Autor Wiadomość
wladek
PostWysłany: Pon 20:31, 15 Cze 2015    Temat postu: Re: Piaskownica wygrywa

--
Edukacja diagramowa -- S. Tkaczenki

http://www.chesspro.ru/details/tkachenko_studies5

Zadanie nr. 8
Autor : W. Tarasiuk - 2001
-
1_2
Diagram -- 1
Białe wygrywają - (+) -- ----- -- 1. Gb4 - b5+ - 2. Kc3! - c5

3. Sb3! - cxb4+
4. Kb2! -- a5
5. Sc5
- mat --- diagram - 3
-

Diagram -- 3
Mat Skoczkiem w 5 posunieciu --- 5. Sc5 - mat
--


Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1
diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

-

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

----
wladek
PostWysłany: Pią 6:22, 25 Paź 2013    Temat postu:

-
Kompozycja szachowa --- pokaz siatek matowych!

----- Czterochodowka -- #4
_2
Diagram -- 1
Mat w 4 posunieciach -- #4 -- -- Siatka matowa -- 3. Kf2 - fxg3+ - 4. hxg3 - mat

Rozwiązanie:

1. Kxd4! --- tempo
1. ... f5 ---- 2. Ke3 -- tempo
2. ... f4+ --- 3. Kf2 -- grozi - 4. Wg1 -mat
3. ... fxg3+ -- 4. hxg3 - mat ----- diagram -- 2

--------------


Kompozycja szachowa --- wiazania figur szachowych!

2 - P0555123
Autor : Heinrich Wittwer
(III)v Die Schwalbe , p. 113, 01/1941
1 Idee und Form 9, p. 230, 01/1986

_2
--- h#2 --
Jak dac mata czarnemu Krolowi! --- -- 1. Ke7! - f8=H+ - 2. Kd8 - Sdxe6 - mat

Skoczek - e6 matuje , poniewaz czarne figury -
Gc8 - We8 - Wb6 -- Hd5 - Sg5 sa zwiazanie.
Tyle wiazan w grze praktycznej nie wystepuje , a jak juz wystapi to pewno
szachisci mieli ku temu jakis interes szachowo- propagandowy.

--
wladek
PostWysłany: Czw 23:15, 24 Paź 2013    Temat postu:

-

Holandia 2012

Kompozycja szachowa --- promuje i uczy rozumiec szachy!

1_2

Mat w 2 posunieciach --- #2 ----- siatka matowa --- 1. Gd7! - We7 2. Se6! - mat


Rozwiązanie
1. Gd7! -- grozi - 2.Ha3 - mat
1. ... Gh7 ----- 2. Sg6 - mat ---- diagram -- 4
1. ... Gb3+ --- 2. Hxb3 #
1. ... We7 ---- 2. Se6 - mat ----- Diagram -- 2
1. ... Wxd7 --- 2. Sd5 - mat ----- diagram -- 3


_4
------------------ diagram -- 3 ------------ --------- diagram --- 4
1. Gd7! -- Wxd7 -- 2. Sd5 - mat ------- ------ 1. Gd7! - Gh7 - 2. Sg6! - mat

Trzy razy bialy Skoczek przeslania jednoczesnie Wieze i Gonca
2. Sg6# -- 2. Se6# -- 2. Sd5#

--
--

Kompozycja szachowa --- matowanie Skoczkiem i Goncem!

Autor -- : Sanibov
--------

Diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach --- #2

Rozwiazanie na diagramach!

_3
- Diagram -- 2
1. Sc3! - Kxa3 - 2. Gc5 - mat ---- ----- 1. Sc3 -- Kc4 - 2. Wa4 - mat

--
wladek
PostWysłany: Nie 20:03, 03 Mar 2013    Temat postu: Re: Piaskownica wygrywa

---
Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

---
wladek
PostWysłany: Pią 11:28, 01 Mar 2013    Temat postu:

----
Kompozycja szachowa --- dla poczatkujacych szachistow!

Autor : Louis H. Jokisch
271 Nashville Daily American 04/03/1888
--------------------------
_2
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- --- 1. Ha8! - e4 - 2. Ha3! - Ke5 - 3. Hd6 - mat

27 - P1093768
Autor : Louis H. Jokisch
271 Nashville Daily American 04/03/1888

Rozwiązanie: 1. Ha8! --- tempo
1. ... e4 2. Ha3 [3. Hg3#]
2. ... e3 3. Hxe3#
2. ... Ke5 3. Hd6 - mat --- Diagram --2

1. ... g3 2. Hg2 tempo
2. ... e4, Kg4 3. Hxg3#


Autor : Benjamin Glover Laws
319 Nashville Daily American 15/07/1888
--------
_4
Mat w 3 posunieciach --- #3 --- --- 1. Hg1! - d4 - 2. Hh1+ Ke3 - 3. He1 mat


28 - P1093770
Autor : Benjamin Glover Laws
319 Nashville Daily American 15/07/1888

Rozwiązanie
: 1. Hg1! --- tempo
1. ... d4 -- 2. Hh1+
2. ... Ke3 -- 3. He1 - mat ---- diagram --- 4
2. ... f3 --- 3. Hxf3 - mat

1. ... f3 --- 2. Hf2 tempo
2. ... d4, Kf4 - 3. Hxf3 -- mat

------------
Dwa bardzo podobne zadania, opublikowane w Nashville Daily American 15/07/1888 w odstepie kilku miesiecy...
Rozniece zaznaczylem w dwoch roznach siatkach matowych.
3. Hd6 - mat , oraz pieknym wariancie 1. ... d4 2. Hh1+ Ke3 - 3. He1 - mat

------[/quote]
wladek
PostWysłany: Pon 12:11, 18 Lut 2013    Temat postu:

---

Kompozycja szachowa ---- dwuchodowka z rozwiazaniem!

84 - P1231593
Autor : Bruno Oswald Sommer
6677 Die Schwalbe 08-09/1942
-----------
_2

Mat w 2 posunieciach --- #2 ---- ----- 1. 0-0-0! - Hxc6+ - 2. Sc2 - mat

(7+5) -- #2*

Gra przygotowana
* 1. ... Hxa5+ 2. Wxa5#

Rozwiazanie

1. 0-0-0! -- grozi -- 2. Hh1 - mat
1. ... Hxc6+ -- 2. Sc2 - mat ----- Diagram --- 2
1. ... e5 ----- 2. Sf6 --- mat
1. ... Sd6 --- 2. Wc5 - mat

Roszada w rozwiazaniu , to zawsze niespodzianka.

--------------------



Kompozycja szachowa --- pokaz siatek matowych!

----- Czterochodowka -- #4
_2

Mat w 4 posunieciach -- #4 -- -- Siatka matowa -- 3. Kf2 - fxg3+ - 4. hxg3 - mat

Rozwiązanie:

1. Kxd4! --- tempo
1. ... f5 ---- 2. Ke3 -- tempo
2. ... f4+ --- 3. Kf2 -- grozi - 4. Wg1 -mat
3. ... fxg3+ -- 4. hxg3 - mat ----- diagram -- 2

--------------


Kompozycja szachowa --- wiazania figur szachowych!

2 - P0555123
Autor : Heinrich Wittwer
(III)v Die Schwalbe , p. 113, 01/1941
1 Idee und Form 9, p. 230, 01/1986

_2
--- h#2 --
Jak dac mata czarnemu Krolowi! --- -- 1. Ke7! - f8=H+ - 2. Kd8 - Sdxe6 - mat

Skoczek - e6 matuje , poniewaz czarne figury -
Gc8 - We8 - Wb6 -- Hd5 - Sg5 sa zwiazanie.
Tyle wiazan w grze praktycznej nie wystepuje , a jak juz wystapi to pewno
szachisci mieli ku temu jakis interes szachowo- propagandowy.

- ---
wladek
PostWysłany: Pon 12:02, 18 Lut 2013    Temat postu:

-
list otwarty
przez rutra


Po co ludzie tworzyli programy szachowe? Czy po to, żeby się wzajemnie oskarżać nie mając dowodów?

Użytkownicy innego szachowego forum chyba mają rację, że to zaczyna przypominać forum onetu. Postawa schranza przypomina mi trochę władka, który wszędzie gdzie się dało umieszczał diagramy. Tym razem już któryś temat z kolei i zarzuty. Kategoria nie gra. Co to znaczy, że jak mam II to nie mogę zagrać partii na poziomie kandydata? Kto mi tego zabroni? Może jeszcze mam się zastanawiać czy dobrze robię wybierając ten ruch, ponieważ jak tak zagram to mnie oskarżą, że oszukuje. Co z osobami, które nie grają na żywo, a trenują i prezentują wyższy poziom niż kategoria na to wskazuje? Może hajdzikowi lepiej idzie gra na internecie. Po co miałby oszukiwać? Ewentualne wspomaganie nie przyniosłoby niczego poza stratą czasu. Hajdzik ma na FICS ok. 1600 więc co wy mówicie, że gra o 400 oczek lepiej? Czy to oznacza, że w realu gra na poziomie 1200? A tobie schranz jak ktoś by zarzucił, że w realu grasz słabiej to co? Wina alkoholu?

Skończcie już tą dyskusje, jeśli nikt nie ma dowodów to po co to dalej ciągnąć? Większa krzywda dla tego forum. Powoli zaczyna się robić tak jak u sąsiadów kiedy to użytkownicy obrażali innych i teraz efekt jest taki, że gdyby nie nowi użytkownicy, którzy zadają pytania (a jest ich kilku) to tamto forum już by dawno upadło.
-
elo 1540 gram na 2873
--

Ps
Wladka diagramy nie mialy nic wspolnego z szachami...
To Wladek nie byl potrzebny w piaskownicy szachowej na www.szachowe.pl
Zastanawiajace jest -- ilu szachistow na www.szachowe.pl rozumie szachy?
--
wladek
PostWysłany: Śro 16:55, 06 Lut 2013    Temat postu:

--

Miniatura + siatki matowe!

--- na www.szachowe.pl -- kompozycja


Mat w 2 posunieciach -- #2

Rozwiazanie

1. Kh4 - tempo - Kxf4 - 2. Sg6 - mat
1. Kh4 - Sf5+ - 2. Wxf5 - mat ----- diagram -- 3
1. Kh4 - Sd4 - 2. Hxd4 - mat
----
Dwie siatki matowe --- 2. Sg6 - mat --- --- 2. Wxf5 - mat
2_3
-- diagram -- 2

--------
wladek
PostWysłany: Wto 22:28, 05 Lut 2013    Temat postu:

-------
Jakie opłaty za turnieje juniorskie są optymalne?

przez krzysio

Od opłat przeszliśmy do pytania w jakim celu robimy towarzyskie turnieje w jakimś pipidówku gdzie nagrodą główną jest np tytuł mistrza tegoż pipidówka (bez znaczenie czy chodzi o lokalnego wójta czy szychę jakiegoś miasta bo to i tak bzdet). Odzywa się ego, chcemy powagi, tego by zawodnicy bardzo poważnie traktowali ów turniej a moim zdaniem jest to właśnie odwrotność tego co powinno być a co można zauważyć choćby na Słowacji, tyczy to zarówno turniejów dziecięcych jak i tych poważniejszych FIDE.

By nie "dywagować" opiszę ostatnie turnieje w moim regionie - Słowacja open FIDE w wakacje, piknikowa zabawa przy piwku i winie nad jeziorkiem, Słowacja Trstena atmosfera podobna, wpisowe od dzieci 0.5 euro a nagrodę jak zobaczyłem to zwaliła mnie z nóg - patrzę fajna klubowa koszulka plus "jakaś słowacka książka", przyglądam się a to piękny dwujęzyczny (tak, też po polsku) album naszego regionu. To mnie mocno przekonuje by tam wracać, raz "darmoszka" a dwa świetna atmosfera bez zbędnej bufonady. Prawdopodobnie w tym roku priorytetem dla mnie będą właśnie turnieje na Słowacji a nie u nas.

Ostatnio turniej robiony przez Pawła w Rabce który organizacyjnie (mam na myśli atmosferę) mi się bardzo podobał ale dlaczego z Lipnicy która jest tuż obok było tam tylko 2 graczy? Trzeci (mój chłopak) pojechał do Krakowa, tu wpisowe akurat nie odgrywało sporej wagi, zadecydował raczej podział rocznikowy grup, tyle że gdzie kilkanaścioro dzieciaków grających u nas w szachy? Nie wiem czy tylko o wpisowe poszło, faktem natomiast jest że jeśli idzie o frekwencję na tym konkretnym turnieju jeśli idzie o lokalne dzieciaki (piszę głównie o dziecięcych grupach) to wyszła ... pustka, raptem kilkoro dzieciaków z całego Podhala. Czy to aby na pewno o taka powagę i elitarność na turniejach dziecięcych o żadną stawkę ma chodzić?

Ktoś może odbić mi piłeczkę i zapytać skąd środki jeśli sponsorów braknie - a zsumuję dwa pomysły dwóch forumowiczów którzy bawią się w organizowanie turniejów - raz jakieś opłaty klubowe, tu 10-20 zł miesięcznie to chyba nie majątek i być może faktycznie zadziała schemat "jesli rodzic płaci cokolwiek to zaczyna wymagać, także od dzieciaka" a później z tych składek 1-2 turnieje w roku a drugi pomysł to rotacyjne robienie turniejów dziecięcych miedzy lokalnymi klubami z pominięciem PZSzach i zdzierstwa z ich strony.

----------
wladek
PostWysłany: Wto 7:56, 05 Lut 2013    Temat postu:

Turnieje dla juniorów jakość czy cena?
przez krzysio

Ja generalnie jestem zwolennikiem masówek(do tego prowadzonych nieco luźniej, a jakoś bardziej mi się podobają) bo one służą zabawie i tu jakoś specjalnie nie czepiam się formy IV ligi, może niepotrzebnie ustawiłem ją w jednym szeregu z półfinałami MPJ jako "turniej elitarny". A co do elitarności półfinałów (akurat mam na myśli inne półfinały niż Wierchomla) to co to za elitarność półfinałów jeśli są 4 miejsca premiowane awansem i 3 zawodników startujących? Zabrać dowolną osobę z ulicy nie potrafiącą matować, byle wiek i płeć się zgadzała, dodać do składu startującego i jest finalista MP. Zawodnik już zgłoszony niezależnie od posiadanych umiejętności i uzyskanego wyniku z definicji i tak uzyskuje awans. Jaki sens (poza czysto towarzyskim) ma wtedy rywalizacja w takiej grupie? Po co wtedy te świetne warunki do gry na tym etapie rywalizacji skoro brak chętnych do rywalizacji?

1500 rzuciłem jako koszta turnieju, nie hotelu, wiele z tego nie zaoszczędzi. Za ile można zorganizować ponad tygodniowy pobyt dwójki osób z zakwaterowaniem, wyżywieniem, dojazdem i drobnymi wydatkami tak by nie utrudnić sobie mocno startu w imprezie? Pomijam tzw koszta utracone (czas opiekuna także ma wymierną wartość) a nie wiem czy powinno się je pomijać. Może tak ma być, może faktycznie półfinały powinne być prowadzone w max kilkunasto-osobowych osobowych grupach. Widziałem opinie że nawet centralne finały miałyby większy sens gdyby były organizowane w sporo mniejszej liczebności by czołówka krajowa pograła solidnie między sobą a nie z zawodnikami odstającymi mocno umiejętnościami. Nie twierdzę że to złe, ot jakieś podejście które raczej do masowości gry w szachy się nie przyczyni moim zdaniem.

Natomiast z jednym całkowicie się zgodzę - przekleństwem turniejów dziecięcych są zazwyczaj ... rodzice.

ps
podlinkowanego art nie czytałem, jakoś "gała kopana" mnie nie pociąga, natomiast po nauczce w Wierchomli zacząłem jakoś dziwniej patrzeć na tablicę z wynikami w ostatnich rundach w sytuacji kiedy dla kilku drużyn z czołówki awans nie wchodził w grę, możliwe że całkiem niesłusznie, dla mnie zabawa w turnieje to nowość, nie znam uwarunkowań tam panujących.
----
wladek
PostWysłany: Pią 20:17, 01 Lut 2013    Temat postu:

----------------
Prośba do K...
przez schranz


Czaturanga napisał

Grałem w tym roku w Rybniku. Nie ma opcji by ktoś pytał kibica na korytarzu bo za duże ryzyko - kibiców masa. Jeśli chodzi o toaletę to palmtopa tam nie wniesiesz chyba. Rozumiem, że w tej jednej toalecie gdy kolejka 5osobowa chcesz pozycje wrzucać na fritza w komórce

Co Wy to za bajki opowiadacie kolego? Ja grałem w tamtym roku i podczas partii chodziłem piętro wyżej na balkon, z którego było widać salę gimnastyczną, nie było tam nikogo. Można było też wyjść na dwór, co trwało kilkanaście sekund, schować się za róg czy też wsiąść do auta z przyciemnianymi szybami. W toalecie nie było przeważnie kolejek, więc jak nie ma opcji, skoro jest multum.

Czaturanga napisał(a):
Mówisz, że sam się "puścisz do toalety" - po ruchu musisz go zapisać (nigdy w innej kolejności) więc jak by Ci się udało to co ruch - dwa będziesz na prędkości zapisywać posunięcia i biec do toalety z telefonem?
No ok, zapisywanie ruchu trwa 3 sekundy, chcesz mnie przekonać, że każdy ruch po debiucie, do końca partii będziesz wykonywał w przeciągu 3 sekund ? Jeśli tak, to musisz mieć z 1000 elo więcej, żeby liczyć na wygraną.

http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=28&t=4215&start=75
---
Ja nie będę co ruch, dwa nigdzie biegać. Pokazuję jedynie możliwości, że jest to całkiem proste do wykonania w naszym pięknym kraju. Wystarczy, że oszust "pójdzie do toalety" w kilku kluczowych, krytycznych momentach partii i tym sposobem, może w dość znaczący sposób wypaczyć jej wynik, oraz swoją pozycję w turnieju. Nie wspominając o zakładaniu spółdzielni czy metodach ala Korcznoj. -
" W pewnym momencie Korcznoj podszedł do sędziego skarżąc się na zachowanie niektórych współpracowników Karpowa. Polegało ono na podpowiadaniu posunięć, gdy wstała konkretna osoba oznaczało to „graj gońcem” gdy wstał ktoś inny „ ruszaj skoczkiem” itd. Sędzia stwierdził ,że to znane w świecie szachów poważne osoby ,które z pewnością nie decydowałyby się na taką maskaradę . Korcznoj nieco poirytowany odrzekł „ Panie sędzio ja dobrze znam te metody 10 lat temu sam byłem wieżą”

Ja te wszystkie sposoby wymyśliłem w czasie rzeczywistym, na poczekaniu, w kilka minut. Oszust, który chce oszukać, może zaplanować to dużo konkretniej i sprawniej, opracowując jeszcze inne metody, które nie przychodzą mi do głowy. Proste, jak ktoś chce oszukać, to oszuka, zwłaszcza na polskich turniejach niskiego szczebla, na których nie ma żadnych kontroli, jedynie organizacyjne bydło.
-----
wladek
PostWysłany: Sob 22:11, 26 Sty 2013    Temat postu: Re: Piaskownica wygrywa

-

Piaskownica wygrywa!

MaurycyHawran napisał(a):2 tygodniowy ban i powrót pod warunkiem, że diagramy sam będzie umieszczał w dedykowanych tematach.


Czasowy ban wydaje się najrozsądniejszym rozwiązaniem. Jeśli miałby nastąpić powrót i nastąpiłaby powtórka z rozrywki, to ban pełną gębą.
Nie ze względu na diagramy i ich wklejanie gdziekolwiek, bo to jeszcze nie wadzi mi szczególnie, spora część z nich nawet przedstawia interesujące pozycje, ale Władek sprawiasz wrażenie, jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.

Szachy: to poezja i proza, tak swoje dzieło zatytułował jeden z najwybitniejszych kompozytorów przełomu XIX i XX wieku Arthur Ford Mackenzie. Nawet ponad 100 lat temu problemiści, którzy przecież poświęcili się tej sztuce, wiedzieli, że nie samą kompozycją szachista żyje.
Czyżby piaskownica

Kompozycja szachowa --- to jest edukacja szachistow! Jesli tej prostej formuly
ktos nie rozumie , to widocznie jeszcze malo rozumie z Szachow!


-----------

-

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

-

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

-----
wladek
PostWysłany: Wto 20:38, 22 Sty 2013    Temat postu:

-
Prośba do K...
przez krzysio


Obie strony przeginają i to równo sprowadzając niektóre dyskusje/niektóre działy szachowych do poziomu rynsztoka. Hektor po wstawce Hitlera robi prowokacyjny temat który poza pyskówką nie wiadomo czemu ma służyć, Schranz nazwał kogoś publicznie oszustem na podstawie swoich podejrzeń (mniejsza o to na ile są słuszne i mocne) za co można i przed sądem cywilnym odpowiedzieć, tego zwyczajnie robić nie wolno i już. Jest robiony śmietnik w temacie służącym omawianiu Waszych turniejów, pytanie po co?

Ja za cholerę nie pojmuję czego oczekuje strona "skarżąca", tego by hajdzika skądś wywalono? Dano mu jakieś zakazy? Czy jakaś inna forma kary? Przy założeniu że oszukiwał to nierealne, można z nim nie grać i tyle, jeśli inni chcą to nie można im tego zabronić, można mieć co najwyżej swoje zdanie na ten temat ale i z nim trzeba ostrożnie publicznie.

I nie bronię kantów w grze, proszę tylko byście z tego tematu nie zrobili krucjaty swego życia, by to nie stało się "być albo nie być". "Strona skarżąca" ma swój klan, nie musi się użerać z hajdzikiem, pozwólcie też i tej drugiej ekipie normalnie się bawić nawet wtedy jeśli głowę pod topór byście wsadzili za to że hajdzik to oszust bo prawdopodobnie nic nie wskóracie od strony formalnej, nie wymusicie zakazu jego gry.

Zapytam jeszcze o coś innego - gdy się spotkacie w realu, powiedzmy dorosłe chłopy, niektóre w całkiem słusznym wieku, będzie Wam przyjemnie patrzeć na siebie wilkiem albo co gorzej urządzać jakieś publiczne pyskówki? Czy to aby warte tego? Czy to aż tak śmiertelny grzech w środowisku szachowym (wspomaganie się czymś w grze kafejkowej)?

http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=28&t=4215&start=15


------
wladek
PostWysłany: Śro 19:00, 16 Sty 2013    Temat postu:

-
Szachowe pytania
przez kornik


biker76[/b]
Ja mam szachy głęboko w dwunastnicy, a dziecko chodzi tylko do klasy gdzie jednym z przedmiotów są szachy i po prostu staram się pomóc mu zaliczyć przedmiot bo skoro nie ma zacięcia do tej dyscypliny to nie będę stał nad nim z batem i zmuszał to szurania pioneczkami po szachownicy, a nie będzie potrafił nawet poprawnego fikołka wykonać!



I właśnie dlatego jestem przeciwny wprowadzaniu szachów jako obowiązkowego przedmiotu.
Nie mam pojęcia czy taki program istnieje, bo nigdy nie był mi potrzebny. Zadania rozwiązuje na desce, a potem co najwyżej ustawiam pozycję w zwykłym programie, żeby sprawdzić czy znajdzie obalenie mojego rozwiązania, które ja przeoczyłem.
Zgadzam się natomiast z przedmówcami, że jeśli syn nie lubi szachów, to nie ma sensu zmuszać go do gry, ani tym bardziej, żeby zdobywał oceny dzięki oszustwu. Być może ma talent w jakiejś innej dziedzinie (chociażby wspomniane fikołki), który należałoby rozwijać, zamiast tracić czas. Tym bardziej,że za jakiś czas zaczną pewnie omawiać zagadnienia związane z grą pozycyjną. A zaręczam, że do tego się program nie znajdzie.
A swoją drogą jak zamierzacie sobie poradzić, jeśli trener zrobi sprawdzian z szachów na lekcji?
---
wladek
PostWysłany: Wto 15:24, 15 Sty 2013    Temat postu:

---

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

---
-

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group