Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Matematyka w Polsce
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 19:40, 03 Kwi 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

---
Pozycja symetryczna na diagramie'


Diagram -- 1
mat w 2 posunieciach -- #2 -- --- 1. Wd2- b2 - tempo!
---------
Rozwiazanie

1. Wd2-b2! --- d3- d2 - 2. Wxd2 - mat
1. Wd2-b2 --- Hc4xb4 - 2. Wxb4 - mat
1. Wd2-b2 ---- Gxb4 -- 2. Wxb4 - mat
1. Wd2-b2 ----- Gxb2 -- 2. Gxb2 - mat
1. Wd2-b2 ----- Ge1 ---- 2. Wd2 -- mat
-----

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Diagram -- 2
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.

--
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie
jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne
czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.

---
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Diagram -- 3
Tabliczka mnozenia > przykladowa

---------------

Biala Wieza _b7 ------ stoi w prostokacie 7 x 2 = 14

Czarny Krol _c6 ------- stoi w prostokacie 6 x 3 = 18

Bialy Skoczek _d5 ---- stoi w prostokacie 5 x 4 = 20

Czarny Skoczek _e4 -- stoi w prostokacie 4 x 5 = 20

Bialy Krol _ f3 ---- ---- stoi w prostokacie 3 x 6 = 18

Czarna Wieza _g2 - -- stoi w prostokacie 2 x 7 = 14

---------------
Szachy jako rekwizyt ...
do lepszego poznania matematyki w Polskiej Szkole.
---


Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh2 ! tempo

Matematyka w polskich szkolach.


Diagram szachowy jako:[ przedmiot , rekwizyt , biuletyn ] dydaktyczny
do nauki matematyki w Polskich Szkolach.
============

[link widoczny dla zalogowanych]

Szachownica > 64 polowa do nauki tabliczki mnozenia i duzo wiecej


[link widoczny dla zalogowanych]
Zadania z rozwiazaniami


Diagram -- 4
Duza roszada matuje czarnego Krola ---- 2. 0-0-0 mat

Szachy w Australii
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Czw 19:44, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 22:09, 08 Kwi 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

-
ABC Solvingu --- -- w czasopismie Mat

Autor: H. Hindre


Diagram -- 1
Mat w 6 posunieciach -- #6

Rozwiazanie

1. Gb5! --- Wc7 --- blokuje pole _c7 dla czarnego Skoczka_e8
2. Gc4! --- fxe6 --- blokuje pole _e6 dla czarnej Wiezy _h7
3. Gd3! --- Sef6 --- blokuje pole _f6 -- dla czarnej Wiezy _ h7
4. Ge2! --- Shg5 --- przeslania pole _g6 -- dla Wiezy_h7
5. Gf1! --- Diagram -- 2


Diagram -- 2
-- Mat w nastepnym posunieciu jest
-- nieuchronny -- 6. Gg2 - mat
------------

Polskie - miniatury ---- 540 zadan

- Studium

208. Autor : Grzegorz Grzeban
Problemista 1962
2 pochwala

1 ------ 2

Biale wygrywaja --- (+ ) ---- siatka matowa --- 7. Sc1 -- a2 -- 8. Sb3#

Rozwiazanie

1. a4! -- bxa4 -- 2. Sb4! -- a3
3. ....

7. Sc1! -- a2 -- 8. Sb3 -- mat --- Diagram -- 2

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu jest wiecej zadan -- polskich kompozytorow

Tu mozna potrenowac rozwiazywanie zadan szachowych


-----


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 22:12, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 19:47, 14 Kwi 2014    Temat postu:

-
badanie...
Post - przez thinkerteacher

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do Twojego postu Hajdziku, to właśnie w tym tkwi
(dość głęboko zresztą) CAŁY problem: czy mamy uczyć na statystyki
czy na zrozumienie? Na zrozumienie czy umiejętność niezależnego myślenia?
A może na kształtowaną samodzielność, tak aby uczeń (student)
jak najbardziej samodzielnie dochodził do tego jak należy rozwiązać
dany PROBLEM - a to wszystko na bazie wiedzy i umiejętności, które są
w programie nauczania - ale przede wszystkich w arsenale nauczyciela?

Mnie stale wkurza to, że uczniowie nie są uczeni w sposób prawidłowy
, tylko WMAWIA się im oraz ich rodzicom - tak samo jak i całemu społeczeństwu - że model "statystyczny" najlepiej odzwierciedla wiedzę i umiejętności ucznia, zaś "klucze" oraz identyfikatory gwarantują anonimowość uczniów, a przez to OBIEKTYWNĄ ocenę. A jak prawie wszyscy (bardziej kumaci) wiedzą - nieco magicznych sztuczek i statystyką (wynikami uzyskiwanymi, a potem także i interpretacjami) można tak MANIPULOWAĆ, że głowa mała.

Przykładowo u mnie na szkoleniu moi odbiorcy oceniali moją pracę (całość) w skali od 1 (min) do 10 (max). I średnia wyszła ok. 30 (!), co bardzo mnie ucieszyło (tak, po prostu pracowali zajefajnie, więc świadomie i dobrowolnie niektórzy uczestnicy przekraczali skalę w ocenie końcowej).

Osobiście wiem (znam i także potrafię stosować) jakie triki można robić nawet bez pomocy "statystyki" - nauczyciele mają WŁADZĘ, którą można wykorzystywać w dwóch kierunkach - dobrym i złym. Dobry to ten co rozwija ucznia, a zły - ten co go zwija. A co jeszcze dużo gorsze - nauczyciele niemal zawsze zasłaniają się (głupawymi) programami nauczania czy też wymogami, które im stawiają "ci z góry". I dochodzi do paradoksu - na studiach taki przyszły nauczyciel uczy się, aby MAKSYMALNIE pomagać uczniowi w rozwoju, a jak wchodzi do szkoły to widzi, że musi podlegać głupawym ograniczeniom, przepisom czy też rozporządzeniom (najczęściej dyrektora). Niestety większość nauczycieli akceptuje (milcząco) taki układ, więc nawet jak Jasiu w klasie pierwszej potrafi już tabliczkę mnożenia, to "pani" uczy jedynie dodawania i odejmowania w zakresie do 50.

Uprzedzę, że uczenie w szkole jest SZALENIE trudnym zadaniem - potrzeba wielu kluczowych umiejętności, przy czym sama WIEDZA (nauczyciela) jest tak jakby "ciekawym dodatkiem". W szkole wydarza się bowiem (niemal codziennie) tak wiele dziwnych sytuacji, że większość nauczycieli nie radzi sobie z nimi EFEKTYWNIE. Z tym, że tutaj użyty wyraz "efektywnie" ma oznaczać - z korzyścią dla ucznia (a nie jedynie nauczyciela, bo zastosował strategię, która jest skuteczna, ale o uczniach i maksymalnym wyciśnięciu z nich tego co można/trzeba... należy spokojnie zapomnieć). Dlatego właśnie programy nauczania oraz wszelkie "hamulce" dla nauczycieli... powinny być na bieżąco zmieniane, poprawiane i ulepszane. Nie muszę chyba mówić o co chodzi.

Pomyślcie, że już jutro rano zaczynacie naukę matematyki (jako nauczyciel) w klasie 4 szkoły podstawowej... grupę uczniów, którzy są na poziomie 2 gimnazjum (5% grupy), 3 gimnazjum (10% grupy) oraz 1 klasy szkoły średniej (80% grupy) i 5% z nich na poziomie 2 klasy szkoły średniej. Pamiętajcie o PRZEPISACH, które mówią wam, że NIE WOLNO wam realizować niczego "poza (ponad) program" klasy CZWARTEJ (a ten materiał to liczby naturalne, ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne, wstęp do geometrii - kwadrat/sześcian, prostokąt/prostopadłościan - ich pola i objętość, skala i jednostki długości oraz powierzchni).

Tym, którzy będą "jechali programowo" przez cały rok szkolny (5x w tygodniu po 1 godzinie lekcyjnej) przez 200 dni (tyle mniej więcej uczeń razy musi przyjść do szkoły).... życzę POWODZENIA! :wall: :lol2: Razz o_O

PS. Grupa uczniów jest "troszkę trudną klasą" - mianowicie stosują taki schemat - jeśli nie daje im się wymagających (trudnych i ciekawych jednocześnie!) zadań... to roz****lają klasę/lekcję na strzępy i biegają po klasie razem z krzyczeniem na nauczyciela (wyraz zakropkowany to "rozwalają").
Ostatnio edytowany przez thinkerteacher 14 kwi 2014, 00:42, edytowano w sumie 2 razy

Zapraszam na bloga dla amatorów szachowych:
[link widoczny dla zalogowanych]
thinkerteacher
---


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 19:48, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 14:52, 20 Cze 2014    Temat postu:

---
CZWORACZKI -- #4 , #5 , #6 , #7 z DUZA ROSZADA

10. XII. 2010

#4_______#5
Diagram --- 1
Mat w 4 posunieciach ------------------ Mat w 5 posunieciach > #5

1. 0-0-0! ----- Kc5 --------------------------------- 1. 0-0-0 ! ------ Kc5
2. Kb2 ------- Kc4 --------------------------------- 2. Kb2 --------- Kc6
3. Gb6 ----- Kb4 -------------------------------- 3. Kb3 ---------Kc5
4. Wd4 --- mat! ------------------------------ 4. Gb7 --- Kb5 ---- 5. Wd5 mat!

--------------------

#6_____#7
Diagram --- 3
Mat w 6 posunieciach --------------------- Mat w 7 posunieciach #7

1. 0-0-0 ------ Kc6 ---------------------------- 1. 0-0-0! ----- a4
2. Kc2 -------- Kc5 ---------------------------- 2. Kb2 ------- Kc7

3. Kxc3 -------- Kc6 --------------------------- 3. Ka3 -------- Kc6
4. Kb3 --------- Kc5 --------------------------- 4. Kxa4 ------- Kc7

5. Gb7 --------- Kb5 -------------------------- 5. Kb4 -------- Kc6
6. Wd5 - mat --------------------------- 6. Gb8 --- Kb6 --- 7. Wd6 mat

Kompozycje sa oryginalne ( moze nie wszystkie )...
Ukladane z pomoca [link widoczny dla zalogowanych]
----------
Takie zadania podajemy dla szachistow na diagramach szachowych...
Dobrze jest nauczyc uczniow > ustawiania diagramow szachowych.
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 16:27, 04 Lip 2014    Temat postu:

--
Nauka Matowania w dwuchodowce!
---

Diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach -- #2

Rozwiazanie - Super -- 1. Ge4!

1.Ge4! - grozi - 2. Hxh4 - mat
1. ... Sg6/f5 --- 2. Hf5 #
1. ... Ge2 ----- 2. Gd3 #
1. ... Ge6 ----- 2. Gd5 #
1. ... Kxe4 --- 2. Hg4 #
1. ... Gg5 ---- 2. Hf3 #

Szesc siatek matowych , oraz gra przygotowana -
ktora jest ponizej napisana ,
to wszystko podkresla pieknosc i Harmonie tej dwuchodowki.



diagram -- 2
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh5! - tempo

Rozwiązanie: 1. Hh5! -- tempo
1. ... Sc8 --- 2. Sd5 - mat
1. ... f5 ----- 2. Hxh4 mat
1. ... Gg5 --- 2. Hf3 - mat

To rozwiazanie jest gra przygotowana do dwuchodowki powyzej.
------


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pią 16:46, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 8:49, 31 Lip 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Diagram -- 1
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie -- 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie -- 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie -- 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie -- 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie -- 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie -- 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.

----
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.

----

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Diagram -- 2
Tabliczka mnozenia > przykladowa

---------------

Biala Wieza _b7 ------ stoi w prostokacie --- 7 x 2 = 14

Czarny Krol _c6 ------- stoi w prostokacie -- 6 x 3 = 18

Bialy Skoczek _d5 ---- stoi w prostokacie -- 5 x 4 = 20

Czarny Skoczek _e4 -- stoi w prostokacie -- 4 x 5 = 20

Bialy Krol _ f3 --------- stoi w prostokacie -- 3 x 6 = 18

Czarna Wieza _g2 ---- stoi w prostokacie -- 2 x 7 = 14

---------------
Szachy jako rekwizyt... do lepszego poznania matematyki w Polskiej Szkole.
--------




Diagram --- 1
Mat w 2 posunieciach --- 1. Hh2 ! tempo

Matematyka w polskich szkolach.


Diagram szachowy jako:[ przedmiot , rekwizyt , biuletyn ] dydaktyczny
do nauki matematyki w Polskich Szkolach.
============

[link widoczny dla zalogowanych]

Szachownica > 64 polowa do nauki tabliczki mnozenia i duzo wiecej


[link widoczny dla zalogowanych]
Zadania z rozwiazaniami


Duza roszada matuje czarnego Krola ---- 2. 0-0-0 mat

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 15:13, 02 Sie 2014    Temat postu:

---
Cztery diagramy to 256 bajtow.
, moze bitow a moze groszy..




cztery razy cztery to tylko 16 diagramow
16 diagramow to tylko 1024 bajty.--> bikow... zamieniajac
na grosze to rowna sie 10 zlotych i troche groszy [ 24 ]







Taka porada do edukacji matematyki , do edukacji szachowej potrzeba uzywac
diagramow czarno bialych... dlatego by chronic nasze kochane oczy.

Jest rowniez to ekonomiczne uzasadnione , drukowanie duzej ilosci diagramow
w kolorze to powazne koszta dla szkoly , czy dla ucznia.

Dla przecietnego belfra potrzeba jest nauka ustawiania diagramow szachowych
[link widoczny dla zalogowanych]

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 8:34, 08 Sie 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

---
ABC Solvingu --- -- w czasopismie Mat

Autor: H. Hindre


Diagram --- 1
Mat w 6 posunieciach -- #6

Rozwiazanie

1. Gb5! --- Wc7 -- blokuje pole _c7 dla czarnego Skoczka_e8
2. Gc4! --- fxe6 --- blokuje pole _e6 dla czarnej Wiezy _h7
3. Gd3! --- Sef6 --- blokuje pole _f6 -- dla czarnej Wiezy _ h7
4. Ge2! --- Shg5 --- przeslania pole _g6 -- dla Wiezy_h7
5. Gf1! --- Diagram -- 2


-- Mat w nastepnym posunieciu jest
-- nieuchronny 6. Gg2 - mat
------------

Polskie - miniatury ---- 540 zadan

- Studium

208. Autor : Grzegorz Grzeban
Problemista 1962
2 pochwala

1 ------ 2
Diagram --- 1
Biale wygrywaja --- (+ ) ---- siatka matowa --- 7. Sc1 -- a2 -- 8. Sb3#

Rozwiazanie

1. a4! -- bxa4 -- 2.Sb4! -- a3
3. ....

7. Sc1! -- a2 -- 8. Sb3 -- mat --- Diagram -- 2

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu jest wiecej zadan -- polskich kompozytorow

Tu mozna potrenowac rozwiazywanie zadan szachowych



Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


diagram --- 1
Przykladowa tabliczka mnozenia
--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.
===
Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.
---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 11:45, 09 Wrz 2014    Temat postu:

--
Autor : Unto Heinonen - Filandia
Internet Mailing Liste 10/1996
-----

Diagram -- 1
Bialy Krol - gral bojowo --- dal sie zamatowac nie tracac nawet jednego piona...

1. e4 -- e5 --- 2. Ke2 -- Se7
3. Kf3 - Sec6 -4. Kg4 -- Hh4+
5. Kf5 - g5 --- 6. Kf6 --- Lc5
7. Kg7-- f5 -- 8. Kf6 -- 0-0 -- mat


Keywords: Unique Proof Game, Castling
Genre: Retro
-----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 13:07, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Tabliczka mnozenia > 8 razy 12 = 96

_#1
=======================
I _8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96
----------------------------------
I _7 14 21 28 35 42 49 56 63 70 77 84
----------------------------------
I 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60 66 72
----------------------------------
I _5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60
---------------------------------
I _4 _8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48
I _3 _6 _9 12 15 18 21 24 27 30 33 36
I _2 _4 _6 _8 10 12 14 16 18 20 22 24
I _1 _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 10 11 12
====================
_#1
Mat w 1 ruchu__ 7 rozwiazan..


Nauka matowania w 1 posunieciu

Tabliczka mnozenia > 4 razy 6 = 24

_#1

Rozwiazania

1. Wa6 mat
1. Wd1 mat
1. Wd2 mat
1. Wd3 mat

Prostokat > a6 - d6 - d1 - a1 - a6 { 24 pola}


Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

__#1
Posunięcie białych, mat w 1 pos.
Ilość rozwiązań: 7

Rozwiązanie:

1.Wc7X
1.Wb7X
1.Wa7X
--------
1.Wf1X
1.Wf2X
1.Wf3X
1.Wf4X
Prostokat > a7 - f7 - f1 - a1 - a7 { 42 pola }

Tabliczka mnozenia > 6 razy 7 = 42

_#1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 5:35, 08 Paź 2014    Temat postu:

-- --
Szachowa dwuchodowka
Mapa Polski ---> 12 znanych miast Polskich
Tabliczka mnozenia - na szachownicy 64 polowej.
---
1_2


Diagram -- 1
Mat w 2 posunieciach -- #2 ---- --- --- --- 1. Wh5! - tempo -- Wxh5 - 2. Ha2 - mat

Pozycja bierki --- miasto Polskie --- tabliczka mnozenia

Pionek ----- d6 ---- Bydgoszcz -------- 6 razy 4 = 24
Pionek ----- e6 ------ TORUN --------- 6 razy 5 = 30
Skoczek -- Sa5 -- Zielona Gora -- jeden razy 5 = 5
KROL ------ Kd5 ---- KONIN ----------- 5 razy 4 = 20
Goniec ---- Gf5 ---- Warszawa ------- 5 razy 6 = 30
Pionek ---- d4 ------ KALISZ ---------- 4 razy 4 = 16
Pionek ---- e4 ------ LODZ ------------ 4 razy 5 = 20
WIEZA ---- Wh4 ---- CHELM --------- 4 razy 8 = 32
KROL ------ Ke3 --- Czestochowa -- 3 razy 5 = 15
Goniec ---- Gf3 ----- KIELCE --------- 3 razy 6 = 18
Hetman --- Hg2 ----- Rzeszow ------ 2 razy 7 = 14
Wieza ----- Wh2 ---- PRZEMYSL ----- 2 razy 8 = 16


Dzis do zapamietania --
Bydgoszcz --- wynik -- 24 --- pole -- d6
Warszawa --- wynik -- 30 --- pole -- f5
Rzeszow -- -- wynik -- 14 --- pole -- g2
-- ----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 19:35, 26 Paź 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

-
Opublikowany 22 paź 2014

Debata ekspertów: Polacy – nieuki czy matematyczne beztalencia?
Czy społeczeństwo o niskich kompetencjach matematycznych ma
szansę na rozwój cywilizacyjny w epoce innowacji technologicznych?


https://www.youtube.com/watch?v=zbDWlv1G5HA

--
Pozycja symetryczna na diagramie'


Diagram -- 1
mat w 2 posunieciach -- #2 -- --- 1. Wd2- b2 - tempo!
---------
Rozwiazanie

1. Wd2-b2! --- d3- d2 - 2. Wxd2 - mat
1. Wd2-b2 --- Hc4xb4 - 2. Wxb4 - mat
1. Wd2-b2 ---- Gxb4 -- 2. Wxb4 - mat
1. Wd2-b2 ----- Gxb2 -- 2. Gxb2 - mat
1. Wd2-b2 ----- Ge1 ---- 2. Wd2 -- mat
-----

Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


Diagram -- 2
Przykladowa ---- tabliczka mnozenia --- dodatkowo -- Geografia Polski

--------
Czarny Krol _c3 -- ---- stoi w kawdracie -- 3 x 3 = 9 ---> Wroclaw

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie -- 4 x 4 = 16 ---> Kalisz

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie -- 5 x 5 = 25 ---> KUTNO

Bialy Hetman _f6 - --- stoi w kwadracie -- 6 x 6 = 36 ---> Ostroleka

Czrny Goniec _g7 ---- stoi w kwadracie -- 7 x 7 = 49 ----> ELK

Biala wieza _h8 -- ---- stoi w kwadracie -- 8 x 8 = 64 ---> Suwalki

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.

Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie
jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Nie 19:44, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 15:19, 31 Paź 2014    Temat postu: Re: Matematyka w Polsce

--
Tabliczka mnozenia dla Polskich Szkol


diagram -- 1
Przykladowa tabliczka mnozenia

--------
Czarny Krol _c3 ------- stoi w kawdracie 3 x 3 = 9

Bialy Skoczek _d4 ---- stoi w kwadracie 4 x 4 = 16

Czarny Skoczek _e5 - stoi w kwadracie 5 x 5 = 25

Bialy Hetman _f6 ---- stoi w kwadracie 6 x 6 = 36

Czrny Goniec _g7 --- stoi w kwadracie 7 x 7 = 49

Biala wieza _h8 ----- stoi w kwadracie 8 x 8 = 64

Diagram szachowy jest pomoca dydaktyczna do nauki matematyki...
Szkola Podstawowa I klasa , II klasa.

Nauczyciel korzystajac z diagramu szachowego jest w stanie jednego miesiaca nauczyc tabliczki mnozenia cala klase...
-----------
Tu nie ma znaczenia czy dzieci sa zdolne , czy nie ... tu bardziej jest wazne czy nauczyciel ma predyspozycje przekazywania wiedzy matematycznej.

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 0:00, 03 Lis 2014    Temat postu:

--
Trzychodówka -- Geograficzno- matematyczna
-
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunięciach -- #3 --- --- 1. e6xf7+! - Kc7 -- 2. Hc5+ - Kd7 -- 3. f8=S - mat

Król --- Ka8 --- Swinoujście - 8 razy 1 = 8 ----- Król - Ka8 -- Swinoujście - 8 razy 1 = 8
Król --- Kc8 ------ Słupsk ---- 8 razy 3 = 24 ---- Król - Kd7 -- Grudziądz -- 7 razy 4 = 28
Goniec - Gd8 ---- GDYNIA --- 8 razy 4 = 32 --- Goniec - Gd8 --- Gdynia -- 8 razy 4 = 32
Skoczek - Se8 --- Elbląg ---- 8 razy 5 = 40 --- Skoczek - Se8 --- Elbląg -- 8 razy 5 = 40
Pionek --- f7 ---- OLSZTYN - 7 razy 6 = 42
Pionek - e6 -- Włocławek -- 6 razy 5 = 30 --- Skoczek - Sf8 -- Kętrzyn -- 8 razy 6 = 48
Hetman - Hf5 - Warszawa - 5 razy 6 = 30 --- Hetman - Hc5 -- POZNAN - 5 razy 3 = 15
Diagram - 1 --- miasto ---- mnożenie --- ---- diagram - 2 --- miasto ---- mnożenie

Diagram 1 -- to Mapa Polski -- zadanie przed rozwiązaniem
Diagram 2 -- to Mapa Polski -- zadanie z pozycja matowa -- Skoczek matuje Króla

----- -----


Nauka matowania Wiezami! -- dla wszystkich

Autor : Wolfgang Pauly
Neues Illustriertes Blatt 07/1904
1522 Bohemia 06/09/1914
----
1_2
Diagram --- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 ---- --- 1. h8=W! - Kf7 - 2. Kh6! - Kf6 - 3. Wf8 - mat


Rozwiązanie
1. h8=W! --- tempo
1. ... Kf7 -- 2. Kh6 -- tempo
2. ... Kf6 -- 3. Wf8 - mat --- Diagram -- 2

1. ... Kf6 -- 2. Wh7 -- tempo
2. ... Kf5 -- 3. Wf7 - mat ---- diagram -- 3

1. ... Kxh8 -- 2. Kg6
2. ... Kg8 -- 3. We8 - mat --- diagram -- 4


3_4

--------------- diagram --- 3 ---------- ---------- diagram --- 4 ---
1. h8=W- Kf6 - 2. Wh7- Kf5 - 3. Wf7# -- 1. h8=W - Kxh8 - 2. Kg6 - Kg8 - 3. We8#

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 10:22, 03 Lis 2014    Temat postu:

--
Trzychodowka ---> Geograficzno- matematyczna
łą
----
1_2
Diagram -- 1
Mat w 3 posunieciach -- #3 --- -- 1. d6xc7+ -- Kf7 - 2. Hf5+ - Ke7 - 3. c8=S - mat

Skoczek - Sd8 -- GDYNIA -- 8 razy 4 = 32 ---- Skoczek - Sd8 - GDYNIA - 8 razy 4 = 32
Goniec -- Ge8 ---- Elbląg --- 8 razy 5 = 40 --- Goniec -- Ge8 --- Elbląg -- 8 razy 5 = 40
Król --- Kf8 ----- Kętrzyn --- 8 razy 6 = 48 ---- Król --- Ke7 ---- Ostróda - 7 razy 5 = 35
Król --- Kh8 ---- Suwałki --- 8 razy 8 = 64 ---- Król --- Kh8 ---- Suwałki -- 8 razy 8 = 64
Pionek -- c7 --- Człuchów -- 7 razy 3 = 21 --
Pionek -- d6 -- Bydgoszcz - 6 razy 4 = 24 --- Skoczek - Sc8 -- Słupsk --- 8 razy 3 = 24
Hetman - Hc5 -- POZNAN -- 5 razy 3 = 15 --- Hetman - Hf5 - Warszawa 5 razy 6 = 30
Diagram - 1 --- miasto ---- mnożenie --- ---- diagram - 2 --- miasto ---- mnożenie
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 11:18, 03 Lis 2014, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 9 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin