Autor Wiadomość
wladek
PostWysłany: Pon 0:40, 25 Lut 2019    Temat postu: Re: Nauka tabliczki mnozenia

-
Tu odbywa sie dyskusja

Tabliczka mnozenia na diagramie...

pytania zadaje Dorota z Dzierzoniowa [ lat 47 ]

No oto jest pytanie? Dlaczego Władek nam tu robi takie wykłady Czy rozgrywa tu z Nami jakąś partyjkę
No widzisz Władku, masz swoją pasję i bardzo dobrze, ale nie przekonałeś mnie, że jest to przedmiot potrzebny w szkole, wręcz przeciwnie. Niech te nasze dzieci nauczą się lepiej tego co już mają w stopniu dobrym to wystarczy. A nauczenie się Tabliczki możenia z tego co obserwowałam u swoich synów, to żaden problem.

Dlaczego szachy sa potrzebne w 2 klasie Szkoly Podstawowej?

Czarny Krol jest zamatowany... teraz czas na matematyke

Tabliczka mnozenia ---

Kd7 -- 7 razy 4 = 28
Se6 -- 6 razy 5 = 30
Sf5 --- 5 razy 6 = 30
Sf6 --- 6 razy 6 = 36
Kg6 --- 6 razy 7 = 42
Sg8 --- 8 razy 7 = 56
Sh8 --- 8 razy 8 = 64
--
Tu szachisci musza sie dobrze zastanowic?
Tu rowniez pedagodzy musza sie zadumac , czemu dzieci maja klopoty z matematyka?
Czemu?

odpowiedz...
Dlaczego dzieci mają kłopoty z matematyką??? Dlatego że się nie uczą Smile

A dlaczego dorosły facet ma problemy ze zrozumieniem tego co inni do niego piszą i prowadzi monolog sam ze sobą no dlaczego??

Zapytanie > Ada Bozena , Pabianice

Władku może jest to sposób jakiś ,jak metoda wyznaczników w rozwiązywaniu równań W wyznacznikach jest metoda liczenia na skos najpierw od lewej do prawej
w dół.. a potem przy odejmowaniu od prawej do lewej w dół ,inna i nie wszystkim znana

-dlaczego nie prowadzisz konwersacji i nie wytłumaczysz nam niedouczonym o co chodzi . :nono w tych szachach ,jak to się ma do matematyki i tabliczki mnożenia
----


Czarny konik jest na polu 1

Bialy konik jest na polu 25 > dlatego ze 5 razy 5 = 25

Czarna Wieza jest na polu 64 > dlatego ze 8 razy 8 = 64



Tabliczka mnozenia jest pusta i trzeba ja uzupelniac systematycznie...
--
wladek
PostWysłany: Pią 6:26, 22 Lut 2019    Temat postu:

----

--

diagram -- 1
Mnożenie na obrazku - 5 x 6 = 30 -- Wieża f5 -oznacza - liczbę 30


Wieża - Wf5 -- oznacza -- miasto Warszawa --- 5 x 6 = 30

Skoczek - Se5 - orzacza liczbę - 25 - miasto Kutno - 5 x 5 = 25

Skoczek - Sd5 - oznacza liczbę - 20 - miasto Konin - 5 x 4 = 20

Pionek -- c5 - oznacza liczbę - 15 - miasto - Poznań - 5 x 3 = 15

-
wladek
PostWysłany: Pią 6:24, 22 Lut 2019    Temat postu:

--

--
1__ 2
diagram - 1
Mat -- w 8 ruchach -- #8 --- --- 1. Gg3! - h4 - 2. Gb8- h3

Teraz na diagramie - 2 jest - 6 chodowka -- #6
Do rozwiazania mata w 6 ruchach polecam
www.Problemist.com -- rozwiazuje w kilku sekundach...

--

diagram - 3
1. Sc7 - Kxh2 - 2. Sd5+ - Kh1 - 3. Gh2 - Kxh2 - 4. Se3 - Kh1 - 5. Sf1 - h2 - 6. Sg3 - szach - mat





diagram - 1

7 razy 6 = 42 --

22.07.2018
niedziela

Na jakich murach wolno pisać? Koniec państwa prawa.
Adam Szostkiewicz
Tuż przed PRL-owskim świętem państwowym obecna ,,zjednoczona prawica’’ zlikwidowała trójpodział władzy i podporządkowała sobie wymiar sprawiedliwości na czele z Sądem Najwyższym i Krajową Radą Sądownictwa, a wcześniej Trybunałem Konstytucyjnym.
Od 20 lipca żyjemy znowu w państwie władzy, a nie obywateli. I w tym znaczeniu nie ma już w Polsce państwa prawa zgodnego z wciąż obowiązującą Konstytucją. Skutki prędzej czy później odczuje nie tylko opozycja, ale też zwykli mieszkańcy unikający zaangażowania się we obronie praworządności, a nawet ci, którzy pisowski demontaż demokratycznego państwa uważają za słuszny. A opozycję i aktywistów obywatelskich traktują jak ,,bydło’’ (pamiętamy, prof. Pawłowicz!) do eksterminacji.
Mamy więc kolejny dramatyczny zwrot w stronę polskiej odmiany orbanizmu czy erdoganizmu. Orban i Erdogan budują to samo, co Kaczyński: tworzą dla siebie i swoich elit system autorytarny z pseudodemokratyczną fasadą. Są pewne różnice.
Węgry i Polska wciąż należą do UE, Turcja od dziesięcioleci do niej kandyduje. Orban nie musi się liczyć z Kościołem, Kaczyński z nim otwarcie się sprzymierza, Erdogan demontuje świecką republikę kemalistyczną, ale turecki islam trzyma pod kontrolą tak samo, jak kemaliści. We wszystkich trzech systemach mniejszości etniczne i kulturowe nie są mile widziane.
Państwo autorytarne chętniej sięga po przemoc wobec własnych obywateli. Właśnie oglądamy to pod Sejmem i podczas legalnych, pokojowych i słusznych protestów na ulicach.
W tej niesłychanej, ponurej i bezprecedensowej po 1989 r. sytuacji toczy się dyskusja o tym, czym i na jakich murach ewentualnie wolno wypisywać hasła protestu. Przepraszam zwolenników estetyki i ładu architektonicznego, ale to nonsens w takim kontekście. To szkodliwe odwracanie uwagi od sedna sprawy i zawracanie głowy. Doprawdy, nie czas żałować róż, gdy płoną lasy.

6 pionków -- na 7 linii
6 Białych Wież -- na 6 linii
6 Goncow - na 5 linii
6 Białych Gońców - na 4 linii
6 Białych Pionków - na 3 linii
6 Skoczków --- na 2 linii
6 czarnych Wież -- na pierwszej linii
Na każdej linii jest -- 6 bierek szachowych . czyli - 7 razy 6 = 42
Pole - f7 - zawsze będzie -- oznaczało - liczbę 42

---
wladek
PostWysłany: Pon 0:40, 11 Lut 2019    Temat postu:

--

Tabliczka mnozenia

System obrazkowy....przekonywujacy...

Na diagramie widzimy liczbe 21

Popularne oczko karciane...
Gdy mamy trzy 7 wszyscy wiedza , ze to 21

7 + 7 + 7 = 21
lub inaczej > 7 razy 3 = 21


Na diagramie widac trzy rzedy po 7 liczb.
Dwa sposoby policzenia 7 + 7 + 7 = 21 , lub 7 razy 3 = 21

http://jakleci.pl/Thread.aspx?id=11964&page=13
Jak uczyc tabliczke mnozenia --- najefektywnie

-
wladek
PostWysłany: Pon 19:56, 14 Sty 2019    Temat postu:

--

Tabliczka mnozenia

Sposoby obliczania ...
8 + 8 = 16 , 4 + 4 + 4 + 4 = 16
lub 4 razy 4 = 16



5 razy 6 = 30 --- dlaczego 30 --- wystarczy policzyc
6 Goncow + 6 Skoczkow + 6 pionow + 6 bialych Skoczkow + 6 Wiez = 30
---
Goniec najdalej oddalony od punktu _a1 , czyli pole _f5 symbolizuje liczbe 30
Na diagramie punkt _f5 zawsze bedzie liczba 30.

Rozwiazujac krzyzowke w gazecie , rowniez mamy z jednej stronie litery --- na drugiej stronie cyfry.
------------
Przeciecie tych linii oznacza punkt , o ktory nam chodzi.
W naszym wypadku cyfra 5 i litera f ( ktora oznacza cyfre 6 )
--
wladek
PostWysłany: Nie 15:47, 13 Sty 2019    Temat postu:

------

--

diagram -- 1
Mnożenie na obrazku - 5 x 6 = 30 -- Wieża f5 -oznacza - liczbę 30

Wieża - Wf5 -- oznacza -- miasto Warszawa -- 5 x 6 = 30

Skoczek - Se5 - orzacza liczbę - 25 - miasto Kutno - 5 x 5 = 25

Skoczek - Sd5 - oznacza liczbę - 20 - miasto Konin - 5 x 4 = 20

Pionek -- c5 - oznacza liczbę - 15 - miasto - Poznań - 5 x 3 = 15

--
wladek
PostWysłany: Sob 22:15, 12 Sty 2019    Temat postu:

-

Czterochodówka edukacyjna -- bicie w przelocie --> ep

Autor - Matthias Hentschel
2712 Sächsische Zeitung 13/02/1999
---
1_2
diagram -- 1
Mat w 4 posunięciach - #4 --- --- 1.c4! - grozi - 2.Wd5# - trzeba - d4xc3ep - 2. d4+

2.d4 - e4xd3ep - 3. e4 - f4xe3ep - 4. f4 - mat -- diagram - 3

---

diagram - 3
Siatka matowa po 4 posunięciach - 4. f4 - szach - mat
W zadaniu występuje trzy razy - bicie w przelocie ep
W edukacji szachowej nie wystarczy napisać , ale czasem trzeba
jeszcze pokazać na czytelnych obrazkach.--> diagramach

---
wladek
PostWysłany: Sob 15:30, 29 Gru 2018    Temat postu:

-

--

diagram -- 1
Mnożenie na obrazku - 5 x 6 = 30 --Wieża f5 -oznacza liczbę 30

Wieża - Wf5 oznacza -- miasto Warszawa -- 5 x 6 = 30

Skoczek - Se5 - orzacza liczbę - 25 - miasto Kutno - 5 x 5 = 25

Skoczek - Sd5 - oznacza liczbę - 20 - miasto Konin - 5 x 4 = 20

Pionek - c5 - oznacza liczbę - 15 - miasto Poznań - 5 x 3 = 15

--
wladek
PostWysłany: Sob 15:23, 29 Gru 2018    Temat postu:

--

--

diagram -- 1
Mnozenie na obrazku-- 6



Tabliczka mnożenia

System obrazkowy....przekonywujacy...

diagram - 1
Na diagramie widzimy liczbe 21

Popularne oczko karciane...
Gdy mamy trzy 7 wszyscy wiedza , ze to 21
-
7 + 7 + 7 = 21
lub inaczej > 7 razy 3 = 21
--

Na diagramie widac trzy rzedy po 7 liczb.
Dwa sposoby policzenia 7 + 7 + 7 = 21 , lub 7 razy 3 = 21

Jak uczyc tabliczke mnozenia --- najefektywnie
-
wladek
PostWysłany: Śro 16:35, 26 Gru 2018    Temat postu:

--

Tabliczka mnozenia

Sposoby obliczania ...
8 + 8 = 16 , 4 + 4 + 4 + 4 = 16
lub 4 razy 4 = 16




5 razy 6 = 30 --- dlaczego 30 --- wystarczy policzyc
6 Goncow + 6 Skoczkow + 6 pionow + 6 bialych Skoczkow + 6 Wiez = 30

Goniec najdalej oddalony od punktu _a1 , czyli pole _f5 symbolizuje liczbe 30
Na diagramie punkt _f5 zawsze bedzie liczba 30.
-
Rozwiazujac krzyzowke w gazecie , rowniez mamy z jednej stronie litery --- na drugiej stronie cyfry.
-
Przeciecie tych linii oznacza punkt , o ktory nam chodzi.
W naszym wypadku cyfra 5 i litera f ( ktora oznacza cyfre 6 )
--
wladek
PostWysłany: Wto 11:54, 25 Gru 2018    Temat postu: Re: Nauka tabliczki mnozenia

---
Trzychodowka - miniatura z rozwiazaniem

Autor -- Josef CUMPE
Casopis Ceskych Sachistu 1916 , 5e place



Mat w 3 posunieciach --- #3 --- 1. Wh1!! -- Zugzwang


1. Wh1! -- waiting --- zugzwang
1. ... Ke4 2. Hg3
2. ... Kxd4 3. Wh4 -- mat

1. ... Kf4 2. Kd5 [3. Se6#]
2. ... Kg5 3. Hh4 -- mat

1. ... Kxd4 2. We1 -- tempo
2. ... Kc4 3. We4 -- mat

1. ... Kf6 2. Hh8+
2. ... Kf7/e7 3. Wh7-- mat
2. ... Kg5 -- 3. Hh4#

Kilka siatek matowych. Piekny wstep -- 1. Wh1!

-
wladek
PostWysłany: Pią 9:23, 21 Gru 2018    Temat postu:

--

--
1_2
diagram - 1
Mat -- w 2 posunieciach -- #2 -- -- 1. Sf3+ -- Hc6 - tempo -- 1. Sd7

Solution: 1. Sd7! waiting -- Kg5 [a] - 2. h4 [A] #

Solution: 1. Sf3 !+ - gxf3 -- 2. Rf4#

Solution: 1. Qc6! - Kg5 [a] - 2. Sf3# - diagram -2
---
wladek
PostWysłany: Wto 23:09, 04 Gru 2018    Temat postu:

Tabliczka mnozenia

Sposoby obliczania ...
8 + 8 = 16 , 4 + 4 + 4 + 4 = 16
lub 4 razy 4 = 16




5 razy 6 = 30 --- dlaczego 30 --- wystarczy policzyc
6 Goncow + 6 Skoczkow + 6 pionow + 6 bialych Skoczkow + 6 Wiez = 30

Goniec najdalej oddalony od punktu _a1 , czyli pole _f5 symbolizuje liczbe 30
Na diagramie punkt _f5 zawsze bedzie liczba 30.

Rozwiazujac krzyzowke w gazecie , rowniez mamy z jednej stronie litery --- na drugiej stronie cyfry.

Przeciecie tych linii oznacza punkt , o ktory nam chodzi.
W naszym wypadku cyfra 5 i litera f ( ktora oznacza cyfre 6 )
--
wladek
PostWysłany: Pon 22:57, 03 Gru 2018    Temat postu:

--

https://bonito.pl/k-90507975-domowe-lekcje-matematyki?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel

Domowe lekcje matematyki – opis wydawcy

Matematyka jest królową nauk...
Tylko jak przekonać o tym dzieci?

Matematyka w szkole podstawowej bywa dla uczniów przyjemnością albo udręką – w zależności od tego, jak dużo z niej rozumieją i na ile przydaje im się w codziennym życiu. Jej podstawy muszą poznać wszyscy, nie tylko młodzi miłośnicy abstrakcji, liczb i łamigłówek. Zdecydowana większość z nich będzie kiedyś zdawać ją na maturze, warto więc zawczasu zadbać o to, by dzieci zrozumiały fundamentalne prawa matematyki, polubiły ją i zaczęły samodzielnie kombinować, jak rozwiązać zadania, a nie jedynie wyuczyć się schematów.

Domowe lekcje matematyki to kontynuacja znakomitej książki Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców. Autorka zamieściła tu scenariusze zajęć, propozycje ćwiczeń i zadań dla uczniów klas IV-VI. Rodzice i nauczyciele znajdą w tej publikacji podstawową wiedzę matematyczną wraz ze szczegółowymi wskazówkami metodycznymi, które ułatwią im wyposażenie dzieci w umiejętność wykonywania działań, badania własności figur czy brył, rozwiązywania zadań tekstowych bez narzucania jedynie słusznej drogi dochodzenia do właściwego wyniku.

To wspaniała pozycja dla wszystkich, którzy chcą przekonać swoje latorośle, że matematyka da się rozumieć!

---
wladek
PostWysłany: Pon 13:48, 03 Gru 2018    Temat postu:

--
1_2
diagram - 1
Mat - w 3 posunieciach -- #3

- 1. Kd5! - waiting - tempo
1. ... f5 - 2. Sd1+ - Kg4 - 3. Sf2# -- diagram - 2 - mat Tarnów -- 2 x 6 = 12


diagram - 3
1. Kd5 - g4 - 2. Sg2+ - Kf5 - 3. Sh4# --
Chełm -- 4 x 8 = 32
--

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group