Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Piaskownica wygrywa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 12:42, 01 Wrz 2012    Temat postu: Re: Piaskownica wygrywa

--
Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1
--- diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

----------


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Nie 16:21, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 19:28, 26 Wrz 2012    Temat postu:

-- MEN

Szachy w szkole

25 września 2012


24 września minister sportu i turystyki Joanna Mucha oraz podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Mirosław Sielatycki odbyli spotkanie z rosyjskim szachistą Gari Kasparowem , w celu omówienia możliwości popularyzowania w polskich szkołach nauki gry w szachy. W spotkaniu wzięli udział także eurodeputowany z Europejskiej Partii Ludowej Piotr Borys oraz prezes Polskiego Związku Szachowego Tomasz Sielicki.

Podczas spotkania europoseł Piotr Borys przedstawił przyjętą w 2012 r. przez Parlament Europejski deklarację w sprawie wprowadzenia do systemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole" (dokument w załączeniu). Podkreślił, że gra w szachy przyczynia się do osiągnięcia spójności i integracji społecznej, zwalczania dyskryminacji, zmniejszenia wskaźnika przestępczości czy nawet walki z różnymi rodzajami uzależnień.

Wiceminister edukacji narodowej Mirosław Sielatycki podzielił się doświadczeniami w zakresie edukacji szachowej w polskim systemie oświaty (zajęcia w blisko 0,5 tys. polskich szkół). Zwrócił przy tym uwagę na podstawy prawno-organizacyjne tego rodzaju zajęć w szkołach publicznych. Podkreślił rolę wychowawczą gry w szachy, jak również ich wartość dodaną w kształceniu umiejętności matematycznych i analitycznych, rozwijaniu wyobraźni i kreatywności, a także nauce logicznego myślenia i podejmowania decyzji.

Gari Kasparow przedstawił doświadczenia innych państw, takich jak Estonia, Gruzja, Armenia, Francja, Niemcy (niektóre kraje związkowe) czy USA (niektóre stany), które zintegrowały naukę gry w szachy ze szkolnymi programami nauczania.
Rosyjski szachista podkreślał duże znaczenie gry w szachy dla poprawy koncentracji i pamięci, uczenia cierpliwości i wytrwałości, a także determinacji, motywacji i postaw sportowego zachowania. Zwrócił uwagę na wiele studiów i analiz potwierdzających tezę, że nauka gry w szachy niesie ze sobą ogromny potencjał rozwojowy dzieci i młodzieży.

Uczestnicy spotkania zgodzili się, że jest wiele podmiotów podejmujących działania edukacyjne w zakresie gry w szachy, jednak cechuje je duża różnorodność i brak spójności programowej. Za jedno z głównych wyzwań uznano opracowanie systemu szkolenia nauczycieli i trenerów, którzy podjęliby się zadania uczenia gry w szachy w ramach fakultatywnych zajęć szkolnych oraz pozyskanie środków na wsparcie tego typu aktywności w szkołach.

Ustalono, że powstanie grupa robocza składająca się m.in. z przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Polskiego Związku Szachowego oraz zaangażowanych partnerów społecznych, która wspólnie zastanowi się nad możliwościami opracowania programu pilotażowego w zakresie nauki gry w szachy dla wybranych placówek oświatowych oraz możliwościami wsparcia edukacji szachowej w polskim szkolnictwie. Jako główne źródło wsparcia zidentyfikowano środki Europejskiego Funduszu Społecznego, w oparciu o które w wybranym województwie można będzie zrealizować systemowy program pilotażowy promujący grę w szachy w szkołach.

Deklaracja Parlamentu Europejskiego w sprawie -- Szachy w szkolach
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 9:41, 30 Wrz 2012    Temat postu: Re: Piaskownica wygrywa

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------------------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Do edukacji szachow w szkole , mozna wykorzystac tablice szkolne...
Wystarczy wykonac figuru szachowe , ktore beda mialy magnes podklejony

----------


Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

---------
---------[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 10:01, 30 Wrz 2012    Temat postu:

--

Kompozycja szachowa --- to edukacja Polskiej Piaskownicy!

Autor : Wladek z Polanca --- 4. Luty 2012
_2

Pomocnik w 5 posunieciach --- h#5 ---- Mat Skoczkiem na _d3 --- Sd3#

Rozwiązanie

1. h3 --- Kb5
2. h2 ---- Kc4
3. h1=H! - Kd3
4. Hb7 --- Ke2
5. Hb1 -- Sd3- mat -- diagram - w pamieci

-------------
Polska Piaskownica potrzebuje 20 zadan do celow szkoleniowych....
Moze kiedys PZSz przyjdzie po rozum do glowy
i moje propozycje bedzie realizowal na swojej stronie szachowej.

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 17:18, 10 Paź 2012    Temat postu:

--

Czaturanga napisał(a):
Trudno żeby się wściekać czytając literki jakiegoś bota, który w awatarze miał małpę. Mam nadzieje, że w przypadku kolejnych zaczepek "małpka" dostanie banana?!


Za taki wpis też powinno być ostrzeżenie. Rozumiem, że kogoś nerwy poniosą, ale jak energia rozpiera to można sobie pobiegać lub połamać klawiaturę..

Forum szachowe nie interesuje sie szachami , tylko docinkami ....
Nauczyciel szachow operuje malpkami

Kompozycja szachowa --- Matowanie na Diagramie -- Hetmanem!

Autor : Kardos -- Wegry ----- ------- Autor : Wladek
_2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- Mat w 2 pos. -- #2 ---- 4 Rozwiazania


Rozwiązanie: 1. Hh1! -- [2. Ha8 - mat
1. ... Kd8 - Kf8 -- 2. Ha8#
1. ... O-O ---------- 2. Hxh7#
1. ... Gf5 - Ge4 -- 2. Hxh8#

--------------
Diagram -- 2
Rozwiązanie: 1. Kd4! --- [2. Hb8 [A] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Hb8 [A] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh3! --- [2. Hc8 [C] #]
1. ... Kd8 [a] 2. Hd7 B] #
1. ... Kf8 [a] 2. Hc8 [C] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh4! --- [2. He7#]
1. ... Kf8 [a] 2. Hd8 [D] #
1. ... O-O 2. Hxh7#

Rozwiązanie: 1. Hh1! --- [2. Ha8 [E] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Ha8 [E] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5/e4 2. Hxh8#

--

--------

Solina -- 2012

Druga runda

Mistrzostwa Polski Juniorow do 18 lat (2.7)

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6
6. Bg5 e6 7. Qd3 Nbd7 8. O-O-O h6 9. Bh4 b5 10. f4 b4

11. Na4 Qa5 12. e5 Qxa4



13. Nxe6 - fxe6 - 14. Qg6 -- Ke7
15. Bc4 -- dxe5 - 16. Bxe6 - Kxe6
17. Bxf6 - gxf6 - 18. Qe8 -- Be7



19. f5 -- Kxf5 - 20. Qf7 - Nf8
21. Rdf1 Kg5 -- 22. g4 -- Kxg4
23. Rhg1 Kh4 - 24. Qc4 - Kh5
25. Qe2 - Kh4 - 26. Qe4 - Kh5
27. Wf5+ --- 1-0 --- Diagram -- 3

_4

Efektowne zakonczenie -- po -- 27. ... Gxf5 - 28. Hxf5 - Kh4 - 29. Hg4 - mat
-------

[link widoczny dla zalogowanych]

--------

Cala dyskusja toczy sie o powyzszej partii szachowej!!

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0



Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18

Charismo

Schranz wiesz, mając maszynę każdy jest mądry....
Wstukaj więc sobie pozycję po 9 posunięciach i zobaczysz że są 3 partie.

Zawsze myślałem że w przygotowaniu chodzi właśnie o to żeby przeciwnik nie wiedział co zrobić, i jak widać tutaj czarne nie wiedziały. A czy białe przewidziały taką kontynuację? Tego nie wiem. Ale nie maszyna wymyśliła 12.e5, 13.S:e6 i 16.G:e6 K:e6 (w przeciwieństwie to wariantu który zaprezentowałeś powyżej), tylko zawodnik przy szachownicy. I tak na prawdę liczy się tylko to co widzą grający, dzięki czemu w tej pozycji mimo 2 figur mniej to czarne musiały uważać i grać dokładnie. Smile
Na całe szczęście w szachy grają ludzie a nie komputery, dzięki czemu wyniki są inne niż remisy.

Moja maszyna proponuje 16.W:d7. i białe wygrywają

A co do książek i całej teorii:

"teoria jest wtedy kiedy wszystko wiemy ale nic nie działa, praktyka wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego"
Polecam praktykę a nie encyklopedię debiutów to nauczysz się wygrywać w taki efektowny sposób. Smile
Amat victoria curam – zwycięstwo sprzyja wysiłkowi.

Charismo

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 18:45, 08 Lis 2012    Temat postu:

---
Czaturanga napisał(a):
Trudno żeby się wściekać czytając literki jakiegoś bota, który w awatarze miał małpę. Mam nadzieje, że w przypadku kolejnych zaczepek "małpka" dostanie banana?!


Za taki wpis też powinno być ostrzeżenie. Rozumiem, że kogoś nerwy poniosą, ale jak energia rozpiera to można sobie pobiegać lub połamać klawiaturę..

Forum szachowe nie interesuje sie szachami , tylko docinkami ....
Nauczyciel szachow operuje malpkami

Kompozycja szachowa --- Matowanie na Diagramie -- Hetmanem!

Autor : Kardos -- Wegry ----- ------- Autor : Wladek
_2

Mat w 2 posunieciach -- #2 --- Mat w 2 pos. -- #2 ---- 4 Rozwiazania


Rozwiązanie: 1. Hh1! -- [2. Ha8 - mat
1. ... Kd8 - Kf8 -- 2. Ha8#
1. ... O-O ---------- 2. Hxh7#
1. ... Gf5 - Ge4 -- 2. Hxh8#

--------------
Diagram -- 2
Rozwiązanie: 1. Kd4! --- [2. Hb8 [A] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Hb8 [A] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh3! --- [2. Hc8 [C] #]
1. ... Kd8 [a] 2. Hd7 B] #
1. ... Kf8 [a] 2. Hc8 [C] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie
1. Hh4! --- [2. He7#]
1. ... Kf8 [a] 2. Hd8 [D] #
1. ... O-O 2. Hxh7#

Rozwiązanie

1. Hh1! --- [2. Ha8 [E] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Ha8 [E] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5/e4 2. Hxh8#

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 23:19, 01 Gru 2012    Temat postu:

--
Kombinacje z ksiazki szachowej -- Chess -- Laszlo Polgar

----- Zadanie -- nr. 3829


Biale matuja w 3 posunieciach --- #3


Rozwiazanie zawsze na diagramie


----- Siatka matowa --- Hetman matuje 3. Hb8

--------
Takie podawanie rozwiazan jest proponowane przez
arcymistrzow szachowych.
Moze GM maja racje.

---------------------------------


Czaturanga napisał(a):
Trudno żeby się wściekać czytając literki jakiegoś bota, który w awatarze miał małpę. Mam nadzieje, że w przypadku kolejnych zaczepek "małpka" dostanie banana?!


Za taki wpis też powinno być ostrzeżenie. Rozumiem, że kogoś nerwy poniosą, ale jak energia rozpiera to można sobie pobiegać lub połamać klawiaturę..

Forum szachowe nie interesuje sie szachami , tylko docinkami ....
Nauczyciel szachow operuje malpkami

Kompozycja szachowa --- Matowanie na Diagramie -- Hetmanem!

Autor : Kardos -- Wegry ----- ------- Autor : Wladek
_2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- Mat w 2 pos. -- #2 ---- 4 Rozwiazania


Rozwiązanie: 1. Hh1! -- [2. Ha8 - mat
1. ... Kd8 - Kf8 -- 2. Ha8#
1. ... O-O ---------- 2. Hxh7#
1. ... Gf5 - Ge4 -- 2. Hxh8#

--------------
Diagram -- 2
Rozwiązanie: 1. Kd4! --- [2. Hb8 [A] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Hb8 [A] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh3! --- [2. Hc8 [C] #]
1. ... Kd8 [a] 2. Hd7 B] #
1. ... Kf8 [a] 2. Hc8 [C] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh4! --- [2. He7#]
1. ... Kf8 [a] 2. Hd8 [D] #
1. ... O-O 2. Hxh7#

Rozwiązanie: 1. Hh1! --- [2. Ha8 [E] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Ha8 [E] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5/e4 2. Hxh8#

--

--------

Solina -- 2012

Druga runda

Mistrzostwa Polski Juniorow do 18 lat (2.7)

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6
6. Bg5 e6 7. Qd3 Nbd7 8. O-O-O h6 9. Bh4 b5 10. f4 b4

11. Na4 Qa5 12. e5 Qxa4



13. Nxe6 - fxe6 - 14. Qg6 -- Ke7
15. Bc4 -- dxe5 - 16. Bxe6 - Kxe6
17. Bxf6 - gxf6 - 18. Qe8 -- Be7



19. f5 -- Kxf5 - 20. Qf7 - Nf8
21. Rdf1 Kg5 -- 22. g4 -- Kxg4
23. Rhg1 Kh4 - 24. Qc4 - Kh5
25. Qe2 - Kh4 - 26. Qe4 - Kh5
27. Wf5+ --- 1-0 --- Diagram -- 3

_4

Efektowne zakonczenie -- po -- 27. ... Gxf5 - 28. Hxf5 - Kh4 - 29. Hg4 - mat
-------

[link widoczny dla zalogowanych]

--------

Cala dyskusja toczy sie o powyzszej partii szachowej!!

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0



Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18

Charismo

Schranz wiesz, mając maszynę każdy jest mądry....
Wstukaj więc sobie pozycję po 9 posunięciach i zobaczysz że są 3 partie.

Zawsze myślałem że w przygotowaniu chodzi właśnie o to żeby przeciwnik nie wiedział co zrobić, i jak widać tutaj czarne nie wiedziały. A czy białe przewidziały taką kontynuację? Tego nie wiem. Ale nie maszyna wymyśliła 12.e5, 13.S:e6 i 16.G:e6 K:e6 (w przeciwieństwie to wariantu który zaprezentowałeś powyżej), tylko zawodnik przy szachownicy. I tak na prawdę liczy się tylko to co widzą grający, dzięki czemu w tej pozycji mimo 2 figur mniej to czarne musiały uważać i grać dokładnie. Smile
Na całe szczęście w szachy grają ludzie a nie komputery, dzięki czemu wyniki są inne niż remisy.

Moja maszyna proponuje 16.W:d7. i białe wygrywają

A co do książek i całej teorii:

"teoria jest wtedy kiedy wszystko wiemy ale nic nie działa, praktyka wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego"
Polecam praktykę a nie encyklopedię debiutów to nauczysz się wygrywać w taki efektowny sposób. Smile
Amat victoria curam – zwycięstwo sprzyja wysiłkowi.

Charismo

----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 9:45, 06 Gru 2012    Temat postu:

---

Czaturanga napisał(a):
Trudno żeby się wściekać czytając literki jakiegoś bota, który w awatarze miał małpę. Mam nadzieje, że w przypadku kolejnych zaczepek "małpka" dostanie banana?!


Za taki wpis też powinno być ostrzeżenie. Rozumiem, że kogoś nerwy poniosą, ale jak energia rozpiera to można sobie pobiegać lub połamać klawiaturę..

Forum szachowe nie interesuje sie szachami , tylko docinkami ....
Nauczyciel szachow operuje malpkami

Kompozycja szachowa --- Matowanie na Diagramie -- Hetmanem!

Autor : Kardos -- Wegry ----- ------- Autor : Wladek
_2

Mat w 2 posunieciach -- #2 --- Mat w 2 pos. -- #2 ---- 4 Rozwiazania


Rozwiązanie

1. Hh1! -- [2. Ha8 - mat
1. ... Kd8 - Kf8 -- 2. Ha8#
1. ... O-O ---------- 2. Hxh7#
1. ... Gf5 - Ge4 -- 2. Hxh8#

--------------
Diagram -- 2
Rozwiązanie: 1. Kd4! --- [2. Hb8 [A] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Hb8 [A] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh3! --- [2. Hc8 [C] #]
1. ... Kd8 [a] 2. Hd7 B] #
1. ... Kf8 [a] 2. Hc8 [C] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh4! --- [2. He7#]
1. ... Kf8 [a] 2. Hd8 [D] #
1. ... O-O 2. Hxh7#

Rozwiązanie: 1. Hh1! --- [2. Ha8 [E] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Ha8 [E] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5/e4 2. Hxh8#

--

--------

Solina -- 2012

Druga runda

Mistrzostwa Polski Juniorow do 18 lat (2.7)

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6
6. Bg5 e6 7. Qd3 Nbd7 8. O-O-O h6 9. Bh4 b5 10. f4 b4

11. Na4 Qa5 12. e5 Qxa4



13. Nxe6 - fxe6 - 14. Qg6 -- Ke7
15. Bc4 -- dxe5 - 16. Bxe6 - Kxe6
17. Bxf6 - gxf6 - 18. Qe8 -- Be7



19. f5 -- Kxf5 - 20. Qf7 - Nf8
21. Rdf1 Kg5 -- 22. g4 -- Kxg4
23. Rhg1 Kh4 - 24. Qc4 - Kh5
25. Qe2 - Kh4 - 26. Qe4 - Kh5
27. Wf5+ --- 1-0 --- Diagram -- 3

_4

Efektowne zakonczenie -- po -- 27. ... Gxf5 - 28. Hxf5 - Kh4 - 29. Hg4 - mat
-------

[link widoczny dla zalogowanych]

--------

Cala dyskusja toczy sie o powyzszej partii szachowej!!

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0



Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18

Charismo

Schranz wiesz, mając maszynę każdy jest mądry....
Wstukaj więc sobie pozycję po 9 posunięciach i zobaczysz że są 3 partie.

Zawsze myślałem że w przygotowaniu chodzi właśnie o to żeby przeciwnik nie wiedział co zrobić, i jak widać tutaj czarne nie wiedziały. A czy białe przewidziały taką kontynuację? Tego nie wiem. Ale nie maszyna wymyśliła 12.e5, 13.S:e6 i 16.G:e6 K:e6 (w przeciwieństwie to wariantu który zaprezentowałeś powyżej), tylko zawodnik przy szachownicy. I tak na prawdę liczy się tylko to co widzą grający, dzięki czemu w tej pozycji mimo 2 figur mniej to czarne musiały uważać i grać dokładnie. Smile
Na całe szczęście w szachy grają ludzie a nie komputery, dzięki czemu wyniki są inne niż remisy.

Moja maszyna proponuje 16.W:d7. i białe wygrywają

A co do książek i całej teorii:

"teoria jest wtedy kiedy wszystko wiemy ale nic nie działa, praktyka wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego"
Polecam praktykę a nie encyklopedię debiutów to nauczysz się wygrywać w taki efektowny sposób. Smile
Amat victoria curam – zwycięstwo sprzyja wysiłkowi.

Charismo
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 9:45, 11 Gru 2012    Temat postu:

--

Czaturanga napisał(a):
Trudno żeby się wściekać czytając literki jakiegoś bota, który w awatarze miał małpę. Mam nadzieje, że w przypadku kolejnych zaczepek "małpka" dostanie banana?!


Za taki wpis też powinno być ostrzeżenie. Rozumiem, że kogoś nerwy poniosą, ale jak energia rozpiera to można sobie pobiegać lub połamać klawiaturę..

Forum szachowe nie interesuje sie szachami , tylko docinkami ....
Nauczyciel szachow operuje malpkami

Kompozycja szachowa --- Matowanie na Diagramie -- Hetmanem!

Autor : Kardos -- Wegry ----- ------- Autor : Wladek
_2
Mat w 2 posunieciach -- #2 --- Mat w 2 pos. -- #2 ---- 4 Rozwiazania


Rozwiązanie: 1. Hh1! -- [2. Ha8 - mat
1. ... Kd8 - Kf8 -- 2. Ha8#
1. ... O-O ---------- 2. Hxh7#
1. ... Gf5 - Ge4 -- 2. Hxh8#

--------------
Diagram -- 2
Rozwiązanie: 1. Kd4! --- [2. Hb8 [A] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Hb8 [A] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh3! --- [2. Hc8 [C] #]
1. ... Kd8 [a] 2. Hd7 B] #
1. ... Kf8 [a] 2. Hc8 [C] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5 2. Hxh8#

Rozwiązanie: 1. Hh4! --- [2. He7#]
1. ... Kf8 [a] 2. Hd8 [D] #
1. ... O-O 2. Hxh7#

Rozwiązanie: 1. Hh1! --- [2. Ha8 [E] #]
1. ... Kd8 [a] /f8 [a] 2. Ha8 [E] #
1. ... O-O 2. Hxh7#
1. ... Gf5/e4 2. Hxh8#

--

--------

Solina -- 2012

Druga runda

Mistrzostwa Polski Juniorow do 18 lat (2.7)

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6
6. Bg5 e6 7. Qd3 Nbd7 8. O-O-O h6 9. Bh4 b5 10. f4 b4

11. Na4 Qa5 12. e5 Qxa4



13. Nxe6 - fxe6 - 14. Qg6 -- Ke7
15. Bc4 -- dxe5 - 16. Bxe6 - Kxe6
17. Bxf6 - gxf6 - 18. Qe8 -- Be7



19. f5 -- Kxf5 - 20. Qf7 - Nf8
21. Rdf1 Kg5 -- 22. g4 -- Kxg4
23. Rhg1 Kh4 - 24. Qc4 - Kh5
25. Qe2 - Kh4 - 26. Qe4 - Kh5
27. Wf5+ --- 1-0 --- Diagram -- 3

_4

Efektowne zakonczenie -- po -- 27. ... Gxf5 - 28. Hxf5 - Kh4 - 29. Hg4 - mat
-------

[link widoczny dla zalogowanych]

--------

Cala dyskusja toczy sie o powyzszej partii szachowej!!

Polok, Kacper -- Lewicki, Miroslaw --- 1-0



Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 18

Charismo

Schranz wiesz, mając maszynę każdy jest mądry....
Wstukaj więc sobie pozycję po 9 posunięciach i zobaczysz że są 3 partie.

Zawsze myślałem że w przygotowaniu chodzi właśnie o to żeby przeciwnik nie wiedział co zrobić, i jak widać tutaj czarne nie wiedziały. A czy białe przewidziały taką kontynuację? Tego nie wiem. Ale nie maszyna wymyśliła 12.e5, 13.S:e6 i 16.G:e6 K:e6 (w przeciwieństwie to wariantu który zaprezentowałeś powyżej), tylko zawodnik przy szachownicy. I tak na prawdę liczy się tylko to co widzą grający, dzięki czemu w tej pozycji mimo 2 figur mniej to czarne musiały uważać i grać dokładnie. Smile
Na całe szczęście w szachy grają ludzie a nie komputery, dzięki czemu wyniki są inne niż remisy.

Moja maszyna proponuje 16.W:d7. i białe wygrywają

A co do książek i całej teorii:

"teoria jest wtedy kiedy wszystko wiemy ale nic nie działa, praktyka wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego"
Polecam praktykę a nie encyklopedię debiutów to nauczysz się wygrywać w taki efektowny sposób. Smile
Amat victoria curam – zwycięstwo sprzyja wysiłkowi.

Charismo

----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:11, 15 Sty 2013    Temat postu:

--
Szachowe pytania
przez krzysio

kolokwium mnie uprzedził, albo szybko zawracaj z tej drogi albo zakopcie szachownicę gdzieś głęboko by nie kusiło odkopywanie jej do szachów wyczynowych. Jeśli podejdziesz "ambicjonalnie" i do tego na skróty silnikami to raz nic z tego nie będzie, dzieciak może grać coraz słabiej a dwa zrazisz dzieciaka do szachów, zacznie mieć z nimi nieciekawe skojarzenia.

II klasa to dzieciak już kilka lat ma, mój starszy chodzi do III klasy i tu on sam pilnuje siebie, narzuca sobie samodyscyplinę przy czym ON TEGO CHCE A NIE JA, ja stawiam tylko pewne ogólne warunki co ma być robione bym sponsorował mu turnieje i trenera. Młodszy (niecałe 6 lat) robi tylko i wyłącznie to co sam chce, po nim zauważyłem że jeśli go docisnąć, coś mu narzucić to zrobi to ale skutki sa odwrotne do zamierzonych, jeśli go zostawię w spokoju to sam od siebie podpatruje starszego brata, robi to co starszy brat a wyniki potrafią zadziwić pozytywnie. Obaj mają bezwzględny zakaz korzystania z jakichkolwiek pomocy typu silniki i dla obu "grzechem śmiertelnym" jest próba oszukanie mnie czy trenera, mogą zrobić mniej, w skrajnym przypadku mogą nawet nic nie zrobić i awantury o to nie będzie, natomiast w żadnym wypadku oszukiwanie że coś się zrobiło/przerobiło. Ty idziesz w kierunku najgorszym z możliwych, nic nie osiągniesz u dziecka w szachach a w zasadzie osiągniesz to że dziecko zacznie się ich bać, sam stracisz czas i energię nic nie uzyskując a trzy to szkoda zawracania tyłka trenerowi wtedy.

ps
Nie odbieraj tego jako "moralizowania", mam dwójkę dzieciaków i piszę to co widzę u nich, to czego mnie szachy z dziećmi nauczyły.

edit
A tak z innej beczki, gdybyś wiedział ile mnie (i rodziców podobnych którzy mieszkają na "zadupiu szachowym") kosztuje zorganizowanie dzieciakom sparing-partnerów, trenera czy dowiezienie ich na jakikolwiek turniej to inaczej podchodziłbyś do tego co robi syn To co Wy macie na tacy podane (czego cholernie zazdroszczę np dzieciakom z Chrzanowa), starczy tylko zabrać to dla innych prawie nieosiągalne, nawet za spore pieniądze. Sparing-partnerzy praktycznie tylko an turniejach lub kafejki netowe a dla dzieci to nie to samo, turnieje zazwyczaj ok 100 km od domu więc trzeba wcześnie rano wstawać by taki zobaczyć i za dużo ich nie ma, trener do pewnego poziomu raz w tygodniu (sobota) dostępny na kółku w roku szkolnym a później niestety zabawa odpłatna. Ja to czasem żartuję że Bozia pokarała mnie dwójką dzieciaków która lubi szachy i jako ojcu ciężko im odmówić wsparcia finansowo-logistycznego, czasem też dochodzę do wniosku że kupno pierwszemu dzieciakowi szachów jako prezentu było bardzo głupim pomysłem z mojej strony

[link widoczny dla zalogowanych]

--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 15:13, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:16, 15 Sty 2013    Temat postu:

-
Szachowe pytania
przez biker76


Dziękuję mądralom za moralizatorskie podejście do sprawy! Takich jak wy z przerostem formy nad treścią jest sporo. Dla was liczy się tylko WYGRYWANIE wasze i waszych dzieci! Ja mam szachy głęboko w dwunastnicy, a dziecko chodzi tylko do klasy gdzie jednym z przedmiotów są szachy i po prostu staram się pomóc mu zaliczyć przedmiot bo skoro nie ma zacięcia do tej dyscypliny to nie będę stał nad nim z batem i zmuszał to szurania pioneczkami po szachownicy, a nie będzie potrafił nawet poprawnego fikołka wykonać! Wnioskuję, że nie znacie odpowiedzi na moje pytanie i dlatego mędrkujecie! Tak więc wracajcie do szachownic, tyjcie nadal a ja i moje dziecko poradzimy sobie bez was!
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:18, 15 Sty 2013    Temat postu:

--
Szachowe pytania
przez krzysio


Moje dzieci zrobią to za parę groszy i tak starszy tłucze ok 50-100 zadań dziennie a jakby mu ktoś zapłacił za to to musiałbym na siłę komputer wyrywać by poszedł spać

Ja jestem ojcem, niektórzy tutaj są też trenerami i żaden Ameryki przed Tobą nie odkrywa mówiąc że szachy trzeba lubić i rozumieć, że inna droga proponowana dziecku to ślepa droga, że zrobisz mu tylko krzywdę, piszą to Tobie uczciwie a Ty szydzisz z "nadwrażliwego świata".

Napisze jeszcze inaczej - Twój dzieciak dostaje jakieś zadania by opanował pewne elementy gry (później pójdą trudniejsze niestety), Ty chcesz by za niego komputer to zrobił bo uważasz że tak jest dobrze a ja Ciebie jako rodzica solidnie bym objechał za to i powiedział albo sam siądź i pomyśl jak dziecku pomóc by robiło to w formie zabawy i z przyjemnością (są jakieś techniki na to) albo ruszyć tyłek do trenera i uczciwie przedstawić problem, niech on pomoże to jakoś rozwiązać bo dzisiaj robisz mu krzywdę szachami, obrzydzasz mu coś co może być fajne. Im wcześniej to zrobisz tym lepiej dla dziecka, swoje fochy/urażone ambicje/etc możesz na forum okazywać jak musisz ale tym dziecku nie pomożesz.
---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:20, 15 Sty 2013    Temat postu:

---

Kompozycja szachowa --- to edukacja Polskiej Piaskownicy!

Autor : Wladek z Polanca --- 4. Luty 2012
_2

Pomocnik w 5 posunieciach --- h#5 ---- Mat Skoczkiem na _d3 --- Sd3#

Rozwiązanie

1. h3 --- Kb5
2. h2 ---- Kc4
3. h1=H! - Kd3
4. Hb7 --- Ke2
5. Hb1 -- Sd3- mat -- diagram - w pamieci

-------------
Polska Piaskownica potrzebuje 20 zadan do celow szkoleniowych....
Moze kiedys PZSz przyjdzie po rozum do glowy i moje propozycje bedzie realizowal na swojej stronie szachowej.

-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:24, 15 Sty 2013    Temat postu:

---

Szkolna Edukacja -- Geografii -- matematyki --- Szachow!

Matowanie -- na Ekranie --- diagramy -- 1 -- 2 -- 3 --- 4

1

Mat w 2 posunieciach -- #2 ------- ------ 1. Hb4! - grozi -- 2. Se7! -- mat

1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7-- mat
1. Hb4 --- Kc6 -- 2. Hb5 -- mat --------- Diagram --- 2
1. Hb4 --- c6 --- 2. Sb6 --- mat --------- Diagram --- 3
1. Hb4 --- c5 --- 2. He4 --- mat --------- Diagram --- 4

34
------- Siatka matowa ------- ------ siatka matowa -------- ------- siatka matowa
1. Hb4 - Kc6 - 2. Hb5 mat -- 1. Hb4 - c6 - 2. Sb6 mat -- 1. Hb4 - c5 - 2. He4 mat

-------

Mapa Polski ---- Wieksze miasta na diagramie.



Mat w 2 posunieciach -- #2 -- 1. Hb4! -- grozi -- 2. Se7 -- mat
Mapa Geograficzna Polski.

Pozycja szachowa ----- miasta ------- tabliczka mnozenia

Skoczek _Sc8 ----------- SLUPSK ----------- 8 razy 3 = 24 ----- Bialy Skoczek
Wieza _ Wa7 ----------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7 ----- Czarna Wieza
PION _c7 ---------------- Chojnice ---------- 7 razy 3 = 21
KROL _Kd5 -------------- KONIN ------------- 5 razy 4 = 20 ---- Czarny KROL
KROL _Kf5 -------------- WARSZAWA ------- 5 razy 6 = 30 ---- Bialy KROL
PION _a4 --------------- JELENIA Gora ------ 4 razy 1 = 4
Hetman _Hc3 ---------- OPOLE -------------- 3 razy 3 = 9 ----- Bialy Hetman
-------------


Zycze wiecej obserwacji i logiki w wypowiedziach.

Ponizej na diagramie przesuniete wszystko o dwie kolumny w prawo
Efekt jest taki , ze tabliczka mnozenia inna --- miasta inne ( wyjatek Szczecin _a7

-------------------------------------

Edukacja --- Matematyki - Geografii i poznawanie Siatek Matowych w szachach




Mat w 2 posunieciach --- #2 --- 1. Hd4! -- grozi -- 2. Sg7 -- mat

1. Hd4! --- e6 --- 2. Sd6 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e6
1. Hd4 --- e5 ---- 2. Hg4 --- mat --- blokowanie pola krolewskiego -- _e5
1. Hd4 --- Ke6 --- 2. Hd5 -- mat
------------------

Pozycja szachowa ----- miasta ----- tabliczka mnozenia

Skoczek _Se8 -------- ELBLAG ----------- 8 razy 5 = 40
Wieza _ Wa7 -------- SZCZECIN --------- 7 razy 1 = 7
Pion _e7 ------------- Grudziadz ---------- 7 razy 5 = 35
KROL _ Kf5 ---------- Warszawa --------- 5 razy 6 = 30
KROL _ Kh5 --------- Biala Podlaska ---- 5 razy 8 = 40
Pion _c4 ------------- KALISZ ------------- 4 razy 3 = 12
Hetman _He3 ------ Piotrkow Tryb. ----- 3 razy 5 = 15
--------------------------------

Mapa - Polski --------- duze miasta



To jest --- wyklad dla nauczycieli szachowych , ktorzy potrzebuja uczniow i dobrej
zaplaty za edukacje --- matematyki , Geografii i nauke matowania w szachach.

Do edukacji potrzebujemy tablice demonstracyjna ( wielkosc od 80- do 100 cm) oraz Mape Polski.
Tablica demonstracyjna powinna byc w sali wykladowej na stale, by nie ulegala deformacji i zniszczeniu.

Nauczyciel uczac matematyki , geografii zdobywa autorytet i uznanie jako dobry nauczyciel Szachow.

---
-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 19:00, 16 Sty 2013    Temat postu:

-
Szachowe pytania
przez kornik


biker76[/b]
Ja mam szachy głęboko w dwunastnicy, a dziecko chodzi tylko do klasy gdzie jednym z przedmiotów są szachy i po prostu staram się pomóc mu zaliczyć przedmiot bo skoro nie ma zacięcia do tej dyscypliny to nie będę stał nad nim z batem i zmuszał to szurania pioneczkami po szachownicy, a nie będzie potrafił nawet poprawnego fikołka wykonać!



I właśnie dlatego jestem przeciwny wprowadzaniu szachów jako obowiązkowego przedmiotu.
Nie mam pojęcia czy taki program istnieje, bo nigdy nie był mi potrzebny. Zadania rozwiązuje na desce, a potem co najwyżej ustawiam pozycję w zwykłym programie, żeby sprawdzić czy znajdzie obalenie mojego rozwiązania, które ja przeoczyłem.
Zgadzam się natomiast z przedmówcami, że jeśli syn nie lubi szachów, to nie ma sensu zmuszać go do gry, ani tym bardziej, żeby zdobywał oceny dzięki oszustwu. Być może ma talent w jakiejś innej dziedzinie (chociażby wspomniane fikołki), który należałoby rozwijać, zamiast tracić czas. Tym bardziej,że za jakiś czas zaczną pewnie omawiać zagadnienia związane z grą pozycyjną. A zaręczam, że do tego się program nie znajdzie.
A swoją drogą jak zamierzacie sobie poradzić, jeśli trener zrobi sprawdzian z szachów na lekcji?
---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin