Autor Wiadomość
wladek
PostWysłany: Pią 6:47, 25 Wrz 2015    Temat postu:

-
Dwuchodowki na stronie Kasparowa

_2_3

Mat w 2 posunieciach -- #2 -- __diagram - 3 --- #3

Rozwiazania - 1

Rozwiazanie: 1. Hf3! --- tempo
1. ... d1=H/G, Kf1 - 2. Hxf2#
1. ... d1=W -- 2. Hxf2/e2#
1. ... d1=S --- 2. He2#
1. ... f1=H --- 2. Gxd2#
1. ... f1=G --- 2. Gf2/xd2#
1. ... f1=S --- 2. Gf2#



Diagram nr.2

Autor: W. A. Shinkman

Rozwizanie: 1. Hh1! --- tempo
1. ... Gf7/xg6 2. Sxd7#
1. ... dxe6 -- 2. Sxe6#
1. ... dxc6 -- 2. Hh5#
1. ... d6 ---- 2. Gf2#
1. ... d5 --- 2. Hc1#


Autor: P. A. Larsen, Tijdskrift för Schack 1896

1. Wa4! - Kxc5 - 2. c4 tempo - Kd4 - 3. He3 - mat

1. Wa4 - Kxa4 - 2. Hb6 - tempo - Ka3 -- 3. Hb3 - mat

--
wladek
PostWysłany: Pon 21:31, 14 Wrz 2015    Temat postu:

---
-- Wirtualne szkolenie --- dla II kat. szachowej!

Autor : B. P. Barnes
The Problemist 1962 -

http://www.matplus.net/pub/isc12.php?px=1328094599&f=s&g=0
-------

diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach - #2 --- 1.Sc5! - grozi - 2. Ge6#


Rozwiązanie

1. Sec5! -- grozi - [2. Ge6, Gd5, Gc4, Gb3, Ga2#]

1. ... Wxa4+ - 2. Ga2! - mat --- diagram - 2
1. ... Kd8 ------ 2. Gh7- mat
1. ... O-O-O -- 2. Sb6 - mat --- diagram - 3
1. ... Ge6 --- 2. Gxe6#
1. ... Gh7 --- 2. Hd7#

http://www.matplus.net/pub/isc12.php?px=1328094599&f=s&g=0

2_3
diagram - 2
1. Sc5 - Wxa4+ - 2. Ga2 - mat ---- ---- 1. Sc5! - 0-0-0! - 2. Sb6 - mat
Nauka matowania

Zamiast gledzenia , ze nasi Juniorzy kiepsko graja -- to
trzeba forsowac taki priorytet >> nauke matowania
--
wladek
PostWysłany: Pon 21:23, 14 Wrz 2015    Temat postu:

-
Operatywność -- białego --> Hetmana
0raz- promocja białej Wieży!

http://www.chessvideos.tv/puzzle-3658-NayerUlko2007.php
Szachy --> to w 99% taktyka ---> Richard Teichmann
---
1_2
Diagram -- 1
Białe wygrywają -- (+) --- --- --- 1. Wg8+! - Wxg8 - 2. Hxe5+ - Wg7

Rozwiazanie -- diagramowe
1. Wg8+! - Wxg8 - 2. Hxe5+ - Wg7 --- diagram -- 2
3. Hb8+ --- Gc8 -- 4. Hxc8+ - He8 --- --- diagram -- 3
5. Hxe8+ - Wg8 - 6. h7xg8=W - mat --- diagram - 4

---
3_4
Diagram -- 3
3. Hb8+ -- Gc8 -- 4. Hxc8+ -- He8 ---- ---- 5. Hxe8+ - Wg8 - 6. h7xg8=W - mat

Rozwiązanie diagramowe polega na pokazaniu kilku pozycji szachowych na diagramach.
Diagramy szachowe lepiej objaśniają gre szachową i jej strategie.
Diagramy po prostu reklamują szachy w prosty i zrozumiały sposób.
--
wladek
PostWysłany: Nie 21:39, 06 Wrz 2015    Temat postu:

-
GEOGRAFIA Polski

Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Głogów
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pionek ------ f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Targ


diagram - 1
Mat w 6 posunieciach -- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!


Rozwiązanie:

1. Gd8! --- tempo ---- Gdynia
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lódz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 - tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargard Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa

-----------

diagram -- 2
Pionek - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----


Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnożenia


diagram - 3
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 - 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 - 3. Se5 - mat ---- Diagram -- 3

Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnożenia

KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------ 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biała Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrów Wielkop.--- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Wałbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------ 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE -------- 1 razy 5 = 5

Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnożenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30



------- Siatka matowa --- Diag. 4 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 5
4_5
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie

Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska --- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnożenia na - Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.

Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
-
wladek
PostWysłany: Pon 17:30, 29 Cze 2015    Temat postu:

----
Konkurs Kompozycji szachowej z nagrodami ---> 14.05.2014

Zad. 379
Autor : Carlo de GRANDI
---
1_2
Diagram --- 1
Mat w 3 posunięciach -- #3 --- --- 1. Sc6! - dxc6 - 2. Kc2 - tempo - Kxa2 - 3. Wa4#

http://www.pzszach.org.pl/index.php?idm=3&idm2=287&idm3=418&id=1733

Rozwiązanie
1. Sc6! - dxc6 - 2. Kc2 - Kxa2 - 3. Wa4 - mat -- diagram - 2

1. Sc6 - d6 - 2. Sa7 -- d5 - - 3. Sb5 - mat ---- diagram - 3

1. Sc6 - d5 - 2. Wxc5 - Ka4 - 3. Wa5 - mat ---- diagram - 4

-----
3_4
Diagram -- 3
1. Sc6 - d6 - 2. Sa7 - d5 - 3. Sb5 - mat -- -- 1. Sc6 - d5 - 2. Wxc5 - Ka4 - 3. Wa5 - mat

Trzy siatki matowe w miniaturze!
-
wladek
PostWysłany: Sob 17:29, 13 Cze 2015    Temat postu:

-
GEOGRAFIA Polski

Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Targ


diagram - 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!


Rozwiązanie:

1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------

diagram - 2
Pionek - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----

Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnożenia


Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat --- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat --- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnożenia

KROL ------ Kf5 ----- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5

Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30

---------

------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
2_3
diagram -- 2
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- --- 1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8+ Kf7 - 3. Se5 - mat
---
Diagram - 2 ---- -- miasto ---- --- mnożenie

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie

Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska -- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---

Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
--
wladek
PostWysłany: Sob 9:34, 07 Lut 2015    Temat postu:

-----
ABC Solvingu -- w czasopiśmie Mat

Autor: H. Hindre
--
1_2
Diagram --- 1
Mat w 6 posunięciach -- #6 -- --- 1. Gb5 - 2. Gc4 - 3. Gd3 - 4. Ge2 - 5. Gf1 - 6. Gg2#

Rozwiązanie

1. Gb5! --- Wc7 -- blokuje pole _c7 - dla czarnego Skoczka
2. Gc4! -- fxe6 --- blokuje pole _e6 - dla czarnej Wieży...
3. Gd3! -- Sef6 --- blokuje pole _f6 -- dla czarnej Wieży
4. Ge2! -- Shg5 -- przesłania pole _g6 - dla Wieży
5. Gf1! --- Diagram - 2 ---> grozi mat - 6. Gg2


diagram --- 2
-- Mat w następnym posunięciu jest
-- nieuchronny 6. Gg2 - mat
------------
wladek
PostWysłany: Wto 7:52, 04 Lis 2014    Temat postu:

-
Kombinacja matowa...
-----
1_2
Diagram -- 1
Białe matuja w 5 posunieciach -- #5 --- --- 1. Hb3+! - Kg8 - 2. Hf7

Rozwiązanie
1. Hb3!+ - Kh8 - 2. Hf7 --- diagram - 2 - grozi --> 3. Hxg7 - mat

2. ... Hc3! -- diagram - 3
3. bxc3 - Wg8 - 4. Wxe8 - h5 - 5. Hxh5 - mat -- diagram - 4

4. ... Wf8 5. Wxf8, Hxf8#
4. ... Wxe8 5. Hxe8#
4. ... h6 5. Hxg8#
3. ... Wxf7 4. Wxe8+
4. ... Wf8 5. Wxf8#

Program szachowy www.problemist.com
--> wybrał i wydrukował wszystkie siatki matowe
----
3_4
Diagram -- 3
2. ... Hc3! - przedłuża obrone --- 3. bxc3 - Wg8 - 4. Wxe8 - h5 - 5. Hxh5 mat
Dla mnie taka siatka matowa podobała sie -- 5. Hxh5 - mat
--
wladek
PostWysłany: Pon 18:26, 03 Lis 2014    Temat postu:

--
Dwuchodowka z trzema rozwiazaniami



Mat w 2 posunieciach --- 1. Hg7! ---- 1. Hg6! --- 1. Hg5!

Rozwiazanie
:
1. Hg7! -- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 -- 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 -- 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hc3 [A] #
1. ... Wg3 b] - 2. Hb7 #

Rozwiazanie

[b]1. Hg6!
-- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 -- 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 -- 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hd3 [C] #
1. ... Wg3 b] -- 2. He4 [D] #

Rozwiazanie

1. Hg5! --- tempo
1. ... Gh3/f5/e6/d7/c8/h5 2. Wxf4#
1. ... Kg3/g2, Wf1/xe1/h1 2. Hxg4#
1. ... Wg2 [a] -- 2. Hxf4 [E] #
1. ... Wg3 b] -- 2. Hd5 [F] #

Bialy Hetman szesc razy matuje...
Po tych samych posunieciach obronnych Wieza -- Wg2 - Wh3
Hetman matuje:
Hc3 i Hb7
Hd3 i He4
Hxf4 i Hd5

-----

Wirtualne szkolenie

Autor : I. Agapow -- I nagroda
Moskiewski konkurs - 2011
--------


Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Gc3!

Rozwiazanie

1. Gc3! - grozi - 2. Wxe7+ - Kd5 - 3. We5 - mat
1. Gc3 -- e6 --- 2. Wg4+ -- Kf5 -- 3. e4 -- mat
1. Gc3 -- f6 --- 2. Wd4+ -- Ke5 -- 3. f4 -- mat
1. Gc3 -- f5 --- 2. Gg2+ -- Kf4 -- 3. e3 -- mat
1. Gc3 -- e5 -- 2. Gd2! -- grozi - 3. f3 -- mat
-----------

Biale piony matuja cztery razy wykorzystujac blokowanie
pol krolewskich e6 -- f6 -- f5 -- e5

http://www.selivanov.ru/download/Awards/Moscow/2011/MK-2011-three.pdf

-
wladek
PostWysłany: Pią 22:37, 31 Paź 2014    Temat postu:

-
- GEOGRAFIA Polski

Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Sacz


diagram -- 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!


Rozwiązanie:

1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------


Pion - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----

Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnozenia


\
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat ----- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnozenia

KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5

Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30

---------

------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
_3
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie

Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska --- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

-------------
--
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---
Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
--
wladek
PostWysłany: Pią 22:34, 31 Paź 2014    Temat postu:

--

Kompozycja szachowa --- zgrabne zadania szachowe!

Autor : J. L. Rendall
The Field 1955
-----------------

Diagram --- 1
Biale matuja w 2 posunieciach --- #2 ---- 1. Hd8!

Rozwiązanie

1. Hd8! - grozi - 2. Hxb6 - mat
1. ... Gc7 ----- 2. Hxc7#
1. ... We8 ---- 2. Hxd7#
1. ... Wf7 ----- 2. Sxf7#
1. ... Wg7 ---- 2. Hf6#
1. ... Wxe5+ - 2. Gxe5#
1. ... Wa6 ---- 2. Hxb8#
1. ... Wb7 ---- 2. Wc6#
1. ... Wxb4 -- 2. Gxb4#
---------


Diagram --- 2
Biale matuja w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Hd8!

Rozwiązanie

1. Hd8! -- tempo
1. ... Gc7 --- 2. Hxc7#
1. ... a6 ---- 2. Hxb6#
1. ... We8 -- 2. Hxd7#
1. ... Wf7 --- 2. Sxf7#
1. ... Wg7 --- 2. Hf6#
1. ... Wxe5+ 2. Gxe5#
1. ... Wa6 --- 2. Hxb8#
1. ... Wb7 --- 2. Wc6#
1. ... Wxb4 - 2. Gxb4#

-----
wladek
PostWysłany: Czw 14:15, 26 Cze 2014    Temat postu:

--

-- GEOGRAFIA Polski

Mapa Polski --- miasta
KROL ----- Kd6 --- Bydgoszcz
Goniec --- Ga5 --- Glogow
Skoczek -- Se5 ---- KUTNO
KROL ----- Kd4 ---- Kalisz
Pion ------- f4 ------ Radom
Skoczek -- Se1 ---- Nowy Sacz


diagram --- 1
Mat w 6 posunieciach --- #6 ---- 1. Ga5- Gd8!


Rozwiązanie:

1. Gd8! --- tempo ---- Gdansk
1. ... Ke6 -- 2. Ke4 -- tempo ---- Lodz
2. ... Kd6 -- 3. S1d3 -- tempo --- Czestochowa
3. ... Ke6 -- 4. Sc5+ ------- Gniezno
4. ... Kd6 -- 5. Sb7+ ------- Stargrad Szczecinski
5. ... Ke6 -- 6. f5 - mat --- Warszawa
-----------

diagram --- 2
Pion - 6. f5 matuje -- Pole f5 -- to Warszawa!
----
----

Pozycje szachowe --- Mapa Polski --- Tabliczka mnozenia


\
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- 1. Hc3! -- tempo
1. Hc3! - Ke6 2. Hc8+
2. ... Kd5 3. Sf6 - mat ---- Diagram -- 2
2. ... Kf7 3. Se5 - mat ----- Diagram -- 3
-----
Pozycja szachowa --- Miasta ----- Tabliczka mnozenia

KROL ------ Kf5 ------ WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska ----- 5 razy 8 = 40
Hetman --- Hc4 ---- Ostrow Wielkop. -- 4 razy 3 = 12
Goniec ---- Ga3 ---- Walbrzych --------- 3 razy 1 = 3
Skoczek --- Sf3 ---- KIELCE ------------- 3 razy 6 = 18
KROL ------- Ke1 --- ZAKOPANE --------- 1 razy 5 = 5

Pozycja startowa --- mat w 3 posunieciach
Pozycje miast na mapie Polski
Pozycje figur szachowych i wyniki mnozenia np: Warszawa -- 5 razy 6 = 30

---------

------- Siatka matowa --- Diag. 2 -------- ------ Siatka matowa --- diag. 3
_3
/
1. Hc3 - Ke6 - 2. Hc8 - Kd5 - 3. Sf6# -- 1. Hc3 - Ke6 2. Hc8+ Kf7 3. Se5 - mat
---
Pozycja szachowa ---- miasto ---- Tabliczka mnozenia

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK ------- 8 razy 3 = 24
Skoczek -- Sf6 ---- Ostroleka ------- 6 razy 6 = 36
KROL ------ Kd5 ----- Konin ---------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ----- 3 razy 1 = 3
Skoczek -- Sf3 ------ KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

--------------
Diagram nr. 3 -- po prawej stronie

Pozycja szach. ----- Miasto ------ Mnozenie

Hetman --- Hc8 ----- SLUPSK --------- 8 razy 3 = 24
KROL ------ Kf7 ----- OLSZTYN -------- 7 razy 6 = 42
Skoczek -- Se5 ----- KUTNO ----------- 5 razy 5 = 25
Skoczek -- Sh5 ---- Biala Podlaska -- 5 razy 8 = 40
Goniec ---- Ga3 ----- Walbrzych ------ 3 razy 1 = 3
KROL ------ Ke1 ----- ZAKOPANE ----- 1 razy 5 = 5

-----------------
Szachy na obrazkach Diagramach
Miasta polskie na Diagramie szachowym
Tabliczka mnozenia na Diagramie szachowym
Oraz reklama pozycji matowej na diagramie szachowym.
---

Dwa rozne diagramy szachowe , co widac w liczbach i w nazwach Polskich Miast.
-
wladek
PostWysłany: Wto 12:44, 13 Maj 2014    Temat postu:

--
Metody reklamy i ---> edukacji szachowej w Polsce.


Kącik Szachowy w Młodym Techniku
Jerzy Konikowski

http://www.blog.konikowski.net/2014/05/12/kacik-szachowy-w-mlodym-techniku/

W majowym numerze pisma - Młody Technik 2014
ukazał się na 6 stronach artykuł o szachach.
Autora, Jana Sobótkę, poznałem osobiście w trakcie turniejów szachowych Polonii w Niemczech.
Żona Pana Jana Elżbieta - jako Konsul Generalny RP w Niemczech w latach 2001-2012
- angażowała się w rozwój zainteresowania królewskiej gry wśród niemieckiej Polonii.

http://ulubionykiosk.pl/demo/15-mlody-technik
Na stronie o szachach ---> 56 - 57- 58 - 59 - 60 - 61
---
1_2
Diagram --- 1
Biale wygrywaja - (+) ---- ---- 1. Wd8+! - Sxd8 - 2. Hxd8+ - Kh7 - 3. Sg5+ - Kh6

Teraz nastepuje forsowny mat...

4. Sxf7+ - Hxf7
5. Hh8+ -- Kg6
6. Hh5
- mat --- diagram -- 3
-
3_____4
Diagram -- 3
4. Sf7+ - Hxf7 - 5. Hh8+ - Kg6 - 5. Hh5# --- --- 1. Wd8+ - Sf8 - 2. Wxf8+ - Hd8 mat

Duzo wyjasniaja
--> Cztery diagramy szachowe , przy czym jest dwie siatki matowe.
-

http://ulubionykiosk.pl/demo/14-mlody-technik

--
http://ulubionykiosk.pl/demo/16-mlody-technik


http://ulubionykiosk.pl/demo/13-mlody-technik

-
wladek
PostWysłany: Wto 11:58, 13 Maj 2014    Temat postu: Re: Wirtualne szkolenie i reklama Szachow!

----
Wirtualne szkolenie w szachach!

Szachy w Polsce, Szkolenie 17 marca 2012
- Jerzy Konikowski

Dzięki Internetowi mamy teraz szybki dostęp do ogromnej informacji na całym świecie.
Ostatnio przeglądając różne witryny natrafiłem na aktualny temat
Wartości edukacyjne gry w szachy i komputerowych programów szachowych

W temacie „Wirtualne szkolenie” opisano moje propozycje i doświadczenia
w unowocześnieniu metod szkolenia młodzieży polskiej. Oto tekst:

http://www.blog.konikowski.net/2012/03/17/wirtualne-szkolenie-w-szachach/

////

W wywiadzie dla „Panoramy szachowej” (1/99) Jerzy Konikowski zwrócił uwagę na możliwość treningu po­przez Internet. Pierwsze doświadczenia na tym polu polegało na wymianie z kolegami analiz dotyczących różnych zagadnień z zakresu teorii szachów. Kontakty bezpośrednie byty niemożliwe, gdyż każdy mieszkał w innym mieście. Połączył ich komputer i dzięki temu mogli szybko wyjaśnić wiele wątpliwości i problemów.

Na sesji Akademii Szachowej PZSzach w Za­kopanem
(w październiku 1999), trener Konikowski zajął się szkoleniem na odległośc.
Do swojego eksperymentu wybrał czołowego zawodnika kraju
do lat 14 Radostawa Wojtaszka z Kwidzyna.
Można już stwierdzić, iż ta forma tre­ningu zmusiła ucznia do
systema­tycznej pracy i większej samodzielności w podej­mowaniu decyzji.

Aby trening wirtualny mógł zostać przeprowa­dzony, muszą być oczywiście spełnione pewne wy­magania. Przede wszystkim każdy z uczestników szkolenia musi mieć odpowiedniej klasy komputer z modemem i możliwość połączenia z Internetem. Konieczne jest posiadanie odpowiedniego progra­mu, za pomocą którego można wysyłać i odbierać materiały do treningu.

Propo­zycja zajęć, które można przeprowadzić w czasie treningu drogą internetową:

opracowanie repertuaru debiutowego

Trener zleca swojej grupie zbadanie jakiegoś wa­riantu debiutowego. Podopieczni opracowują go, wykorzystując bazę dostępnych materiałów. Prze­prowadzają analizę krytycznych pozycji i dokonują końcowej oceny. Trener sprawdza otrzymane potem analizy i wystawia oceny. W ten sposób można przy­gotować lub wzbogacić o nowe elementy indywidu­alny repertuar debiutowy swych podopiecznych. Trener pomaga w zebraniu tematycznych materiałów, wzorcowych partii, analiz arcymistrzów itd. Po­maga w wyborze wariantów lub debiutów. Udziela praktycznych rad, proponuje nowe rozwiązania itd.

rozwiązywanie testów

Trener przygotowuje serię ćwiczeń w zakresie gry środkowej i końcowej. Zadaniem podopiecznych jest rozwiązanie testów w żądanym terminie, udzie­lenie odpowiedzi na dodatkowe pytania trenera itd. Następnie trener powinien podsumować przeprowadzone ćwiczenia i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uczniowie, którzy w sposób niedostateczny opra­cowali te tematy, powinni otrzymać nowe zadania.

analiza partii

Uczestnicy szkolenia otrzymują do skomentowa­nia jakąś interesującą partię. W zależności od siły gry, trener może zadać dodatkowe pytania, które będą pomocne w rozwiązaniu istotnych problemów tkwiących w analizowanej partii. Po otrzymaniu komentarzy od swych podopiecznych, trener spraw­dza analizy, porównuje ze swoimi notatkami i doko­nuje następnie końcowej oceny. Analogiczne ćwi­czenia można przeprowadzać z własnymi partiami. Obowiązkiem każdego uczestnika szkolenia jest nadesłanie trenerowi rozegranych partii z własnymi uwagami i analizami. Następnie trener po ich sprawdzeniu dzieli się z podopiecznymi swymi spo­strzeżeniami.

trening praktyczny

Zawodnicy rozgrywają z trenerem partie trenin­gowe. Mogą to być także partie tematyczne lub za­czynające się od jakieś ciekawej pozycji z gry środ­kowej, czy nawet końcowej. W rachubę wchodzą także partie konsultacyjne.

materiały szkoleniowe

Trener opracowuje materiały szkoleniowe według własnego uznania lub na indywidualne życzenie podopiecznych. Zakres tematyczny powinien odpowiadać poziomowi wiedzy i gry uczestników szkolenia.

Trening poprzez Internet jest znako­mitą formą szkolenia, którą warto rozpowszechnić. Dzięki tej metodzie można dotrzeć do utalentowanej młodzieży, która żyje z dala od głównych ośrodków szachowych i praktycznie nie ma możliwości częstego kontaktu z doświadczo­nym trenerem.

Wirtualne szkolenie może wnieść wiele nowych impulsów w pracy szkoleniowej (nie tylko w szachach), zmobilizować trenerów do oryginalnych doświadczeń i tym samym być bodźcem do podniesienia ogólnego poziomu w Polsce.

Mimo pozytywnych aspek­tów wirtualnego szkolenia należy przestrzec przed elimi­nowaniem bezpośrednich kontaktów nauczycieli z podopiecznymi. Wydaje się, że te dwie formy szkolenia powinny iść w parze.
-------------

Internet jest potrzebny do reklamy Szachow!
Internet potrzebny jest do nauki szachow na podstawowym poziomie....
poziom do 1800 elo.
Majac kilka tysiecy takich szachistow robimy selekcje najzdolniejszych dla ktorych przesylamy codziennie po 50 roznych kombinacji szachowych.
Dla najbardziej aktywnych szachistow organizujemy turnieje w kilku rejonach w Polsce.
Tak mobilizujemy chetnych do treningu szachowego.
--- Mobilizacja rowniez jest potrzebna u instruktorow szachowych i trenerow.

Wladek.
-
wladek
PostWysłany: Wto 11:54, 13 Maj 2014    Temat postu:

--
Metody reklamy i ---> edukacji szachowej w Polsce.

http://ulubionykiosk.pl/demo/15-mlody-technik
---
1_2
Diagram --- 1
Biale wygrywaja - (+) ---- ---- 1. Wd8+! - Sxd8 - 2. Hxd8+ - Kh7 - 3. Sg5+ - Kh6

Teraz nastepuje forsowny mat...

4. Sxf7+ - Hxf7
5. Hh8+ -- Kg6
6. Hh5
- mat --- diagram -- 3
-
3_____4
Diagram -- 3
4. Sf7+ - Hxf7 - 5. Hh8+ - Kg6 - 5. Hh5# --- --- 1. Wd8+ - Sf8 - 2. Wxf8+ - Hd8 mat

Duzo wyjasniaja
--> Cztery diagramy szachowe , przy czym jest dwie siatki matowe.
-


http://ulubionykiosk.pl/demo/14-mlody-technik

--
http://ulubionykiosk.pl/demo/16-mlody-technik


http://ulubionykiosk.pl/demo/13-mlody-technik

- ---

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group