Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zobacz
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> Linki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 8:07, 30 Maj 2011    Temat postu: Zobacz

---- Strony Szachowe ,ktore codziennie odwiedzam.
==
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] Gotowe kompozycje szachowe plus rozwiazania > A='Bartel' >klikamy > Search [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , Tysiace zadan >> w programie problemist >>diagramy do edukacji szachowej >> Polecam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > konkurs na Forum >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >>> [link widoczny dla zalogowanych] >>> Forum
[link widoczny dla zalogowanych] >> dla amatorow > dla problemistow..
[link widoczny dla zalogowanych] >>> - juz -- 1900 zadan wszelakiego typu...
[link widoczny dla zalogowanych] >> http://www.problemista.fora.pl [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- [link widoczny dla zalogowanych] >
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > > klasa swiatowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > Ustawianie diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] -- szachowisko
----

==
Dwuchodowka edukacyjna z rozwiazaniem

Autor : Alfred DOMBROVSKIS

Mat w 2 posunieciach --- #2 ---

2
Pozycja po wstepie -- 1. Sf2! --- grozba mata -- 2. Sd3# --- pozycja matowa 2. Sd3 -- mat
----------------
Rozwiazanie
1. Sf2! -- grozi -- 2. Sd3 -- mat --- Diagram --- 2
1. ... Kf4 --- 2. Gh2 -- mat
1. ... Kd4 --- 2. Se6 -- mat
-------------
1. ... Wxf6 -- 2. Se6 -- mat
1. ... Wf4 --- 2. Sb3 -- mat
1. ... Wd4 -- 2. Scd3 -- mat
-------------------------------
Trzy blokowania pol krolewskich 1... Wd4 ; 1. ... Wf4 ; 1. ... Wxf6
-- Swietne zadanie Dombrovskisa
. ... -
Tabliczka mnozenia


Tabliczka mnozenia plus -- mat w 1 posunieciu -- 1. 0-0-0 -- mat

Rozwiazanie szachowe
1. 0-0-0 -- mat -- duza roszada
---------------
Rozwiazanie matematyczne
6 razy 8 = 48
Prostokat -- 6 linii po 8 pol w kazdej linii -- rowna sie 48.
Prostokat -- a1--- a6 --- h6 -- h1 --- a1 --
posiada 48 malych kwadracikow -- liczba 48

Liczba 48 jest widoczna na obrazku , nie abstrakcyjna
i gdzies zapisana w zeszycie do matematyki.
=====


Mat pomocniczy w 3 posunieciach -- h#3 ---
1. e2-e4 d7-d5
2. ed5 --- Hxd5
3. Ke2 ---- Hd5-He4 mat -- Diagram
-----------------

[link widoczny dla zalogowanych]
dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

1____2_
_Krakowski Rynek ------------------- Nr.2 --- dwuchodowka --- 1. He6!!
Mat w 1 posunieciu 1. Sd7 mat
==
Retro plus Dwie roszady

Autor : Tivadar Kardos
2527 Die Schwalbe 52 08/1978


_2
----------------------------------------------
--------3______4

Diagram nr.1 __mala roszada__diagram nr.2 > duza roszada

Rozwiazaniediagramu nr.1 > 0....Kxa1 1.0-0 mat > diagram nr.3
---------
Rozwiazanie diagramu nr.2 > 0....Kxh1 1.0-0-0 mat > diagram nr.4
=


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Czw 7:24, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 12:50, 03 Cze 2011    Temat postu: Re: Zobacz

wladek napisał:
==

Strony Szachowe ,ktore codziennie odwiedzam.
==
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] Gotowe kompozycje szachowe plus rozwiazania > A='Bartel' >klikamy > Search [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , Tysiace zadan >> w programie problemist >>diagramy do edukacji szachowej >> Polecam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > konkurs na Forum >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >>> [link widoczny dla zalogowanych] >>> Forum
[link widoczny dla zalogowanych] >> dla amatorow > dla problemistow..
[link widoczny dla zalogowanych] >>> - juz -- 1900 zadan wszelakiego typu...
[link widoczny dla zalogowanych] >> http://www.problemista.fora.pl [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- [link widoczny dla zalogowanych] >
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > > klasa swiatowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > Ustawianie diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- szachowisko


--------------------------------------------
Kozacka posucha
Maj 31st, 2011 | Author: mateuszbartel


Odkąd sięgam pamięcią, a nawet nieco dalej, bo już po II wojnie, w Polsce był problem z najlepszymi szachistami. Chociaż nie brakowało zawodników o dużych predyspozycjach, to arcymistrzów najwyższego sortu, tytułowych „kozaków”, nigdy doczekać się nie mogliśmy. Teraz do czołówki dobija się Radek Wojtaszek, ale problem tak jak istniał, tak istnieje nadal. Dlaczego tak jest?

Przejdźmy jednak do tematu, który chciałem się zająć, a który nurtuje mnie od dawna. Nie tylko zresztą mnie. Wielbiciele szachów, juniorzy, rodzice, trenerzy, a wreszcie sami arcymistrzowie także od czasu do czasu zastanawiają się dlaczego w Polsce od wielu lat nie pojawiają się zawodnicy klasy światowej. Teraz pojawiła się nadzieja, związana z osobą Radka Wojtaszka, ale pamiętajmy, że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Problemu braku superarcymistrzów nie można moim zdaniem ograniczyć do jednej kategorii – wtedy jego rozwiązanie byłoby wyjątkowo banalne. Zachęcam zatem do zapoznania się z moim punktem widzenia i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

„Zrobienie” arcymistrza światowej klasy to proces złożony. Najlepsi zawodnicy mają gigantyczną wiedzę, wyjątkową odporność nerwową, dobrą lub w najgorszym razie niezłą kondycję fizyczną, wyjątkową pazerność na sukcesy, a niektórzy do tego jeszcze „dar Boży”. O tym jakie cechy potrzebne są dobremu szachiście też któregoś razu napiszę – bo myślę, że to ciekawe. W każdym razie mnogość czynników, które wpływają na poziom szachowej gry sprawia, że i przyczyny dla których nie mamy w Polsce gwiazd są różne.
-------------------------------------------------

Wychowac dobrego szachiste w Polsce jest trudno...
Brak reklamy Szachow ... prawie na kazdym turnieju sredniej klasy i wyzszej klasy.
Szachy traktujemy jak cos co na chwile nas interesuje... to widac na kazdym kroku.
O szkoleniu szachow w Polsce GM MateuszBartel najlepiej wie , bo sam przechodzil to szkolenie.
W Polsce mamy cztery czasopisma szachowe ... porownujac je z "Szachami" przed 30 laty to mam wrazenie ze sa znacznie slabsze niz wspomniane "Szachy".

/Recepta na sukces w Szachach

Polski Zwiazek Szachowy zakupuje 1000 sztuk jednego tytulu. Chess Laszlo Polgar...
Wydatek okolo 50 000 zlotych.
Polscy szkoleniowcy maja material ma kilka lat... nauki szachow na podstawowym poziomie.
Mamy reklame szachow na przyzwoitym poziomie ktorej obecie totalnie brak
-------------------
Polski Zwiazek Szachowy prowadzi strone szachowa edukacyjna
na podstawie ksiazki "Chess" program ma byc jednolity dla wszystkich tak jak jest w Polskiej Szkole Podstawowej... wszyscu ucza sie z jednych podrecznikow do matematyki klasy I , II , III.
Podkreslam ze obecym system nauki szachow jest haotyczny , lub go nie ma.
Szachow uczymy sie od poznawania szachownicy i nauka matowania... to musza byc priorytety edukacyjne , oraz reklama szachow na kazdych zawodach sportowych.
--------------
W Szachy nie jest sztuka wygrac , ale sztuka jest pokazanie polskiej spolacznosci piekna wygranej partii szachowej. Tak .. pokazanie Szachow zrozumialy sposob!

Propagator Szachow
Wladek Obierak

PS.
Bardzo ciekawy temat poruszony przez Mistrza Polski GM M. Bartla...
Wiecej ten temat ma miec priorytet w Polskich Szachach... Jak naprawic Polskie Szachy.
Odpowiec jest prosta
Zrozumiec Szachy.

-----------------------------------
[link widoczny dla zalogowanych]
dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

1____2_
_Krakowski Rynek ------------------- Nr.2 --- dwuchodowka --- 1. He6!!
Mat w 1 posunieciu 1. Sd7 mat
==
Retro plus Dwie roszady

Autor : Tivadar Kardos
2527 Die Schwalbe 52 08/1978


_2
----------------------------------------------
--------3______4

Diagram nr.1 __mala roszada__diagram nr.2 > duza roszada

Rozwiazaniediagramu nr.1 > 0....Kxa1 1.0-0 mat > diagram nr.3
---------
Rozwiazanie diagramu nr.2 > 0....Kxh1 1.0-0-0 mat > diagram nr.4
=


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 0:23, 04 Cze 2011    Temat postu:

===
Poznac pola szachownicy , to proponuje nauke na diagramach.. zawsze trzeba cos ciekawego ustawic.
ponizej przyklad.. mat pomocniczy w 5 posunieciach...

[attachment=0]#1_1.Sd5_mat.png[/attachment]


h#5
Mat pomocniczy w 5 posunieciach ulozony na szybkiego wiec moze miec wady..
Teraz zapisuje z pamieci..
1. d4 ---- Sc6
2. Hd3 -- Sa5
3. Kd2 --- c6
4. Kc3 -- Sf6
5. Sd2 -- Sd5 - mat
_____
Cwiczyc pola , to trzeba miec konkretny powod np: wygrana z kims miniatura w 10 posunieciach...
Trzeba nauczyc sie na pamiec po kolei wszystkich posuniec.. to bardzo wazne...
Znajac wszystkie po kolei posuniecia mozemy demonstrowac to nasze zwyciestwo wszedzie i wszystkim...
Mamy satysfakcje z naszego zwyciestwa i robimy reklame szachow oraz zaznaczamy nasze umiejetnosci szachowe.
===


Mat po 5 posunieciach --- h#5 -- pomocniczy mat w 5 pos.

1. f3 ---- h5
2. Kf2 --- Wh6
3. Ke3 -- Wb6
4. Kd4 -- Wb4+
5. Kc5 -- e6 -- mat --- diagram wyzej....
-----------------
Trening __ poznawanie pol szachownicy....

=======


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Sob 7:56, 04 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 20:59, 06 Cze 2011    Temat postu: Re: Zobacz

-----
Nowy szef szachów niemieckich!

Mateusz Bartel w nowej roli! (10)
Z życia PZSzach Dodaj komentarz
W rozwoju każdej dyscypliny sportowej uczestniczą:

1. Działacze - swym postępowaniem tak kierują swoją dyscypliną, aby rozwijała się z rozmachem i były sukcesy na arenie międzynarodowej. Ich zadaniem jest organizowanie imprez i pozyskiwanie sponsorów, także wspieranie sportowców i promowanie danej konkurencji. Działacz to osoba, która poświęca swój wolny czas na działalność. Jego nagrodą jest satysfakcja, że działa w dobrze zorganizowanym stowarzyszeniu, gdzie się go szanuje i wyróżnia.

2. Trener - ma jasne zadania: doprowadzić zawodników do wysokiej klasy sportowej. Powinien się też sam systematycznie szkolić i zdobywać nowe doświadczenia w swej pracy. Powinien wprowadzać ciągle jakieś ulepszenia w działalności trenerskiej, aby jego podopieczni podnosili swe kwalifikacje sportowe i osiągali sukcesy. Powinien być kreatywny w swym działaniu! Trener, który ma zawężone metody szkoleniowe do kilku stereotypowych czynności, nie może być przedstawiany młodzieży jako ideał szkoleniowca. Tak samo odnosi się to do trenera, który sam się nie szkoli, nie unowocześnia własnego warsztatu pracy i nie publikuje owoców swych doświadczeń w prasie fachowej.

Teoria rozpowszechniona przez pewne osoby w Polsce, że najlepszym trenerem to aktywny arcymistrz jest po prostu pozbawiona wszelkiej logiki! Wiadomo, że czynny zawodnik nie ma czasu na podwyższanie swej ogólnej wiedzy szachowej. Na przeszkodzie stoi aktywna gra turniejowa i tym samym ograniczenie swej wiedzy do poznawania kilku wariantów, które sam gra. Dlatego trener-zawodnik przekazuje swym podopiecznym tylko te systemy, które znalazły się w jego własnym repertuarze debiutowym. Nie interesuje go fakt, czy to odpowiada stylowi gry jego podopiecznych. On nie ma czasu na poznawanie nowych otwarć i nowych pozycji. Łączenie roli czynnego zawodnika z pracą trenerską jest w obecnych czasach wręcz niemożliwe. Takiego „trenera” interesuje przede wszystkim kasa!

Przypominam o paradoksach sprzed wielu lat, kiedy to połowa Polski grała obronę francuską. W ten sposób ograniczono m.in. rozwój twórczy Iwety Radziewicz. Wielu zagranicznych obserwatorów talentu tej zawodniczki słusznie oceniało, że powinna grać czarnymi obronę sycylijską, bo to pasuje do jej dynamicznego stylu gry. Ale tego problemu nie zauważyli krajowi szkoleniowcy, często aktywni zawodnicy. W ten sposób zmarnowano niezwykły talent tej szachistki! O przypadku Marcina Kamińskiego pisałem już wcześniej.

Trener z prawdziwego zdarzenia, który nie myśli o karierze zawodnika, ma tymczasem wszechstronną wiedzę. Zmusza go to tego sytuacja. Pracując z wieloma zawodnikami o różnych charakterach i stylu gry jest zmuszony do ciągłej nauki, permanentnego poznawania aktualnej teorii otwarć i wprowadzania nowych metod szkoleniowych. Oczywiście tak czynią ambitni trenerzy. Wykluczam tych, co pracę szkoleniową traktują przede wszystkim w celach zarobkowych.

Na bazie wieloletnich obserwacji twierdzę, że polscy szachiści nie rozróżniają pojęć: aktualna siła gry i wiedza szachowa. To powoduje fałszywe interpretacje co do roli trenera i zawodnika w naszej dyscyplinie.

3. Zawodnik - powinien intensywnie trenować, wzbogacać swoją wiedzę szachową i tym samym podwyższać swoje klasyfikacje sportowe. Powinien uczestniczyć systematycznie w ważnych imprezach i dążyć do uzyskiwania godnych uwagi wyników.

Tego nie robi na pewno mistrz Polski Mateusz Bartel. Zamiast trenować i uczestniczyć w silnych turniejach międzynarodowych młody arcymistrz zajmuje się „pisarstwem” i gadulstwem w sieci. Styl jego tekstów to typowy przykład młodzieńczej arogancji i braku szacunku dla kogoś, który dużo więcej wniósł dla rozwoju szachów.

Przypominam, że napisałem wiele książek i artykułów dotyczących teorii otwarć i innych dziedzin królewskiej gry. Publikowałem swoje analizy w wielu periodykach, jak „Sahovski Informator”, „New in Chess”, „Chess Base Magazin” itd. Wiele moich komentowanych partii i teoretycznych artykułów można znaleźć w znanych bazach firmy Chess Base: „MEGA”, „Encyklopedia debiutów”, opracowań z teorii otwarć i innych zbiorach partii.

Mieszkam w Dortmundzie od 1981 roku, gdzie corocznie odbywają się superturnieje. Od wielu lat mam więc możliwość rozmów z czołowymi zawodnikami świata na temat m.in. szkolenia w szachach. Te kontakty są dla mnie o wiele cenniejsze, niż gra w turniejach. Zbierałem doświadczenia w wieloletniej pracy szkoleniowej o czym następnie pisałem w artykułach w „Magazynie Szachista”, „Panoramie Szachowej” i „Szachy/Chess”.

Tak jak kiedyś trener piłki nożnej Kazimierz Górski potrafił na zasadzie obserwacji zawodnika ocenić jego klasę sportową i przydatność do gry w reprezentacji kraju, tak i ja jestem w stanie na podstawie rozegranych partii ocenić wiedzę i siłę gry zawodnika. Potrafię wskazać jego słabe i silne strony. Potrafię udzielić mu praktycznych wskazówek. Wynika to z mojej wiedzy szachowej, wieloletniego doświadczenia i dobrych intencji!

Przed laty przyrównałem mistrza Polski arcymistrza Tomasza Markowskiego do boksera walczącego jedną ręką. Odnosiło się to do jego bardzo skromnego i schematycznego repertuaru debiutowego. Zapowiedziałem, że jak nie wniesie nowych elementów do swojej gry, to skutek tego będzie marny. Markowski nie posłuchał moich dobrych rad i teraz widzimy tego następstwa: nie liczy się w Europie i kraju.

W 2003 roku przestrzegłem arcymistrza Bartłomieja Macieję przed dużym zaangażowaniem się w sieci, co nie pomoże mu to w podwyższeniu swych kwalifikacji szachowych. W komentarzach do jego partii, które publikowałem w „Magazynie Szachista”, zwróciłem uwagę na niedostateczną znajomość debiutów, co przy tej klasie zawodnika jest dużą słabością. Arcymistrz zignorował moje uwagi i teraz widzimy tego implikacje. Nie liczy się w Europie.

Już dawno zwracałem uwagę Radosławowi Wojtaszkowi na schematyczny repertuar debiutowy. Polecałem systematyczne wzbogacanie gry o nowości i wprowadzenie więcej dynamiki. Nie posłuchał. Ostatni turniej w Lublinie i liga francuska potwierdziły moje obawy. Podejrzewam, że te słabe wyniki to nie skutek przejściowego spadku formy, lecz rozszyfrowania przez przeciwników jego pasywnego stylu gry. Obym się mylił!

Na dobrej drodze do osiągnięcia świetnych rezultatów jest Dariusz Świercz. Ale jest jeden warunek, aby się prawidłowo rozwijał: należy grać i pogłębiać te pozycje, które dobrze rozumie. Grać aktywne szachy, bo mu to leży. Wykluczyć na razie warianty statyczne, bo w nich się źle czuje!

A teraz kilka słów do aktualnego mistrza Polski. Jeśli się myśli o karierze sportowej, to natychmiast powinno się rzucić redagowanie „MATA” i niepotrzebnych dyskusji na blogu. Mateusz Bartel ma trudności w rozgrywaniu fazy debiutowej. W grze przeciwko silnym zawodnikom ta słabość się mocno uwidacznia. Po zdobyciu mistrza kraju nie zagrał w żadnym silnym turnieju. To jest duży błąd!

Zarówno o mojej działalności zawodniczej, jak i trenerskiej pisałem kilkakrotnie na mojej stronie. Publikowałem też nazwiska moich podopiecznych.

Ciągle się mówi i pisze o zdolnej polskiej młodzieży, która po osiągnięciu 20 lat życia znika w tłumie. Co zrobiono w kierunku, aby to zmienić? Kiedy zaproponowałem zmiany w procesie szkolenia młodzieży to posądzono mnie o złe zamiary. Trenerzy, którzy zablokowali reformy w celu unowocześnienia metod szkolenia cieszą się dalej uznaniem. Polska jest krajem nowoczesnym i aktywnie rozwijającym się, ale Polski Związek Szachowy stoi w miejscu i preferuje dalej przestarzałe metody szkoleniowe, które nie przynoszą widocznych efektów.

Prezes Tomasz Sielicki zamierza zmienić wizerunek polskich szachów, ale czy to jest możliwe tylko z jednym liczącym się w świecie szachowym Radosławem Wojtaszkiem?

Autor admin
---------------------------------------------------------------------

Strony Szachowe ,ktore codziennie odwiedzam.
==
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] Gotowe kompozycje szachowe plus rozwiazania > A='Bartel' >klikamy > Search [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , Tysiace zadan >> w programie problemist >>diagramy do edukacji szachowej >> Polecam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > konkurs na Forum >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >>> [link widoczny dla zalogowanych] >>> Forum
[link widoczny dla zalogowanych] >> dla amatorow > dla problemistow..
[link widoczny dla zalogowanych] >>> - juz -- 1900 zadan wszelakiego typu...
[link widoczny dla zalogowanych] >> http://www.problemista.fora.pl [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- [link widoczny dla zalogowanych] >
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > > klasa swiatowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > Ustawianie diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- szachowisko

[link widoczny dla zalogowanych]
dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

1____2_
_Krakowski Rynek ------------------- Nr.2 --- dwuchodowka --- 1. He6!!
Mat w 1 posunieciu 1. Sd7 mat
==
Retro plus Dwie roszady

Autor : Tivadar Kardos
2527 Die Schwalbe 52 08/1978


_2
----------------------------------------------
--------3______4

Diagram nr.1 __mala roszada__diagram nr.2 > duza roszada

Rozwiazaniediagramu nr.1 > 0....Kxa1 1.0-0 mat > diagram nr.3
---------
Rozwiazanie diagramu nr.2 > 0....Kxh1 1.0-0-0 mat > diagram nr.4
--------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 21:46, 06 Cze 2011    Temat postu: Re: Zobacz

---
-- Dwuchodowka z rozwiazaniem

Autor: Vladimir VELIKOSLAVSKI Mat w 2 pos.



Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Kd1! -- zugzwang

Rozwiazanie
1. Kd1!
1. ... Gd5 --- 2. Hh2 --- mat
1. ... Sxf5 --- 2. Gf4 --- mat
1. ... Wxf5 --- 2. We1 -- mat
1. ... Sc6 ---- 2. Sxc6 -- mat
1. ... Gh7 ---- 2. We6 --- mat
1. ... Gf7 ----- 2. Gf6 ---- mat
1. ... Sxd5 ---- 2. Sc4 --- mat

-------------------------
W zadaniu mamy blokowanie pol krolewskich , oraz przeslony figur szachowych.
Przyjemna dwuchodowka ... latwa do zapamietania...

==========

Nowy szef szachów niemieckich!

Mateusz Bartel w nowej roli! (10)
Z życia PZSzach Dodaj komentarz
W rozwoju każdej dyscypliny sportowej uczestniczą:

1. Działacze - swym postępowaniem tak kierują swoją dyscypliną, aby rozwijała się z rozmachem i były sukcesy na arenie międzynarodowej. Ich zadaniem jest organizowanie imprez i pozyskiwanie sponsorów, także wspieranie sportowców i promowanie danej konkurencji. Działacz to osoba, która poświęca swój wolny czas na działalność. Jego nagrodą jest satysfakcja, że działa w dobrze zorganizowanym stowarzyszeniu, gdzie się go szanuje i wyróżnia.

2. Trener - ma jasne zadania: doprowadzić zawodników do wysokiej klasy sportowej. Powinien się też sam systematycznie szkolić i zdobywać nowe doświadczenia w swej pracy. Powinien wprowadzać ciągle jakieś ulepszenia w działalności trenerskiej, aby jego podopieczni podnosili swe kwalifikacje sportowe i osiągali sukcesy. Powinien być kreatywny w swym działaniu! Trener, który ma zawężone metody szkoleniowe do kilku stereotypowych czynności, nie może być przedstawiany młodzieży jako ideał szkoleniowca. Tak samo odnosi się to do trenera, który sam się nie szkoli, nie unowocześnia własnego warsztatu pracy i nie publikuje owoców swych doświadczeń w prasie fachowej.

Teoria rozpowszechniona przez pewne osoby w Polsce, że najlepszym trenerem to aktywny arcymistrz jest po prostu pozbawiona wszelkiej logiki! Wiadomo, że czynny zawodnik nie ma czasu na podwyższanie swej ogólnej wiedzy szachowej. Na przeszkodzie stoi aktywna gra turniejowa i tym samym ograniczenie swej wiedzy do poznawania kilku wariantów, które sam gra. Dlatego trener-zawodnik przekazuje swym podopiecznym tylko te systemy, które znalazły się w jego własnym repertuarze debiutowym. Nie interesuje go fakt, czy to odpowiada stylowi gry jego podopiecznych. On nie ma czasu na poznawanie nowych otwarć i nowych pozycji. Łączenie roli czynnego zawodnika z pracą trenerską jest w obecnych czasach wręcz niemożliwe. Takiego „trenera” interesuje przede wszystkim kasa!

Przypominam o paradoksach sprzed wielu lat, kiedy to połowa Polski grała obronę francuską. W ten sposób ograniczono m.in. rozwój twórczy Iwety Radziewicz. Wielu zagranicznych obserwatorów talentu tej zawodniczki słusznie oceniało, że powinna grać czarnymi obronę sycylijską, bo to pasuje do jej dynamicznego stylu gry. Ale tego problemu nie zauważyli krajowi szkoleniowcy, często aktywni zawodnicy. W ten sposób zmarnowano niezwykły talent tej szachistki! O przypadku Marcina Kamińskiego pisałem już wcześniej.

Trener z prawdziwego zdarzenia, który nie myśli o karierze zawodnika, ma tymczasem wszechstronną wiedzę. Zmusza go to tego sytuacja. Pracując z wieloma zawodnikami o różnych charakterach i stylu gry jest zmuszony do ciągłej nauki, permanentnego poznawania aktualnej teorii otwarć i wprowadzania nowych metod szkoleniowych. Oczywiście tak czynią ambitni trenerzy. Wykluczam tych, co pracę szkoleniową traktują przede wszystkim w celach zarobkowych.

Na bazie wieloletnich obserwacji twierdzę, że polscy szachiści nie rozróżniają pojęć: aktualna siła gry i wiedza szachowa. To powoduje fałszywe interpretacje co do roli trenera i zawodnika w naszej dyscyplinie.

3. Zawodnik - powinien intensywnie trenować, wzbogacać swoją wiedzę szachową i tym samym podwyższać swoje klasyfikacje sportowe. Powinien uczestniczyć systematycznie w ważnych imprezach i dążyć do uzyskiwania godnych uwagi wyników.

Tego nie robi na pewno mistrz Polski Mateusz Bartel. Zamiast trenować i uczestniczyć w silnych turniejach międzynarodowych młody arcymistrz zajmuje się „pisarstwem” i gadulstwem w sieci. Styl jego tekstów to typowy przykład młodzieńczej arogancji i braku szacunku dla kogoś, który dużo więcej wniósł dla rozwoju szachów.

Przypominam, że napisałem wiele książek i artykułów dotyczących teorii otwarć i innych dziedzin królewskiej gry. Publikowałem swoje analizy w wielu periodykach, jak „Sahovski Informator”, „New in Chess”, „Chess Base Magazin” itd. Wiele moich komentowanych partii i teoretycznych artykułów można znaleźć w znanych bazach firmy Chess Base: „MEGA”, „Encyklopedia debiutów”, opracowań z teorii otwarć i innych zbiorach partii.

Mieszkam w Dortmundzie od 1981 roku, gdzie corocznie odbywają się superturnieje. Od wielu lat mam więc możliwość rozmów z czołowymi zawodnikami świata na temat m.in. szkolenia w szachach. Te kontakty są dla mnie o wiele cenniejsze, niż gra w turniejach. Zbierałem doświadczenia w wieloletniej pracy szkoleniowej o czym następnie pisałem w artykułach w „Magazynie Szachista”, „Panoramie Szachowej” i „Szachy/Chess”.

Tak jak kiedyś trener piłki nożnej Kazimierz Górski potrafił na zasadzie obserwacji zawodnika ocenić jego klasę sportową i przydatność do gry w reprezentacji kraju, tak i ja jestem w stanie na podstawie rozegranych partii ocenić wiedzę i siłę gry zawodnika. Potrafię wskazać jego słabe i silne strony. Potrafię udzielić mu praktycznych wskazówek. Wynika to z mojej wiedzy szachowej, wieloletniego doświadczenia i dobrych intencji!

Przed laty przyrównałem mistrza Polski arcymistrza Tomasza Markowskiego do boksera walczącego jedną ręką. Odnosiło się to do jego bardzo skromnego i schematycznego repertuaru debiutowego. Zapowiedziałem, że jak nie wniesie nowych elementów do swojej gry, to skutek tego będzie marny. Markowski nie posłuchał moich dobrych rad i teraz widzimy tego następstwa: nie liczy się w Europie i kraju.

W 2003 roku przestrzegłem arcymistrza Bartłomieja Macieję przed dużym zaangażowaniem się w sieci, co nie pomoże mu to w podwyższeniu swych kwalifikacji szachowych. W komentarzach do jego partii, które publikowałem w „Magazynie Szachista”, zwróciłem uwagę na niedostateczną znajomość debiutów, co przy tej klasie zawodnika jest dużą słabością. Arcymistrz zignorował moje uwagi i teraz widzimy tego implikacje. Nie liczy się w Europie.

Już dawno zwracałem uwagę Radosławowi Wojtaszkowi na schematyczny repertuar debiutowy. Polecałem systematyczne wzbogacanie gry o nowości i wprowadzenie więcej dynamiki. Nie posłuchał. Ostatni turniej w Lublinie i liga francuska potwierdziły moje obawy. Podejrzewam, że te słabe wyniki to nie skutek przejściowego spadku formy, lecz rozszyfrowania przez przeciwników jego pasywnego stylu gry. Obym się mylił!

Na dobrej drodze do osiągnięcia świetnych rezultatów jest Dariusz Świercz. Ale jest jeden warunek, aby się prawidłowo rozwijał: należy grać i pogłębiać te pozycje, które dobrze rozumie. Grać aktywne szachy, bo mu to leży. Wykluczyć na razie warianty statyczne, bo w nich się źle czuje!

A teraz kilka słów do aktualnego mistrza Polski. Jeśli się myśli o karierze sportowej, to natychmiast powinno się rzucić redagowanie „MATA” i niepotrzebnych dyskusji na blogu. Mateusz Bartel ma trudności w rozgrywaniu fazy debiutowej. W grze przeciwko silnym zawodnikom ta słabość się mocno uwidacznia. Po zdobyciu mistrza kraju nie zagrał w żadnym silnym turnieju. To jest duży błąd!

Zarówno o mojej działalności zawodniczej, jak i trenerskiej pisałem kilkakrotnie na mojej stronie. Publikowałem też nazwiska moich podopiecznych.

Ciągle się mówi i pisze o zdolnej polskiej młodzieży, która po osiągnięciu 20 lat życia znika w tłumie. Co zrobiono w kierunku, aby to zmienić? Kiedy zaproponowałem zmiany w procesie szkolenia młodzieży to posądzono mnie o złe zamiary. Trenerzy, którzy zablokowali reformy w celu unowocześnienia metod szkolenia cieszą się dalej uznaniem. Polska jest krajem nowoczesnym i aktywnie rozwijającym się, ale Polski Związek Szachowy stoi w miejscu i preferuje dalej przestarzałe metody szkoleniowe, które nie przynoszą widocznych efektów.

Prezes Tomasz Sielicki zamierza zmienić wizerunek polskich szachów, ale czy to jest możliwe tylko z jednym liczącym się w świecie szachowym Radosławem Wojtaszkiem?

Autor admin
---------------------------------------------------------------------

Strony Szachowe ,ktore codziennie odwiedzam.
==
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] Gotowe kompozycje szachowe plus rozwiazania > A='Bartel' >klikamy > Search [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , Tysiace zadan >> w programie problemist >>diagramy do edukacji szachowej >> Polecam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > konkurs na Forum >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >>> [link widoczny dla zalogowanych] >>> Forum
[link widoczny dla zalogowanych] >> dla amatorow > dla problemistow..
[link widoczny dla zalogowanych] >>> - juz -- 1900 zadan wszelakiego typu...
[link widoczny dla zalogowanych] >> http://www.problemista.fora.pl [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- [link widoczny dla zalogowanych] >
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > > klasa swiatowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > Ustawianie diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- szachowisko

[link widoczny dla zalogowanych]
dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

1____2_
_Krakowski Rynek ------------------- Nr.2 --- dwuchodowka --- 1. He6!!
Mat w 1 posunieciu 1. Sd7 mat

==-------------

Retro plus Dwie roszady

Autor : Tivadar Kardos
2527 Die Schwalbe 52 08/1978


_2
----------------------------------------------
--------3______4

Diagram nr.1 __mala roszada__diagram nr.2 > duza roszada

Rozwiazaniediagramu nr.1 > 0....Kxa1 1.0-0 mat > diagram nr.3
---------
Rozwiazanie diagramu nr.2 > 0....Kxh1 1.0-0-0 mat > diagram nr.4
------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 4:46, 07 Cze 2011    Temat postu:

----- --
--- Szkola kompozycji szachowej --- Dwuchodowki -- #2

-- Autor : Leonid Zagorouiko
12
Diagram nr.1 --- jest felerny --- Gh4 ma stac na polu -- Gh2

Szkola kompozycji szachowej -- uczy prawidlowego ustawiania bierek na diagramie...
W poczatkowej edukacji beda takie felery --- to normalne... ponizej ustawienie prawidlowe.

----------------

Autor : Leonid Zagorouiko
1
Mat w 2 posunieciach -- #2 --

2__3
__ Pozycja po 1 posunieciu --- 1. Sc6 -- grozi -- 2. Se7 -- mat --- 1. ... Gxb4 -- 2. Se7 -- mat

------------------------
-
Rozwiazanie
1. Sc6-- grozi -- 2. Se7 -- mat
1. ... Sc4 ----- 2. Hb1 ---- mat
1. ... Se4 ---- 2. Hxe4 --- mat
1. ... Sd4 ---- 2. Hxc5 --- mat
1. ... Wh5 --- 2. Hxg4 --- mat
1. ... Sf4 ---- 2. Hxf4 ---- mat
-------------

Szachisto !.. moze masz cos ciekawego do ustawienia na diagramie?

[link widoczny dla zalogowanych]
--- Tu powstaja, te diagramy szachowe
-----------------------


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 4:48, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 9:52, 07 Cze 2011    Temat postu:

-- Co nas zabija na drogach?

REKLAMA - Artykuł sponsorowany

Na polskich drogach rozgrywa się horror. W żadnym kraju Unii Europejskiej tyle osób nie pada ofiarą wypadków, co w Polsce. W bezsensowny sposób traci życie kilka tysięcy osób rocznie, a kilkadziesiąt tysięcy zostaje rannych. Nie miejmy złudzeń. Efekty nie przyjdą, jeśli nie zmienią się postawy społeczne i sami nie przekonamy się, że bezpieczna jazda nam wszystkim się opłaca.


Pirat drogowy to dla większości z nas mężczyzna w wieku 20-25 lat, jadący sportowym samochodem szybciej niż 200 km/h, kierujący pojazdem pod wpływem alkoholu lub narkotyków. To jednak nieprawdziwe wyobrażenie.

Badania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dowodzą, że wypadki powodowane są najczęściej przez doświadczonych i pewnych siebie kierowców, którzy regularnie przekraczają przepisową prędkość o 20-30 km/h. Główną i najgroźniejszą przyczyną wypadków jest niewłaściwa prędkość jazdy. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że aż 85% polskich kierowców regularnie przekracza limit prędkości. Co zaskakujące, do wypadków dochodzi najczęściej na prostej drodze, przy odpowiedniej widoczności i dobrych warunkach jazdy. Większość kierowców wówczas przyśpiesza, doprowadzając często do tragedii.

Ilość wypadków w zależności od warunków atmosferycznych

W czasie badań zorganizowanych na zlecenie KRBRD okazało się, że osoby, którym zdarzało się jeździć 220 km/h, nie uważają się za złych kierowców. Równie dobrą samoocenę mieli ci, których kilkakrotnie ukarano mandatami za zbyt szybką jazdę. Prędkość nadal kojarzy nam się przede wszystkim z męstwem, siłą i odwagą. Pozwala oderwać się od problemów i odpocząć psychicznie. Aż 45% polskich kierowców odczuwa radość przy szybkiej jeździe samochodem, co oznacza, że Polacy, jak żaden inny naród, kochają prędkość. Wszystko to sprawia, że prawdziwe pozostaje przysłowie, że mądry Polak po szkodzie.

Miejsca w których najczęściej dochodzi do wypadków

Rozsądna jazda to mniej osobistych tragedii, większy komfort życia, a także niższe koszty społeczne. Jeśli chcemy urzeczywistnić marzenie o bezpiecznych drogach, musimy stać się dojrzałym społeczeństwem, które wyżej niż emocje stawia odpowiedzialność. Istnieje prosta zależność pomiędzy średnią prędkością jazdy, a liczbą wypadków i ofiar śmiertelnych. Australijscy badacze obliczyli, że jeśli obniży się przeciętną szybkość jazdy o 5%, to liczba wypadków zmaleje o 10%, a wskaźnik śmiertelności spadnie aż o 20%. To znaczy, że wystarczy lekko odpuścić pedał gazu, aby zapobiec wielu ofiarom śmiertelnym. Więc skoro nieznacznie korygując prędkość można uratować życie co piątej osobie, to czy nie warto zmienić swojego postępowania?

Długość drogi hamowania i reakcji kierowcy w zależności od prędkości.

Włącz myślenie i dołącz do akcji NIE ZASUWAM na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych] oraz na Facebooku.


REKLAMA - Artykuł sponsorowany.
Artykuł przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury
zamknij Poleć link znajomemuDo: Adres e-mail:
Komentarz:

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu wiecej jest

====
============


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 9:57, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 5:42, 13 Cze 2011    Temat postu:

------

Co nas zabija na drogach?

REKLAMA - Artykuł sponsorowany

Na polskich drogach rozgrywa się horror. W żadnym kraju Unii Europejskiej tyle osób nie pada ofiarą wypadków, co w Polsce. W bezsensowny sposób traci życie kilka tysięcy osób rocznie, a kilkadziesiąt tysięcy zostaje rannych. Nie miejmy złudzeń. Efekty nie przyjdą, jeśli nie zmienią się postawy społeczne i sami nie przekonamy się, że bezpieczna jazda nam wszystkim się opłaca.


Pirat drogowy to dla większości z nas mężczyzna w wieku 20-25 lat, jadący sportowym samochodem szybciej niż 200 km/h, kierujący pojazdem pod wpływem alkoholu lub narkotyków. To jednak nieprawdziwe wyobrażenie.

Badania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dowodzą, że wypadki powodowane są najczęściej przez doświadczonych i pewnych siebie kierowców, którzy regularnie przekraczają przepisową prędkość o 20-30 km/h. Główną i najgroźniejszą przyczyną wypadków jest niewłaściwa prędkość jazdy. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że aż 85% polskich kierowców regularnie przekracza limit prędkości. Co zaskakujące, do wypadków dochodzi najczęściej na prostej drodze, przy odpowiedniej widoczności i dobrych warunkach jazdy. Większość kierowców wówczas przyśpiesza, doprowadzając często do tragedii.

Ilość wypadków w zależności od warunków atmosferycznych

W czasie badań zorganizowanych na zlecenie KRBRD okazało się, że osoby, którym zdarzało się jeździć 220 km/h, nie uważają się za złych kierowców. Równie dobrą samoocenę mieli ci, których kilkakrotnie ukarano mandatami za zbyt szybką jazdę. Prędkość nadal kojarzy nam się przede wszystkim z męstwem, siłą i odwagą. Pozwala oderwać się od problemów i odpocząć psychicznie. Aż 45% polskich kierowców odczuwa radość przy szybkiej jeździe samochodem, co oznacza, że Polacy, jak żaden inny naród, kochają prędkość. Wszystko to sprawia, że prawdziwe pozostaje przysłowie, że mądry Polak po szkodzie.

Miejsca w których najczęściej dochodzi do wypadków

Rozsądna jazda to mniej osobistych tragedii, większy komfort życia, a także niższe koszty społeczne. Jeśli chcemy urzeczywistnić marzenie o bezpiecznych drogach, musimy stać się dojrzałym społeczeństwem, które wyżej niż emocje stawia odpowiedzialność. Istnieje prosta zależność pomiędzy średnią prędkością jazdy, a liczbą wypadków i ofiar śmiertelnych. Australijscy badacze obliczyli, że jeśli obniży się przeciętną szybkość jazdy o 5%, to liczba wypadków zmaleje o 10%, a wskaźnik śmiertelności spadnie aż o 20%. To znaczy, że wystarczy lekko odpuścić pedał gazu, aby zapobiec wielu ofiarom śmiertelnym. Więc skoro nieznacznie korygując prędkość można uratować życie co piątej osobie, to czy nie warto zmienić swojego postępowania?

Długość drogi hamowania i reakcji kierowcy w zależności od prędkości.



REKLAMA - Artykuł sponsorowany.
Artykuł przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury
zamknij Poleć link znajomemuDo: Adres e-mail:
Komentarz:

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu wiecej jest

====
Uroki matowania w Szachach

Autor : Viktor Czepieznyj {Rosja}


Mat w 2 posunieciach -- #2 --- 1. Wieza_h4!

1. Wh4! -- grozi -- 2. He6 -- mat
1. Wh4 --- Kd5 --- 2. He6! -- mat
1. Wh4 --- Wd5+ -- 2. Sc5! - mat
1. Wh4 --- Wd6 ---- 2. Sf6! -- mat
1. Wh4 --- Wxc3 --- 2. Sxc3 -- mat
1. Wh4 --- Kxf5 ---- 2. Sg3! --- mat

----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 6:10, 13 Cze 2011    Temat postu:

==

Co nas zabija na drogach?

REKLAMA - Artykuł sponsorowany

Na polskich drogach rozgrywa się horror. W żadnym kraju Unii Europejskiej tyle osób nie pada ofiarą wypadków, co w Polsce. W bezsensowny sposób traci życie kilka tysięcy osób rocznie, a kilkadziesiąt tysięcy zostaje rannych. Nie miejmy złudzeń. Efekty nie przyjdą, jeśli nie zmienią się postawy społeczne i sami nie przekonamy się, że bezpieczna jazda nam wszystkim się opłaca.


Pirat drogowy to dla większości z nas mężczyzna w wieku 20-25 lat, jadący sportowym samochodem szybciej niż 200 km/h, kierujący pojazdem pod wpływem alkoholu lub narkotyków. To jednak nieprawdziwe wyobrażenie.

Badania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dowodzą, że wypadki powodowane są najczęściej przez doświadczonych i pewnych siebie kierowców, którzy regularnie przekraczają przepisową prędkość o 20-30 km/h. Główną i najgroźniejszą przyczyną wypadków jest niewłaściwa prędkość jazdy. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że aż 85% polskich kierowców regularnie przekracza limit prędkości. Co zaskakujące, do wypadków dochodzi najczęściej na prostej drodze, przy odpowiedniej widoczności i dobrych warunkach jazdy. Większość kierowców wówczas przyśpiesza, doprowadzając często do tragedii.

Ilość wypadków w zależności od warunków atmosferycznych

W czasie badań zorganizowanych na zlecenie KRBRD okazało się, że osoby, którym zdarzało się jeździć 220 km/h, nie uważają się za złych kierowców. Równie dobrą samoocenę mieli ci, których kilkakrotnie ukarano mandatami za zbyt szybką jazdę. Prędkość nadal kojarzy nam się przede wszystkim z męstwem, siłą i odwagą. Pozwala oderwać się od problemów i odpocząć psychicznie. Aż 45% polskich kierowców odczuwa radość przy szybkiej jeździe samochodem, co oznacza, że Polacy, jak żaden inny naród, kochają prędkość. Wszystko to sprawia, że prawdziwe pozostaje przysłowie, że mądry Polak po szkodzie.

Miejsca w których najczęściej dochodzi do wypadków

Rozsądna jazda to mniej osobistych tragedii, większy komfort życia, a także niższe koszty społeczne. Jeśli chcemy urzeczywistnić marzenie o bezpiecznych drogach, musimy stać się dojrzałym społeczeństwem, które wyżej niż emocje stawia odpowiedzialność. Istnieje prosta zależność pomiędzy średnią prędkością jazdy, a liczbą wypadków i ofiar śmiertelnych. Australijscy badacze obliczyli, że jeśli obniży się przeciętną szybkość jazdy o 5%, to liczba wypadków zmaleje o 10%, a wskaźnik śmiertelności spadnie aż o 20%. To znaczy, że wystarczy lekko odpuścić pedał gazu, aby zapobiec wielu ofiarom śmiertelnym. Więc skoro nieznacznie korygując prędkość można uratować życie co piątej osobie, to czy nie warto zmienić swojego postępowania?

Długość drogi hamowania i reakcji kierowcy w zależności od prędkości.



REKLAMA - Artykuł sponsorowany.
Artykuł przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury
zamknij Poleć link znajomemuDo: Adres e-mail:
Komentarz:

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu wiecej jest

====

Uroki matowania w Szachach

Autor : Viktor Czepieznyj {Rosja}

2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- -- ---- Diagram nr.2 -- 1. Wieza_h4! -- grozi - 2. He6 mat

1. Wh4! -- grozi -- 2. He6 -- mat
1. Wh4 --- Kd5 --- 2. He6! -- mat
1. Wh4 --- Wd5+ -- 2. Sc5! - mat
1. Wh4 --- Wd6 ---- 2. Sf6! -- mat
1. Wh4 --- Wxc3 --- 2. Sxc3 -- mat
1. Wh4 --- Kxf5 ---- 2. Sg3! --- mat

---
====

Uroki matowania w Szachach

Autor : Viktor Czepieznyj {Rosja}

2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- ------ Diagram nr.2 -- 1. W_h4! -- grozi - 2. He6 mat

1. Wh4! -- grozi -- 2. He6 -- mat
1. Wh4 --- Kd5 --- 2. He6! -- mat
1. Wh4 --- Wd5+ -- 2. Sc5! - mat
1. Wh4 --- Wd6 ---- 2. Sf6! -- mat
1. Wh4 --- Wxc3 --- 2. Sxc3 -- mat
1. Wh4 --- Kxf5 ---- 2. Sg3! --- mat

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 8:38, 13 Cze 2011    Temat postu:

===
Uroki matowania w Szachach

Autor : Viktor Czepieznyj {Rosja}

2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- ------ Diagram nr.2 -- 1. W_h4! -- grozi - 2. He6 mat

1. Wh4! -- grozi -- 2. He6 -- mat
1. Wh4 --- Kd5 --- 2. He6! -- mat
1. Wh4 --- Wd5+ -- 2. Sc5! - mat ----Diagram --- 5
1. Wh4 --- Wd6 ---- 2. Sf6! -- mat --- Diagram -- 3
1. Wh4 --- Wxc3 --- 2. Sxc3 -- mat --- Diagram -- 6
1. Wh4 --- Kxf5 ---- 2. Sg3! --- mat --- Diagram -- 4

4
1. ... Wd6 ---- 2. Sf6 --- mat ----------- 1. ... Kxf5 -- 2. Sg3 -- mat (wiazana Wieza _d3)

6
1. ... Wd5+ -- 2. Sc5 -- mat (blokada pola _d5) --- 1. ... Wxc3 --- 2. Sxc3 -- mat


Lekka pozycja , ciekawe siatki matowe.

===========


JakTommyLeeJones"]Jedno z najsłynniejszych i "nieśmiertelnych" zadań Shinkmana:

William Anthony Shinkman, Saint Louis Globe Democrat 1887

Mat w 8 posunięciach
Cooked*

Wielki niemiecki kompozytor Werner Speckmann mówił o tym problemie:
"Patrząc na diagram, można pomyśleć, iż zasady współczesnej gry w szachy zostały specjalnie wymyślone do produkcji tego architektonicznego zadania.

Niestety kilkanaście lat po opublikowaniu znaleziono drugie rozwiązanie, o wiele "brzydsze" i nie pasujące do konstrukcji zadania. Mimo wszystko zwróćcie uwagę na pierwotne rozwiązanie; od razu dostrzeżecie urok problemu.

*oznaczenie informujące o istnieniu ubocznego rozwiązania, nie przewidzianego przez autora danego problemu.
=


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 12:23, 13 Cze 2011    Temat postu:

---
Krakowskie Wieze

__ Autor : Krakowskie Wieze
-____
Posunięcie białych, mat w 2 pos.-- 1. Wh5!

Rozwiązanie:

1. Wh5! zugzwang
1. ... Kf6 -------- 2. Gxe4X
1. ... bxc3 ------- 2. Gxc3X
1. ... exf3/e3 ---- 2. Wce3X

1. ... Whg2/f2/e2/d2/c2/b2/xa2 --- 2. Gg4X
1. ... Wh3/h4/xh5/h1 ---------------- 2. Wc1X
1. ... Wf1/e1/d1/c1/b1/xa1/h1 ------ 2. Gh3X
1. ... Wgg2/g3/g4/g5/g6/g7/g8 ------ 2. Wc2X


--=

-- Dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
Zadanie konkursowe za 10 punktow

-- Autor : Werner SPECKMANN

2
Mat w 2 posunieciach -- #2 ------ ------ Diagram nr.2 ----- #2 ---- 1. Wh5 tempo

[link widoczny dla zalogowanych]
Rozwiazuj na czas...
Rozwiazalem w 3 minuty...

Rozwiazanie -- Diagram nr.2

Autor: Krakowskie Wieze

Posunięcie białych, mat w 2 pos.

Rozwiązanie:
1. Wh5! zugzwang
1. ... Wxh5 ---- 2. Wc1 -- mat
1. ... Wg5 ---- 2. Wc2 ---- mat
1. ... e3 ------ 2. Wcxe3 -- mat
1. ... Kf6 ----- 2. Gxe4 ---- mat
1. ... Wxa1 --- 2. Gh3 ----- mat
1. ... Wb2 ----- 2. Gg4 ----- mat
1. ... bxc3 ----- 2. Gxc3 ---- mat

Autor : Krakowskie Wieze


- Mat w 2 posunieciach - 1. Wh5!

--------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 6:53, 15 Cze 2011    Temat postu:

=
Tabliczka mnozenia



Tabliczka mnozenia plus -- mat w 1 posunieciu -- 1. 0-0-0 -- mat

Rozwiazanie szachowe
1. 0-0-0 -- mat -- duza roszada
---------------
Rozwiazanie matematyczne
6 razy 8 = 48
Prostokat -- 6 linii po 8 pol w kazdej linii -- rowna sie 48.
Prostokat -- a1--- a6 --- h6 -- h1 --- a1 --
posiada 48 malych kwadracikow -- liczba 48

Liczba 48 jest widoczna na obrazku , nie abstrakcyjna
i gdzies zapisana w zeszycie do matematyki.

=====================
wladek ---
Tabliczka mnozenia


Tabliczka mnozenia --- 3 razy 8 = 24 --- mat w 1 pos. Duza roszada

Rozwiazanie szachowe
1. 0-0-0 --- mat
------------------------------------
Rozwiazanie matematyczne
-- 3 razy 8 = 24
druga linia jest pelna
trzecia linia pelna
Na pierwszej linii gra sie odbywa i Biala Wieza atakuje wszystkie pola na pierwszej linii szachownicy.{ przed i po roszadzie }
-------------------
Wnioskuje ze 3 razy 8 jest 24.

======

Tabliczka mnozenia


Tabliczka mnozenia 2 razy 8 = 16 --- Mat w 1 pos. Duza roszada
Rozwiazanie
1. 0-0-0 -- mat
-------------------
Rozwiazanie matematyczne
2 razy 8 = 16
Druga linia jest zapelniona ( osiem bierek)
pierwsza linia jest opanowana przez Biala Wieze przed roszada i po roszadzie razem
-----------------------
Druga wersja zadania 2 razy 8 = 16 prawdopodobnie jest juz dawno znana w problemistyce... tak przypuszczam?
---------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 5:58, 17 Cze 2011    Temat postu:

-----------
Licze ze wszyscy co tu pisza znaja tabliczke mnozenia -- 5 razy 8 = 40
Wiec tak sie trzeba starac by dzieci ktore zaliczyly juz 3 lata szkoly Podstawowej znali tabliczke mnozenia.
Tu nie ucze szachow tylko szachownica jest przyborem edukacyjnym by poznac lepiej i szybciej tabliczke mnozenia.
Dzieci 7 i 8 letnie lepiej zakoduja ( zapamietaja) liczby ktore beda widziec na obrazkach.
Taka edukacje prowadzi sie w innych krajach.
----
Tabliczka mnozenia -- 5 razy 8 = 40

2
Tabliczka mnozenia --- 5 razy 8 = 40

---------------------

Licze ze wszyscy co tu pisza znaja tabliczke mnozenia -- 5 razy 8 = 40
Wiec tak sie trzeba starac by dzieci ktore zaliczyly juz 3 lata szkoly Podstawowej znaly tabliczke mnozenia.
Tu nie ucze szachow tylko szachownica jest przyborem edukacyjnym by poznac lepiej i szybciej tabliczke mnozenia.
Dzieci 7 i 8 letnie lepiej zakoduja ( zapamietaja) liczby ktore beda widziec na obrazkach.
Taka edukacje prowadzi sie w innych krajach.
----
Tabliczka mnozenia -- 5 razy 8 = 40

2
Tabliczka mnozenia --- 5 razy 8 = 40

Troche szachow --- biale matuja na 7 roznych sposobow...
1. Sg3 --- mat
1. Wh3 -- mat
1. Wh4 -- mat
1. Hf1 --- mat
1. Wg1 -- mat
1. Wh5 -- mat
1. 0-0-0 ( Duza roszada ) --- mat --- Diagram -- 2
--------------
Dlaczego jest 5 razy 8 = 40 ?
Dlatego ze wszystko odbywa sie w tym prostokacie --- a1 -- a5 -- h5 --- h1 --- a1
------------
Pokazujac tabliczka mnozenia na Diagramie --- uczymy 8- latkow mnozenia w szkole a przy okazji uczniowie poznaja matowanie w 1 posunieciu.
============
Dla mnie jest proste --- jak ten prostokat -- 5 razy 8__
Zakonczony Duza roszada --- szach-mat!
---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 6:56, 18 Cze 2011    Temat postu: Re: Zobacz

-- Strony Szachowe ,ktore codziennie odwiedzam.
==
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] Gotowe kompozycje szachowe plus rozwiazania > A='Bartel' >klikamy > Search [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] , Tysiace zadan >> w programie problemist >>diagramy do edukacji szachowej >> Polecam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > konkurs na Forum >> [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > >>> [link widoczny dla zalogowanych] >>> Forum
[link widoczny dla zalogowanych] >> dla amatorow > dla problemistow..
[link widoczny dla zalogowanych] >>> - juz -- 1900 zadan wszelakiego typu...
[link widoczny dla zalogowanych] >> http://www.problemista.fora.pl [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -- [link widoczny dla zalogowanych] >
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > > klasa swiatowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] > Ustawianie diagramow szachowych [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] -- szachowisko
--
Konkurs drabinkowy z nagrodami

Comins Mansfield , British Chess Magazine 1922
2
Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Wg6!! ------- Diagram nr.2 ---- 1. Wg6 Sxg6 2. g4! -- mat

Rozwiazanie 1. Wg6!
1. Wg6! --- Sxg6 --- 2. g2-g4 -- mat! --- Diagram -- 2
1. Wg6 ---- Se4 --- 2. He6 -- mat ---- Diagram --- 3
1. Wg6 --- Se6 --- 2. Hg4 -- mat --- Diagram --- 4
1. Wg6 --- Sg4 --- 2. Hd3 -- mat --- Diagram -- 5

-------- Diagram nr.3 -------- -------- Diagram nr.4 -------- ----- Diagram nr.5 ----
45
Trzy siatki matowe ze zwiazaniem Skoczka -- plus blokowanie pola krolewskiego...

============
Szachy edukacyjne potrzebuja pokazywania ciekawych pozycji na Diagramach szachowych.

To jest podstawowa przeslanka , by szachy byly zrozumiale w Polsce.
Szachy wirtualne zdaja egzamin , gdy szachista ma podstawowe zrozumienie Szachow ( to jest okolo 2000 +)
Baza trenersko- instruktorska jest tak skromna ,ze az trudno o niej pisac , ze Ona istnieje.
Dobrze by bylo By Polski Zwiazek Szachowy zdawal sobie sprawe z tej powaznej sytuacji...
Odnosnie propagandy szachowej tu jestesmy jeszcze w przedszkolu Szachowym... To sa fakty.
Wladek z Polanca
==


=========================================


-----
Tabliczka mnozenia


Tabliczka mnozenia plus -- mat w 1 posunieciu -- 1. 0-0-0 -- mat

Rozwiazanie szachowe
1. 0-0-0 -- mat -- duza roszada
---------------
Rozwiazanie matematyczne
6 razy 8 = 48
Prostokat -- 6 linii po 8 pol w kazdej linii -- rowna sie 48.
Prostokat -- a1--- a6 --- h6 -- h1 --- a1 --
posiada 48 malych kwadracikow -- liczba 48

Liczba 48 jest widoczna na obrazku , nie abstrakcyjna
i gdzies zapisana w zeszycie do matematyki.
=====


Mat pomocniczy w 3 posunieciach -- h#3 ---
1. e2-e4 d7-d5
2. ed5 --- Hxd5
3. Ke2 ---- Hd5-He4 mat -- Diagram
-----------------

[link widoczny dla zalogowanych]
dzis na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

1____2_
_Krakowski Rynek ------------------- Nr.2 --- dwuchodowka --- 1. He6!!
Mat w 1 posunieciu 1. Sd7 mat
==
Retro plus Dwie roszady

Autor : Tivadar Kardos
2527 Die Schwalbe 52 08/1978


_2
----------------------------------------------
--------3______4

Diagram nr.1 __mala roszada__diagram nr.2 > duza roszada

Rozwiazaniediagramu nr.1 > 0....Kxa1 1.0-0 mat > diagram nr.3
---------
Rozwiazanie diagramu nr.2 > 0....Kxh1 1.0-0-0 mat > diagram nr.4
=


===================================

--
Konkurs drabinkowy z nagrodami

Comins Mansfield , British Chess Magazine 1922
2
Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Wg6!! ------- Diagram nr.2 ---- 1. Wg6 Sxg6 2. g4! -- mat

Rozwiazanie 1. Wg6!
1. Wg6! --- Sxg6 --- 2. g2-g4 -- mat! --- Diagram -- 2
1. Wg6 ---- Se4 --- 2. He6 -- mat ---- Diagram --- 3
1. Wg6 --- Se6 --- 2. Hg4 -- mat --- Diagram --- 4
1. Wg6 --- Sg4 --- 2. Hd3 -- mat --- Diagram -- 5

-------- Diagram nr.3 -------- -------- Diagram nr.4 -------- ----- Diagram nr.5 ----
45
Trzy siatki matowe ze zwiazaniem Skoczka -- plus blokowanie pola krolewskiego...

============
Szachy edukacyjne potrzebuja pokazywania ciekawych pozycji na Diagramach szachowych.

To jest podstawowa przeslanka , by szachy byly zrozumiale w Polsce.
Szachy wirtualne zdaja egzamin , gdy szachista ma podstawowe zrozumienie Szachow ( to jest okolo 2000 +)
Baza trenersko- instruktorska jest tak skromna ,ze az trudno o niej pisac , ze Ona istnieje.
Dobrze by bylo By Polski Zwiazek Szachowy zdawal sobie sprawe z tej powaznej sytuacji...
Odnosnie propagandy szachowej tu jestesmy jeszcze w przedszkolu Szachowym... To sa fakty.
Wladek z Polanca
==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Sob 6:58, 18 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 21:30, 20 Cze 2011    Temat postu:

---
J.Rice 1992 rok


Matw 2 posunieciach --- #2 -- 1. Hf3! zugzwang!

1. Hf3 -- Kg1 -- 2. Hf1 -- mat
1. Hf3 -- Gg1 -- 2. g3 --- mat
1. Hf3 -- Gd4 -- 2. 0-0-0 -- mat ( duza roszada)
------------
1. Hf3 --- Gf2+ ---- 2. Kxf2 -- mat
1. Hf2 --- Gd2+ --- 2. Kxd2 -- mat
---------
Piekna miniaturka - duzo siatek matowych!
==


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> Linki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin