Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Matematyka w Polsce
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 9:29, 24 Sty 2011    Temat postu:

Tabliczka mnozenia

====

_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 48 56
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..

==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 14:56, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 9:39, 24 Sty 2011    Temat postu:

===

Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96

====

_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..

==


Nauka matowania w 1 posunieciu

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}

=====================


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1



==

===

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}

=====================


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1

Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz szachista moze sie skupic...
na szachownicy bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.

==

=Nauka matowania w 1 posunieciu

Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96

====

_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..

==


Nauka matowania w 1 posunieciu

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}

=====================


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1

Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz
szachista moze sie skupic... na szachownicy
bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.

=


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 15:05, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 12:41, 24 Sty 2011    Temat postu:

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

----


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1


Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wc1 mat
1. Wc2 mat
1. Wc3 mat











Posunięcie białych, mat w 1 pos.

Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X


==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 13:45, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 13:48, 24 Sty 2011    Temat postu:

===
Nauka matowania w 1 posunieciu

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}

=====================


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1



==

===

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}

=====================


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1

Nauka matowania jest skuteczna na diagramie , poniewaz szachista moze sie skupic...
na szachownicy bedzie przestawial figurki i mniej bedzie u niego koncentracji.



==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 14:37, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 22:05, 01 Lut 2011    Temat postu:

==

Na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

Autor : L. Kubbel

Mat w 2 posunieciach --- #2 -- 1. Hg3!

1. Hg3!
1... e3, Kxd1 2. Hg4 mat
1... f1H/W 2. Wd2 mat
1... f1G 2. Wd2/e1X
1... f1S 2. We1 mat

-----------------------

_

Krakowska Wieza_Wysoka_-------- Wieza --- zadaniowa _ #1 ----1. Sd6 mat

-----------


Konik komputerowy --- mat w 1 posunieciu

4 rozwiazania ---
1. Hg4 mat
1. Sg2 mat
1. Sef3 mat
1. Sgf3 mat

Kompozycje symboliczne...

--------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 2:05, 03 Lut 2011    Temat postu:

=============
=========
_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 48 56
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..

==

tomurbanowicz napisał:
wladek napisał:

Trening pamieci ... dokladne poznanie calej szachownicy...
Kilka razy juz pisalem ..nauke szachow rozpoczynamy od poznania dokladnie calej szachownicy ( wszystkie pola )

Jak dokładnie ma wyglądać zapamiętywanie szachownicy? Czy mam "wykuć" na pamięć pola (np. że C3 to czarne), czy w jakiś sposób stworzyć sobie w głowie obraz geometryczny? Jeśli to drugie, to przyznam, że nie potrafię ogarnąć całej szachownicy i może przydałaby się tutaj mała podpowiedź jak do tego dojść Wink
Wymyśliłem sobie tak, że na początek spróbuję ogarnąć kwadrat 4x4, żeby biegle go "widzieć", potem będę dokładał po cegiełce.
Kiedyś grałem z graczem, który grał nie patrząc na szachownice - po zlekceważeniu go przegrałem i od tamtej pory szukam algorytmu na zapamiętanie całej szachownicy Smile


Srednio zaawansowany szachista zna wszystkie pola...szachownicy.
Jak tu nie znac ... chyba ze szachista niedzielny ,ze gra w szachy kilka partii w roku... w dodatku bez zapisu.

Bardzo latwo poznaje sie pola , gdy bedziemy ustawiac pozycje na diagramie. ustawienie pozycji na szachownicy jest tylko chwilowe , bo gracz wykona ruch my wykonamy i trudno uchwycic ciekawe pozycje ,czasem trudne.
Po partii szachowej ustawiamy najciekawsze pozycjie z naszej partii granej... tu nie ma znaczenia czy jest ta pozycja korzystna dla nas czy dla przeciwnika.
partia majaca 30 posuniec ... ustawiamy 6 diagramow , a czasem i wiecej
Miedzy diagramami umieszczamy zapis partii szachowej.
Gdzies ta partie umieszczamy np: forum szachista.
Przy kazdych odwiedzinach przegladamy nasze diagramy... po kilku czy kilkunastu takich odwiedzin zapamietamy cala nasza partie szachowa i prawdopodobnie wszystkie diagramy ktore umiescilismy.
Pamiec trzeba trenowac... tu nic nie ma za darmo...
=========
Na forum kilkunastu stronach umiescilem pewno duzo wiecej niz 1000 roznych diagramow szachowych.... 90 procent znam rozwiazania tych zadan... niektore sie zapomina po jakims czasie.... ale wiekszosc sie pamieta gdyz czesto te pozycje mam okazje ponownie ogladac i wraca pamiec.
-----------
Poznanie malej szachownicy, czyli tabliczki mnozenia do 64... czy to nie smiesznie wyglada?
------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 2:43, 08 Lut 2011    Temat postu:

W Temacie matematyka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia odwiedziłem – na zaproszenie Jerzego Morasia- międzynarodowy turniej w Krynicy. Dyrektor turnieju natychmiast pokazał mnie pewnego młodzieńca z komentarzem: „Przypatrz mu się dobrze. Zapowiada się na dobrego gracza”. Zacząłem obserwować jego partie. Potem kilka razy rozmawiałem z nim o szachach. Sprawił na mnie rzeczywiście pozytywne wrażanie. Po powrocie do Dortmundu zacząłem obserwować jego wyniki turniejowe i pierwsze sukcesy. 23 marca 2003 roku byłem w Warszawie i przy tej okazji odwiedziłem imprezę szachową. Był to turniej błyskawiczny w silnej obsadzie. W pewnym momencie podszedł do mnie „stary” znajomy z Krynicy. Przywitał się serdecznie i zamieniliśmy kilka zdań. Obserwowałem dalej jego szachowy rozwój i karierę, która zapowiadała się bardzo obiecująco. W ostatnich latach nastąpił wyraźny spadek formy młodego arcymistrza i nikt nie mógł mnie wyjaśnić jej przyczyny. Ale chyba poznałem wreszcie problem tego zawodnika.

Młody arcymistrz niedawno tak m.in. napisał na pewnym forum: „Odnośnie osoby p. Konikowskiego – w moim przypadku ciężko mi się odnosić do p. Konikowskiego niechętnie, bowiem nigdy nie widziałem go na oczy (a jeśli już widziałem to faktu tego nie pamiętam)”.

Młody arcymistrz stracił więc pamięć! A bez tej ważnej cechy nie można myśleć o sukcesach w szachach. Moja rada: Trzeba trenować więc umysł. Arcymistrz przyznał się do znajomości tylko jednej mojej książki. Pozwolę sobie więc mu zaproponować inną moją pracę „Kompozycja w treningu szachisty”. Może rozwiązywanie krzyżówek szachowych i poznanie korzyści z takiej formy treningu pomoże młodemu człowiekowi w ćwiczeniu pamięci? Potem sukcesy w grze praktycznej gwarantowane!



Ustawiam na szachownicy pionki , by nie zapomniec tabliczki mnozenia...
ciekawie zaobserwowalem : ze 32 razy 32 to sie rowna 1. KB
16 razy 16 rownq sie cwierc tysiaca. zas 8 razy 8 to znana wielkosc...komputerowa. Szachownica nalezy do tej znanej wielkosci.

Jesli bedzie to czytal Arcymistrz Bartel to na powaznie trzeba cwiczyc obrazki na diagramach... pamiec bedzie doskonala. Zapewniam

--------------

Rady Konikowskiego sa uniwersalne... Jerzy rozpoczal zabawe z szachami rowno 50 lat temu... gdy rozpoczal ukladanki na rysowanych diagramach szachowych.
Byly to samomaty, trzychodowki, pomocniki i czasem dwuchodowki.


===========
cdn
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 2:47, 08 Lut 2011    Temat postu:

==

W Temacie matematyka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia odwiedziłem – na zaproszenie Jerzego Morasia- międzynarodowy turniej w Krynicy. Dyrektor turnieju natychmiast pokazał mnie pewnego młodzieńca z komentarzem: „Przypatrz mu się dobrze. Zapowiada się na dobrego gracza”. Zacząłem obserwować jego partie. Potem kilka razy rozmawiałem z nim o szachach. Sprawił na mnie rzeczywiście pozytywne wrażanie. Po powrocie do Dortmundu zacząłem obserwować jego wyniki turniejowe i pierwsze sukcesy. 23 marca 2003 roku byłem w Warszawie i przy tej okazji odwiedziłem imprezę szachową. Był to turniej błyskawiczny w silnej obsadzie. W pewnym momencie podszedł do mnie „stary” znajomy z Krynicy. Przywitał się serdecznie i zamieniliśmy kilka zdań. Obserwowałem dalej jego szachowy rozwój i karierę, która zapowiadała się bardzo obiecująco. W ostatnich latach nastąpił wyraźny spadek formy młodego arcymistrza i nikt nie mógł mnie wyjaśnić jej przyczyny. Ale chyba poznałem wreszcie problem tego zawodnika.

Młody arcymistrz niedawno tak m.in. napisał na pewnym forum: „Odnośnie osoby p. Konikowskiego – w moim przypadku ciężko mi się odnosić do p. Konikowskiego niechętnie, bowiem nigdy nie widziałem go na oczy (a jeśli już widziałem to faktu tego nie pamiętam)”.

Młody arcymistrz stracił więc pamięć! A bez tej ważnej cechy nie można myśleć o sukcesach w szachach. Moja rada: Trzeba trenować więc umysł. Arcymistrz przyznał się do znajomości tylko jednej mojej książki. Pozwolę sobie więc mu zaproponować inną moją pracę „Kompozycja w treningu szachisty”. Może rozwiązywanie krzyżówek szachowych i poznanie korzyści z takiej formy treningu pomoże młodemu człowiekowi w ćwiczeniu pamięci? Potem sukcesy w grze praktycznej gwarantowane!



Ustawiam na szachownicy pionki , by nie zapomniec tabliczki mnozenia...
ciekawie zaobserwowalem : ze 32 razy 32 to sie rowna 1. KB
16 razy 16 rowna sie cwierc tysiaca. zas 8 razy 8 to znana wielkosc...komputerowa. Szachownica nalezy do tej znanej wielkosci.

Jesli bedzie to czytal Arcymistrz Bartel to na powaznie trzeba cwiczyc obrazki na diagramach... pamiec bedzie doskonala. Zapewniam

--------------

Rady Konikowskiego sa uniwersalne... Jerzy rozpoczal zabawe z szachami rowno 50 lat temu... gdy rozpoczal ukladanki na rysowanych diagramach szachowych.
Byly to samomaty, trzychodowki, pomocniki i czasem dwuchodowki.


==

cdn
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 10:15, 08 Lut 2011    Temat postu:

====

Konkurs rozwiazaniowy na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Autorzy zadan nie sa znani...
_2

Mat w 2 posunieciach -- 1. Sc6! ------- Mat w 5 posunieciach -- #5 --- 1. Wg8


---------- siatka matowa ----------------------- siatka matowa ----------
_4
Uklad mieszkania jest podobny jak u sasiada na wyzszym pietrze... tak by
okreslil projektant domow mieszkalnych.

1. Wg8 Kh6 2. h3 Kh5 3. Kg7 Kg5 -------- nr.4 ------ 1. Wg8 h3 2. Kh7 Kh4
4. Wf8 Kh5 5. Wf5 mat ---------------------- 3. Kg6 Kg4 4. Wf8 Kh4 5. Wf4 mat


To zadanie trzeba pamietac zawsze , ten motyw wystepuje w koncowkach
wiezowych i jest pomocny przy szybkim matowaniu ...
===

_

Dwie podobne pozycje szachowe...
Nr.1 pozycja powstala po 39. pos. ------- nr.2 pozycja powstala po 41 posunieciach

Po 41 posunieciach mamy taki ambaras.
Biale zablokowaly calkowiec czarne figury...
Tak pozycja nie mogla powstac w grze szachowej , ale mogla
powstac w umysle szachisty _ kompozytora.

======


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 15:22, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 10:48, 08 Lut 2011    Temat postu:

wladek napisał:

====

Konkurs rozwiazaniowy na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Autorzy zadan nie sa znani...
_

Mat w 2 posunieciach -- 1. Sc6! ------- Mat w 5 posunieciach -- #5 --- 1. Wg8


---------- siatka matowa ----------------------- siatka matowa ----------
_
Uklad mieszkania jest podobny jak u sasiada na wyzszym pietrze... tak by
okreslil projektant domow mieszkalnych.

To zadanie trzeba pamietac zawsze , ten motyw wystepuje w koncowkach
wiezowych i jest pomocny przy szybkim matowaniu ...
===


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 13:48, 08 Lut 2011    Temat postu:

====



Konkurs rozwiazaniowy na stronie

[link widoczny dla zalogowanych]


Autorzy zadan nie sa znani...
_

Mat w 2 posunieciach -- 1. Sc6! ------- Mat w 5 posunieciach -- #5 --- 1. Wg8


---------- siatka matowa ----------------------- siatka matowa ----------
_
Uklad mieszkania jest podobny jak u sasiada na wyzszym pietrze... tak by
okreslil projektant domow mieszkalnych.

To zadanie trzeba pamietac zawsze , ten motyw wystepuje w koncowkach
wiezowych i jest pomocny przy szybkim matowaniu ...
===

_

Dwie podobne pozycje szachowe...
Nr.1 pozycja powstala po 39. pos. ------- nr.2 pozycja powstala po 41 posunieciach

Po 41 posunieciach mamy taki ambaras.
Biale zablokowaly calkowiec czarne figury...
Tak pozycja nie mogla powstac w grze szachowej , ale mogla powstac w umysle szachisty _ kompozytora.

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu mozna zobaczy zadania jest ich 1620
----------------

==

====

Konkurs rozwiazaniowy na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Autorzy zadan nie sa znani...
_

Mat w 2 posunieciach -- 1. Sc6! ------- Mat w 5 posunieciach -- #5 --- 1. Wg8


---------- siatka matowa ----------------------- siatka matowa ----------
_
Uklad mieszkania jest podobny jak u sasiada na wyzszym pietrze... tak by
okreslil projektant domow mieszkalnych.

To zadanie trzeba pamietac zawsze , ten motyw wystepuje w koncowkach
wiezowych i jest pomocny przy szybkim matowaniu ...
===

_

Dwie podobne pozycje szachowe...
Nr.1 pozycja powstala po 39. pos. ------- nr.2 pozycja powstala po 41 posunieciach

Po 41 posunieciach mamy taki ambaras.
Biale zablokowaly calkowiec czarne figury...
Tak pozycja nie mogla powstac w grze szachowej , ale mogla powstac w umysle szachisty _ kompozytora.

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu mozna zobaczy zadania jest ich 1620
----------------

==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 17:23, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:25, 08 Lut 2011    Temat postu:

]====

Konkurs rozwiazaniowy na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Autorzy zadan nie sa znani...
_2

Mat w 2 posunieciach -- 1. Sc6! ------- Mat w 5 posunieciach -- #5 --- 1. Wg8


---------- siatka matowa ----------------------- siatka matowa ----------
_4

Uklad mieszkania jest podobny jak u sasiada na wyzszym pietrze... tak by
okreslil projektant domow mieszkalnych.

1. Wg8 Kh6 2. h3 Kh5 3. Kg7 Kg5 -------- nr.4 ------ 1. Wg8 h3 2. Kh7 Kh4
4. Wf8 Kh5 5. Wf5 mat ---------------------- 3. Kg6 Kg4 4. Wf8 Kh4 5. Wf4 mat


To zadanie trzeba pamietac zawsze , ten motyw wystepuje w koncowkach
wiezowych i jest pomocny przy szybkim matowaniu ...
===

_

Dwie podobne pozycje szachowe...
Nr.1 pozycja powstala po 39. pos. ------- nr.2 pozycja powstala po 41 posunieciach

Po 41 posunieciach mamy taki ambaras.
Biale zablokowaly calkowiec czarne figury...
Tak pozycja nie mogla powstac w grze szachowej , ale mogla
powstac w umysle szachisty _ kompozytora.

======


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 0:46, 12 Lut 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

===

Krakowskie Wieze > jak pomoc dydaktyczna do matematyki

Matematyka > 4 diagramy jako pomoc dydaktyczna


Wielkosc boku kwadratu __ 16 cm --- dla watpiacych jest mozliwosc policzyc



Tabliczka mnozenia -- 6 razy 6 = 36 -- wynik na malym kwadracie
Duzy kwadrat z Wiezami -- 14 razy 14 = 196
Odejmowanie 196 - 36 = 160
Rozmiar calkowity > 16 razy 16 = 256 [ liczba komputerowa ]
Duzy Kwadrat -- 256 - 196 biale Wieze = 60
-------------
Obliczamy powierzchnie duzego kwadratu.
przyjmujac ze; jedna jednostka to 1 cm dlugosci.
16 cm razy 16 cm = 256 cm^[kwadratowych ]
-----------------------
Wszystkie dzialania rachunkowe uczen widzi na podlaczonym obrazku..

moze sobie policzyc... nie musi korzystac z kalkulatora.
--------------
Takich przykladow nauczyciel podaje dowolna ilosc.. cel uczniowie
ucza sie matematyki ogladajac obrazki.
Sami uczniowie moga rozne przyklady tworzyc.. poszerzajac wiedze matematyczna.

======



Tabliczka mnozenia > 7 razy 7 = 49 >
pomoc dydaktyczna do szkoly Podstawowej..


==========

[attachment=0]8 razy 4 jest 32.png[/attachment]

==


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 9:11, 23 Lut 2011    Temat postu:

==========

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
===

------------------
==========

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
===


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 9:49, 23 Lut 2011    Temat postu:

===
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Tabliczka mnozenia > przykladowa

---------------

Biala Wieza _b7 ------ stoi w prostokacie 7 x 2 = 14

Czarny Krol _c6 ------- stoi w prostokacie 6 x 3 = 18

Bialy Skoczek _d5 ---- stoi w prostokacie 5 x 4 = 20

Czarny Skoczek _e4 -- stoi w prostokacie 4 x 5 = 20

Bialy Krol _ f3 --------- stoi w prostokacie 3 x 6 = 18

Czarna Wieza _g2 ---- stoi w prostokacie 2 x 7 = 14

---------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 3 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin