Autor Wiadomość
wladek
PostWysłany: Sob 21:31, 17 Lis 2018    Temat postu:

-- --

Nauka matowania --> Skoczkiem

http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=15&t=1136&start=15

----
1_2
diagram -- 1
Mat w 9 posunięciach -- #9 ---- ---- 8. e8=Skoczek - f1=Hetman -- 9. Sc7 - mat

Główny wariant --- zamysł ---> kompozytora szachowego...

Tak prezentowanie szachów ma szanse pobudzić nas do myślenia
i zainteresowania sztuką pt: SZACHY

Solving - to szansa dla Polskich Szachów
i trzeba go wykorzystać -- to muszą zrozumieć polscy trenerzy szachowi.
--
wladek
PostWysłany: Sob 20:07, 17 Lis 2018    Temat postu:

---

7 powodów, dlaczego gra w szachy --> jest genialna

1. Poprawiają zdolności intelektualne

Największe korzyści z gry, mają dzieci powyżej 7 roku życia.
Jest to związane z gwałtownym wzrostem na tym etapie. Na podstawie
badań, naukowcy Groot oraz Krogius opisali progresję rozwoju
wyobraźni, poprawę zdolności koncentracji. Inny badacz –
Diane Hogan dodaje jeszcze umiejętność porządkowania myśli, lepsze
umiejętności w planowaniu oraz poprawę zrozumienia swoich działań i ich konsekwencji.

2. Zwiększają IQ

Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych w Wenezueli, dzieci które
odbyły 4,5 miesięczne kursy gry w szachy, odnotowały znaczące wzrosty
ilorazu inteligencji. Potwierdza to także badanie z 2003 roku –
Murray’a Thompsona z Australii, w którym uczestnicy lekcji gry
w szachy również odnotowali znaczny wzrost IQ. Badacz przypisał to
ćwiczeniom koncentracji i logicznego myślenia, które są w grze niezbędne.

3. Poprawiają umiejętności arytmetyczne

Panowie James Smith i Robert Cage przeprowadzili badanie, na temat wpływu nauczania gry w szachy na osiągnięcia matematyczne wśród młodzieży. Opisano wówczas, że szachy są kluczowe dla rozwoju umiejętności matematycznych dziecka. Dzieci, które odbyły 120 godzin nauki szachów, miały znacznie lepsze wyniki testów matematycznych. Badacze przypisali ten fakt wpływowi gry na zdolności postrzegania, czyli umiejętności przetworzenia napływających bodźców i nadania im odpowiedniego znaczenia. Natomiast Dr Erica Gottlieba z Rhodes University uważa, że konieczność obmyślania strategii, kilku ruchów wprzód, jest głównym motorem rozwoju tych zdolności.

4. Wyostrzają zdolności językowe

Czy to możliwe, że gra, w której nie używa się słów, wpływa na takie
umiejętności? W publikacji pt. „Szachy i zdolności” Alberta Frank’a
czytamy, że obserwowano grupę dzieci, poświęcających 2h w tygodniu
na szachy, i odnotowano znaczną poprawę zdolności językowych,
poprawę umiejętności matematycznych
oraz płynniejsze wykonywanie zadań strategicznych.

Badacz twierdzi, że szachy wykorzystują i wzmacniają zdolności indywidualne dziecka, czym motywuje wpływ także na sferę językową. Wiele z tych zdolności jest wykorzystywanych podczas każdej gry.

5. Kształcą umiejętność krytycznego myślenia

Na podstawie badania Roberta Fergusona z 1995 roku wiemy, że gra ta
jest wspaniałym instrumentem w kształtowaniu krytycznego myślenia
oraz umiejętności oceny sytuacji. Inne badania
(Groot, Krogius, Betancort) potwierdzają te doniesienia i dodają do
korzyści jeszcze zdolności organizacyjne, planowania zajęć
i przewidywania konsekwencji, odporność na rozproszenie
uwagi, refleks i poprawa koordynacji ruchowej.

6. Wspomagają rozwój inteligencji emocjonalnej i umiejętności psychospołecznych

Wiadomo, że inteligencji nie da się do końca zmierzyć i spisać punktami IQ, czyli ilorazu inteligencji. Każdy z nas zapewne słyszał o bardzo istotnej inteligencji emocjonalnej, między innymi za sprawą słynnej książki Daniela Golemana. Definiuje się ją, jako zdolność do spostrzegania, kontroli i oceny emocji. Im dłużej grasz, z tym większą liczbą osób masz kontakt, co pomaga ćwiczyć te umiejętności.

Badania dowodzą, że w wymiarze socjospołecznym szachiści, w porównaniu do graczy basketball lub soccer, osiągają większe korzyści w zaangażowaniu społecznym na uczelni, a także w aspekcie zdolności do współpracy. Nauczyciele oceniali osoby z grupy szachistów, jako bardziej zadowolonych ze szkoły i nauczycieli, bardziej lubiących naukę, mających większą satysfakcję z własnej pracy, większą pewność siebie, o znacznie większej zdolności współpracy i rozwiązywania problemów.

7. Mają walory terapeutyczne

Nie tylko dzieci mogą się tu czegoś nauczyć. Zauważono, że szachy pomagają trenować myślenie przyczynowo–skutkowe oraz zależności między zdarzeniami. Przeanalizowano ten fakt i przetestowano na grupie chorych. Stwierdzono, że są wysoce efektywne w ochronie przed chorobami neurodegeneracyjnymi, takimi jak demencja czy choroba Alzheimera, oraz mają walory w pewnym zakresie terapeutyczne.
To nieprawda, że aby grać w szachy, trzeba posiadać specjalne umiejętności, z którymi można się co najwyżej urodzić. Dowiedziono bowiem, że są to zdolności nauczalne i każdy, bez wyjątku może po nie sięgnąć. Warto!

-
Matowanie Hetmanem ---> w trzech posunieciach

Matowanie hetmanem na środku szachownicy w trzech posunieciach...

1>2>


4>5>

Na środku szachownicy , to znaczy w obrebie pol c6-f6-f3-c3
i do środka szachownicy. Czyli kwadrat 16 centralnych pól szachownicy

Biały nie jest wstanie zamatowac czarnego Króla w centrum szachownicy
w trzech posunieciach...może jest tylko ja nie widze..
wladek
PostWysłany: Śro 21:57, 14 Lis 2018    Temat postu: Szachowa Partia - RAZEM

--
Szachowa Partia - Razem

1_2
Diagram - 1
Polska Razem -- Na diagramie szachowym -- mat - w jednym posunieciu - #1 -- 1.Hf8 -szach - mat
PR


Szachowa Partia Polityczna
----

Diagram -- mapa Polski
--
Wa8 --- Swinoujscie
Sb8 ---- Koszalin
Gc8 ---- Slupsk
Hd8 ---- Gdansk
Ke8 ---- Elblag
Gf8 ---- Bartoszyce
Sg8 --- Gizycko
Wh8 --- Suwalki

a7 ---- Szczecin
b7 ---- Stargard Szczec.
c7 ---- Choinice
d7 ---- Starogard G.
e7 ---- Ostroda
f7 ----- Olsztyn
g7 ---- ELK
h7 ---- Augustow

---
[TimeControl "180"]
[WhiteElo "1680"]
[BlackElo "1253"]

1. e4 f5 2. exf5 Nf6 3. Be2 d5 4. Bh5+ Kd7 5. d4 Nc6 6. Nc3 e5 7. fxe6+ Kxe6 8.
Bg4+ Nxg4 9. Qxg4+ Kf7 10. Qf4+ Kg8 11. Nf3 Bd6 12. Qe3 Bg4 13. O-O Qd7 14. Ne5
Bxe5 15. dxe5 d4 16. e6 Bxe6 17. Qg3 dxc3 18. Qxc3 h5 19. Be3 h4 20. h3 Rh5 21.
Rad1 Qf7 22. Qd3 Rf8 23. b3 Ne5 24. Qe2 c6 25. Rd4 Bd5 26. c4 Be6 27. Bc1 Bxh3
28. Rf4 Qg6 29. f3 Rxf4 30. Bxf4 Nd3 31. Bh2 Rg5 32. Qe4 Rxg2+ 33. Kh1 Rxh2+
34. Kxh2 - Qg2# -- -- 0-1
---
wladek
PostWysłany: Nie 8:13, 08 Lip 2018    Temat postu:

--
Nauka matowania --> Skoczkiem

http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=15&t=1136&start=15

----
1_2
diagram -- 1
Mat - w 9 posunięciach -- #9 ---- ---- 8. e8=Skoczek - f1=Hetman -- 9. Sc7 - mat

Główny wariant --- zamysł ---> kompozytora szachowego

Tak prezentowanie szachów ma szanse pobudzić nas do myślenia
i zainteresowania sztuką pt: - SZACHY

Solving - to szansa dla Polskich Szachów[/b]
i trzeba go wykorzystać -- to muszą zrozumieć polscy trenerzy szachowi.
-- --
wladek
PostWysłany: Sob 18:36, 07 Lip 2018    Temat postu:

-
Nauka matowania Hetmanem!

dwuchodówka z rozwiązaniem -- na diagramach ( na obrazkach )
--
_
diagram - 1
Mat w 2 posunieciach --- #2 ----- ------- 1. Hh8! -- grozi - 2. Hh7 - mat

1. Hh8! -- Kxd3 -- 2. Hh7 - mat -- diagram -- 4
1. Hh8 ---- Gxd3 -- 2. Ha8 - mat
1. Hh8 ---- Sxd3 -- 2. Hh1-- mat
1. Hh8 ---- Sxf4 -- 2. Hd4 - mat -- diagram -- 5
-----
2_3
diagram - 2
Siatka matowa ---- 2. Ha8 - szach - mat --- --- siatka matowa ---- 2. Hh1 - mat

---
4_5
----- diagram -- 4
Siatka matowa -- 2. Hh7 - szach - mat -- --- siatka matowa ---- 2. Hd4 - mat

Nauka Szachów dla --> 12-latków!! --> w Wapnie

Nauka szachów obrazkami - diagramami!. Hetman gra po 4 rogach szachownicy
-- --
wladek
PostWysłany: Wto 19:03, 03 Lip 2018    Temat postu:

--
Nauka matowania - --> Skoczkiem

http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=15&t=1136&start=15

----
1_2
diagram -- 1
Mat w 9 posunięciach -- #9 ---- ---- 8. e8=Skoczek - f1=Hetman -- 9. Sc7 - mat

Główny wariant --- zamysł ---> kompozytora szachowego...

Tak prezentowanie szachów ma szanse pobudzić nas do myślenia
i zainteresowania sztuką pt: SZACHY

Solving - to szansa dla Polskich Szachów
i trzeba go wykorzystać -- to muszą zrozumieć polscy trenerzy szachowi.
-- ---
wladek
PostWysłany: Czw 19:50, 28 Cze 2018    Temat postu:

--
Propagowanie partii politycznej ---> Szach - mat
---
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunięciach -- #3 --- -- -- 1. Kg7! - Ke6 - 2. Gc6! - Kxf5 - 3. Gd7 - mat

Król -- Kf6 -- Ostrołęka --- 6 razy 6 = 36 --- Król - Kg7 -- Grajewo --- 7 razy 7 = 49
Goniec - Gb5 - Świebodzin -- 5 x 2 = 10 --- Goniec - Gd7 - Grudziądz - 7 razy 4 = 28
Król --- Kd5 -- KONIN --- 5 razy 4 = 20 ---- Król -- Kf5 -- Warszawa -- 5 razy 6 = 30
Skoczek - f5 - Warszawa -5 razy 6 = 30
Pionek -- d4 ---- Kalisz --- 4 razy 4 = 16
Wieża -- Wg4 -- LUBLIN -- 4 razy 7 = 28

Diagram -- 1 --- miasto ---- mnożenie -- --- diagram -- 2 --- miasto ---- mnożenie

Rozwiązanie: 1. Kg6! - Ke6 - 2. We4+- Kd5 - 3. We5#
Rozwiązanie:
1. Kg7! - Ke6 - 2. Gc6 - Kxf5 - 3. Gd7 - mat - diagram - 2

Rozwiązanie: 1. Sg3! - Kd6 - 2. Wg7 - Kd5 - 3. Wd7#

--
wladek
PostWysłany: Sob 22:40, 23 Cze 2018    Temat postu:

-- --

Rewia zadań - dla --- Polskich Dzialaczy Szachowych

Autor: Fritz Giegold
kristall -- 1962
--
2
--- diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach --- #2

1. Hd5+! - Kxd5 -- 2. Wb5 - mat --- Diagram -- 3

1. Hd5+ - Gxd5 - 2. Sxd3 -- mat - maly diagram -- 2
1. Hd5+ - Wxd5 -- 2. Se4 - mat -- Diagram --- 4

3_4
--- diagram -- 3
1. Hd5+! - Kxd5 - 2. Wb5! - mat --- --- 1. Hd5+ - Wxd5 - 2. Se4 - mat

Piekne zadanie -- nawet jak zaczyna sie od szacha!
-
http://www.blog.konikowski.net/2012/04/05/rewia-zadan-2/
--
wladek
PostWysłany: Nie 22:07, 10 Cze 2018    Temat postu:

---
Zadanie -- Szach - mat
---
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 -- -- 1. Whe6+! - Kf4 - 2. Wd5 - Kg4 - 3. We4 - mat

---
3_4
Diagram -- 3
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- --- -- 1. Kf3! - e6 - 2. Wd3 - Kf5 - 3. Wd5 - mat


Szachy polityczne
-
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- ---- ---- 1. Gxg7 - Kxg8 - 2. Kg6 - f5 - 3. Se7 - mat

Diagram -- 1
Goniec -h8 jest tak prawie nielegalnie
Legalność możemy tłumaczyć --> przez promocje Gonca na pole _h8
Nie wszystkim szachistom to sie podoba.
Pokazywanie pozycji pierwotnej przy dorobionej figurze szachowej
i w dodatku - Gonca na h8

Teraz gdzie jest tu polityka..

Wg8 --- Giżycko
Gh8 --- SUWAŁKI ----- 8 Razy 8 = 64
Kf7 ---- OLSZTYN ----- 7 Razy 6 = 42
g7 ----- EŁK
Sc6 ---- PIŁA ---------- 6 Razy 3 = 18
f6 ------ Ostrołeka ---- 6 Razy 6 = 36
Kf5 ---- Warszawa

Diagram -- 2

Kg8 ---- Giżycko ------ 8 Razy 7 = 56
Se7 ---- Ostróda ------ 7 Razy 5 = 35
Gg7 ---- Ełk ------------ 7 Razy 7 = 49
Kg6 ---- Łomża ------- 6 Razy 7 = 42
f5 ------ Warszawa -- 5 Razy 6 = 30
wladek
PostWysłany: Wto 22:14, 05 Cze 2018    Temat postu:

--

---
1_2_3
diagram - 1
Mat - w 4 posunieciach - #4

Rozwiązanie: 1. Ga3! - 2. Gf8 - Kf6 - 3. Gxg7#]

1. ... g5 -- 2. Wf7 [3. Wf5#]
2. ... Kd5 -- 3. Kb3 [4. Wf5#]
3. ... Ke5 -- 4. Wf5# -- diagram -- 2

1. ... Kf6 -- 2. Wdxg7 - tempo
2. ... Ke5 - 3. W7g5+
3. ... Kf6 -- 4. Wf5# --- diagram - 3
--
wladek
PostWysłany: Wto 22:11, 05 Cze 2018    Temat postu:

-
Matowanie Hetmanem ---> w trzech posunieciach

Matowanie hetmanem na środku szachownicy w trzech posunieciach...

1>2>


4>5>

Na środku szachownicy , to znaczy w obrebie pol c6-f6-f3-c3
i do środka szachownicy. Czyli kwadrat 16 centralnych pól szachownicy

Biały nie jest wstanie zamatowac czarnego Króla w centrum szachownicy
w trzech posunieciach...może jest tylko ja nie widze..

--
wladek
PostWysłany: Sob 9:52, 02 Cze 2018    Temat postu: Re: Szachowa Partia

---
Nauka matowania Wieżami! ----->- dla Polskich Szkół

Autor : Wolfgang Pauly
Neues Illustriertes Blatt 07/1904 -- 1522 Bohemia 06/09/1914
----
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach - #3 --- -- 1. h8=W! - Kf7 - 2. Kh6! - Kf6 - 3. Wf8 - mat

1. h8=W! -- tempo
1. ... Kf7 -- 2. Kh6 - tempo
2. ... Kf6 -- 3. Wf8 - mat --- Diagram -- 2

1. ... Kf6 -- 2. Wh7 - tempo
2. ... Kf5 -- 3. Wf7 - mat ---- diagram -- 3

1. ... Kxh8 -- 2. Kg6 [3. We8#]
2. ... Kg8 -- 3. We8 - mat ---- diagram - 4


3_4
--- diagram - 3
1. h8=W- Kf6 - 2. Wh7- Kf5 - 3. Wf7# -- 1. h8=W - Kxh8 - 2. Kg6 - Kg8 - 3. We8#

Trzy siatki matowe w prostej pozycji szachowej. Tylko 4 bierki!

--

Szachowa Partia Polityczna

---

Diagram -1 ---> mapa Polski

--
Wa8 --- Świnoujście
Sb8 ---- Koszalin
Gc8 ---- Słupsk
Hd8 ---- Gdynia
Ke8 ---- Elbląg
Gf8 ---- Bartoszyce
Sg8 --- Giżycko
Wh8 --- Suwałki
---
a7 ---- Szczecin
b7 ---- Stargard
c7 ---- Chojnice
d7 ---- Starogard Gdanski
e7 ---- Ostróda
f7 ----- Olsztyn
g7 ----- GrajEWO
h7 ---- Augustów

--
wladek
PostWysłany: Sob 9:03, 26 Maj 2018    Temat postu:

---
Reklama szachow w Polskich Szkołach

Dwuchodówka z rozwiązaniem...

Autor : Hans G Matthaus , 1996
---

Diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach --- biale zaczynaja

Rozwiazanie

1. He5 - Kxg6 - 2. f8=Skoczek - mat
- 1. He5 - Kh8 - 2. Wxh6 - mat
- 1. He5 - Gf4 - 2. Hxg7 - mat

---
_2_3
Diagram --- 2
1. He5 - Kxg6 - 2. f8=S# --- 1. He5 - Kh8 - 2. Wxh6 - mat -- 1. He5 - Gf4 - 2. Hxg7 mat

By szachy zawitaly do Polskich Szkol , to potrzeba takiej reklamy jak ta powyzej...
Prosta , i czytelna... obrazkowa...edukacyjna...itd.
--
wladek
PostWysłany: Pią 10:57, 11 Maj 2018    Temat postu:

--


---
1_2
diagram -- 1 -- -- #2
Gb1 - tempo - Wa3 -- 2. Hc2 -- ma -- 1. Gb1 - tempo - Wa3 - 2. Hc2 - mat

--
wladek
PostWysłany: Pią 9:50, 11 Maj 2018    Temat postu:

---
- Promocja bialych Skoczkow!-- Szachy to mala polityka...

Samuel Loyd -- 1876, mat w trzech posunięciach
----------------
2
--- diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach --- #3 --- --- 1. e8=S+ - Kxh8 - 2. d8=S - Sf3 - 3. Sf7 - mat


1. e8=S+ - K:h8 - 2. d8=S -- Sf3 -- 3. Sf7 - mat -- diagram -- 2
1. e8=S+ - Kf8 -- 2. d8=S+ - Ke7 -- 3. Sg6 - mat -- diagram -- 3
1. e8=S+ -- Kh6 - 2. d8=S+ - Sh3 -- 3. Sdf7 - mat -- diagram -- 4

- Siatka matowa --- niecodzienna -- 2 krole i 5 konikow.
4
-- diagram -- 3 --- 3. Sg6 - mat

Konik szachowy
to co najlepiej reklamuje szachy --- 1. e8=S+ - Kh6 - 2. d8=S - Sh3 - 3. Sdf7 - mat
-- Duzo konikow...
-- -----[/quote]

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group