Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prosty sposób na edukacje i reklamę szachów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 11:13, 22 Mar 2016    Temat postu: Prosty sposób na edukacje i reklamę szachów

--
Prosty sposób na edukacje i reklamę szachów!!


diagram -- 1
Mat w 5 posunieciach -- #5 --- --- 5. Sh6 - szach - mat

Pełne rozwiązanie na:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Wto 11:21, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 23:04, 22 Mar 2016    Temat postu:

-
Strona do treningu szachowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Hartson - Whiteley - 1974
--
1_2
Diagram -- 1
Białe wygrywają -- (+) --- --- 1. Hg8+! -- Wf8 -- 2. Hg6+!!


3______4
Diagram --- 3
2. .. Hxg6 - 3. Wexe7+ Kd8 - 4. Wbd7 - mat --- po 2. ... Wf7 - to - 3. Hxd6!

Rozwiązanie diagramowe -- dużo wyjaśnia szachistom początkującym.

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 0:09, 23 Mar 2016    Temat postu:

--
Matowanie na ekranie...
Autor - Władek z Połańca
---
1_2
Diagram -- 1
Mat w 6 posunięciach -- #6 -- -- 1. Sc4 - Kg5 - 2. Sce3 - Kh4 - 3. Kf5 - Kh3 - 4. Gc4

Rozwiązanie: 1. Sc4! -- tempo - Kg5 - 2. Sce3 - tempo
2. ... Kh4 - 3. Kf4 - Kh3 - 4. Gc4 - tempo -- diagram - 2

4. ... Kh4 - 5. Sf5+ - Kh3 - 6. Gf1 - mat -- diagram - 3
4. ... Kh4 - 5. Sf5+ - Kh5 - 6. Gf7 - mat -- diagram - 4

---
3_4
Diagram -- 3
4. ... Kh4 - 5. Sf5+ - Kh3 - 6. Gf1 - mat -- --- 4. ... Kh4 - 5. Sf5+ - Kh5 - 6. Gf7 - mat
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 21:54, 23 Mar 2016    Temat postu:

-
Nauka matowania Hetmanem...

Autor : Lörinc Bata
Vörös Meteor 1952
---
1_2
--- diagram --- 1
Mat w 3 posunięciach --- #3 ---- --- 1. Se7! - Kh6 - 2. He5! - Kh7 - 3. Hh5 - mat

Rozwiązanie

1. Se7! - g5 - 2. He4! - gxh4 - 3. Hg6 - mat ---- diagram -- 3
1. Se7! - g6 -- 2. Hg5! - g5 -- 3. Hxg5 - mat ---- diagram -- 4

--
3_4
--- diagram -- 3
1. Se7 - g5 - 2. He4 - gxh4 - 3. Hg6 - mat --- --- 3. Hxg5 - szach - mat

--
Takie trzychodówki proszę układać i wysyłać na konkurs - kompozycji szachowej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nagrody obiecują ...
-


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Śro 21:59, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 13:57, 24 Mar 2016    Temat postu:

-
Kompozycja szachowa --- wielochodówka - miniatura!

Autor : Nikolai I. Kralin
132 Smena (Moskwa) 12/1995
--

Diagram - 1
Mat w 6 posunieciach -- #6 --- --- --- 1. Hg2+!

Rozwiązanie

1. Hg2!+
1. ... Wb7 - 2. Ka3 - tempo
2. ... a4 --- 3. Ka2 - tempo
3. ... a3 --- 4. Ka1 - tempo
4. ... a2 --- 5. Gc7 - tempo
5. ... Kxa7 - 6. Hxa2! - mat --- diagram -- 2


diagram - 2
Pozycja finałowa ---> 6. Hxa2 - szach - mat

Ładna siatka matowa.
----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 8:49, 10 Kwi 2016    Temat postu:

-- --
Nauka matowania - w trzychodówce
Nauka tabiczki - mnożenia --> dla klas II
Poznawanie -- dużych miast -- w Polsce
-----
2
diagram - 1
Mat w 3 posunięciach -- #3 --- --- 1. Hh8! - tempo - Kd7 - 2. Hf8 - b4 - 3. Ga4 - mat

Król -- Kb8 --- KOSZALIN --- 8 razy 2 = 16
Hetman - He8 ---- Elbląg --- 8 razy 5 = 40
Król -- Kd6 -- BYDGOSZCZ -- 6 razy 4 =24
Pionek - a5 --- Słubice ------ 5 razy 1 = 5
Pionek - b5 - Świebodzin -- 5 razy 2 = 10
Pionek - d5 -- KONIN ------- 5 razy 4 = 20
Pionek - h5 --- Brześć ----- 5 razy 8 = 40
Goniec - Gb3 - LEGNICA --- 3 razy 2 = 6

--
3_4
diagram - 3
1. Hh8 - Kc5 - 2. Hc3+ - Kd6 - 3. Hc7 - mat -- -- 1. Hh8! - Ke7 - 2. Kc7 - Kf7 - 3. d6#

Szachy w szkole to jest wszychstronna wiedza -- a nie zabawa.

Rozwiązanie: 1. Hh8! - tempo
1. ... Kd7 - 2. Hf8 - tempo - b4 - 3. Ga4#

1. Hh8 - b4 - 2. Hf6+ - Kd7 - 3. Ga4#
2. Hf6+ - Kc5 - 3. Hb6#
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Nie 17:58, 10 Kwi 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 8:38, 11 Kwi 2016    Temat postu:

-
Zugzwang w dwuchodówce

Autor - Władek
--
2
Diagram -- 1
Mat w 2 posunięciach -- #2 --- --- Pozycja po wstępie -- 1. Hc4! - tempo

Rozwiązanie

1. Hc4 - tempo - ( ruch wyczekujący)

1. Hc4 - Sxc4 - 2. Sxc6 - mat ---- diagram - 3
1. Hc4 - Wd4 -- 2. He6 -- mat
1. Hc4 - Wb5 -- 2. Hc3 -- mat
1. Hc4 - Wc5 -- 2. Hxc5 - mat
1. Hc4 -- h5 --- 2. Sg6 -- mat
1. Hc4 -- c5 --- 2. Hxd5 - mat --- diagram - 4
1. Hc4 - Wxd3 - 2. Sxd3 - mat
1. Hc4 - Wxd7+ 2. Sxd7 - mat
1. Hc4 - Wd6 -- 2. Wf5 --- mat

Dwie siatki matowe --- 2. Sxc6 - mat --- --- 2. Hxd5 - mat
--
3_4

W rozwiązaniu dwuchodówki -- często mamy spore problemy
, jeśli pierwsze posunięcie jest tempowe.. które nie grozi matem.
Takie zadanie jest powyżej.
- ---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 17:38, 05 Maj 2016    Temat postu:

--
- Matowanie na ekranie

7 - P1126727
-- Autor : Alexandr Sygurow
Smena (Moskwa) 2000


diagram - 1
Mat w 3 posunięciach -- #3

Przygotowanie:
1. ... a3 - 2. Wa4+ Kxa4 - 3. Wc4 - mat

Rozwiązanie: 1. Wc5! -- tempo
1. ... a3 2. Wa4+
2. ... Kxa4 - 3. Wc4 - mat -- diagram -- 2

1. ... Ka3 - 2. Wb5 - tempo
2. ... Kxa2 - 3. Wxa4 - mat -- diagram -- 3

2____3
diagram -- 2
2. Wa4+ Kxa4 - 3. Wc4 - mat -- 2. Wb5! - Kxa2 - 3. Wxa4 - mat

Małe jest piękne i łatwe do zapamiętania!
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Czw 17:41, 05 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 18:11, 15 Maj 2016    Temat postu:

-- -
Rozwiazanie kombinacji sposobem --> diagramowym.

Rozwiąż, nim zaczniesz czytać Szacharnię
polecam młodzieży.
--
1_2
Diagram --- 1
Czarne wygrywają -- (+) --- --- --- 1. ... Wg8+ - 2. Kh6 - Hxh2+ - 3. Wh5

1. ... Wg8+ - 2. Kh6 - Hxh2+ - 3. Wh5 --- diagram -- 2

3. Wh5 - Hd2+ - 4. Wf4 - Hxd3 - 5. Wg5 --- diagram -- 3
3. Wh5 - Hd2+ - 4. Hxd2 - Wg6 - mat --- diagram -- 4
---
3_4
Diagram -- 3
3. Wh5 - Hd2+ - 4. Wf4 - Hxd3 - 5. Wg5 --- --- 3. Wh5 - Hd2+ - 4. Hxd2 - Wg6 - mat
5. ... Wxg5 - 6. Kxg5 - Hxg3+ - wygrana
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 5:06, 09 Cze 2016    Temat postu:

-
Szachy potrzebują odpowiedniej prezentacji na obrazkach ,
tak jak obrazy namalowane --- na wystawach.

Zadanie nr. 45
Autor : Pogosianc - 1970 rok
--
1_2
Diagram -- 1
Efektowna wygrana białych -- (+) --- ---- 1. Kh5!! - Wf5+ - 2. Kh4! - Ge7+


1. Kh5!! - Wf5+ - 2. Kh4! - Ge7+ --- diagram - 2
3. Hg5+!! - Gxg5+ - 4. Kh3 ---- diagram -- 3
4. ... Ge2 - 5. Wf3+! - Gxf3 - 6. g3 - mat --- diagram - 4

-
3_4
- Diagram -- 3
---- 3. Hg5+!! - Gxg5+ - 4. Kh3 ----- --- 4. ... Ge2 - 5. Wf3+ - Gxf3 - 6. g3 - mat

Najprościej jest pokazanie szachów na diagramach szachowych.

Tylko nauczyciel musi mieć czas --> na SZACHY
Czas i chęci --> to podstawa do efektywnej edukacji szachowej.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 11:17, 16 Cze 2016    Temat postu:

--
Reklamę szachów prowadzimy w prosty sposób - jak poniżej na dwóch diagramach!

--
1_2
diagram -- 1
Białe matują w 4 posunięciach --- #4 --- --- Oto finał -- 4. Hd8 - szach - mat

Reklama szachów i edukacja szachowa muszą się wzajemnie uzupełniać!!!

Po kilku dniach
podajemy rozwiązanie --> 1. Wc8+ - 2. Hxb6+ - 3. Sc6+! - 4. Hd8 mat

Kombinacja szachowa dlatego się udała - ponieważ czarny Hetman jest
sprowadzony na pole b7 i służy jako bloker na polu _b7
-


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Czw 12:38, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 12:14, 16 Cze 2016    Temat postu:

-
Nauka kombinacji szachowych ---> na dużych diagramach

--
2
diagram -- 1
Mat w 5 posunięciach - #5 -- -- 1. Sf7+- jeśli - Kg8? - to 2. Wh8+ Sxh8 - 3. Sh6 - mat

Rozwiązanie: - 1. Sf7!+
1. ... Hh4 -- 2. Wxh4+
2. ... Sh5 -- 3. Wxh5+
3. ... Kg8 -- 4. Wh8+
4. ... Sxh8 -- 5. Sh6 - mat --- diagram - 3

--

diagram -- 3
Mat po 5 posunięciach --- 5. Sh6 - szach - mat

Prosty sposób na edukacje i reklamę szachów w polskich szkołach...
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 12:55, 16 Cze 2016    Temat postu:

piątek, 16 stycznia 2015

Taktyka i jej ćwiczenie:
czyli słów kilka o efektywnym treningu taktycznego oka (2)

[link widoczny dla zalogowanych]

W poprzednim odcinku pisałem o tym, aby na początku zająć się rozwiązywaniem zadań typu mat w 1 i 2 ruchach, a następnie wygrywaniem figur. To oczywiście pierwszy etap dzięki któremu nie będziemy sami robili grubych podstawek i przy okazji będziemy w stanie wykorzystywać prezenty, które czasami będą pojawiały się na szachownicy.

Jeśli już przeszliśmy etap wygrywania figur (najpierw ciężkich, potem lekkich), to nadchodzi najwyższa pora, aby przejść na wyższy poziom. Na czym polega ów poziom? Jest nim opanowanie umiejętności matowania w 3 i 4 ruchach oraz wygrywanie piona (względnie zyskiwanie jakości - tj. oddanie lekkiej figury za wieżę) czy też zabezpieczenie wolnemu pionowi drogi dojścia do pola przemiany.

Zadania na matowanie w 3 i 4 ruchach zwykle bywają stosunkowo łatwe.
Dlaczego? Otóż głównie z uwagi na to, że niemal wszystkie
zaczynają się od ruchu szachującego. Nieliczne zadania wymagają
znalezienia tak zwanego "cichego" ruchu (bez szacha), po którym
strona broniąca się nie będzie w stanie wydostać się z matowej sieci.

Dużo trudniejsze są zadania na wygrywanie drobnego materiału. W nich trzeba bowiem dużo mocniej popracować. Wynika to z tego, że konieczne jest nie tylko rozpoznawanie wielu motywów taktycznych, ale także sprawdzanie wariantów. Tutaj już nie warto się spieszyć, zaś każde "podejrzane" zagranie ze strony przeciwnika musi być przeanalizowane i sprawdzone.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tego typu zadania (taktyczne uderzenia) wymagają niekiedy wizualizacji
na głębokość około 3-5 ruchów*. Cała trudność polega na tym, że zwykle
jest kilka możliwości, zaś tylko jedna (rzadko kiedy dwie) prowadzą do celu.

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 18:17, 22 Cze 2016    Temat postu:

Dlaczego nauczyciel, a nie instruktor
Odpowiedz
Re: Dlaczego nauczyciel, a nie instruktor

[link widoczny dla zalogowanych]

Postprzez krzysio » dzisiaj, 14:24

Nie wiem czy to najlepsza linia podziału - dzieci uczone w przedszkolu vs dzieci uczone w warunkach klubowych. Wydaje mi się że sensowniejsza byłaby linia podziału - dzieci uczone przez instruktorów/szachistów vs dzieci uczone przez nauczycieli po kursie. Często bywa że jakiś instruktor obskakuje jakieś przedszkola i uczy dzieci szachów, tam "szczepi" i często wyłapuje tych najlepszych do dalszej "obróbki". Tu dzieci będą uczone w przedszkolu ale ja bym to podciągał pod szkolenie "klubowe".

Odbiegając nieco od samego programu wydaje mi sie że podział byłby jeszcze ciut inny:
1. Typowe kluby, działające w oderwaniu od szkół
2. Szkółki szachowe czy kluby umocowane w szkołach, tu bym zaliczył np UKS Chrzanów a też MUKS Białystok (o ile dobrze orientuje się w specyfice tego klubu/szkółki). Nawet niech to będą szkoły z programu ale mające instruktorów szachowych/szachistów.
3. I te "typowe" z programu. Nauczyciel (który zazwyczaj nie grał wcześniej) idzie na szybkie szkolenie a później uczy dzieci w gry w szachy.

"1" i "2" funkcjonowało już przed programem, jedno i drugie ma swoje zalety oraz wady, jedno i drugie szkoliło konkretnych szachistów. Pytanie jak na tym tle wypada "3". Obawiam się ze lanie będzie solidne. A gdyby iść krok dalej, zapytać co dalej z tymi którzy załapią bakcyla to będzie chyba jeszcze gorzej. Szkółki szachowe (te dobre) dla takich uczniów zazwyczaj mają u siebie instruktorów z tytułami międzynarodowymi, instruktorów mających ogromną wiedzę i szachową i dydaktyczną. Szkółki z programu mogą nie mieć nic poza "eksternistycznym nauczycielem".

krzysio

---


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Śro 18:18, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 12:59, 24 Cze 2016    Temat postu:

Re:
Dlaczego nauczyciel, a nie instruktor

Post - przez thinkerteacher

Bardzo dobrzy nauczyciele poradzą sobie niemal w każdych (sensownych)
warunkach. Przykładem (dla mnie wzorem do naśladowania) takiego
Nauczyciela jesteś Ty Zosiu. Naprawdę jak czytam twoje wypowiedzi
w tematach dotyczących szachów, to bije od ciebie POSTAWA
odpowiedzialności, solidności oraz troski o rozwój dzieci
(a nie tylko odklepania godzin szachowych, aby dyrektor się nie czepiał).

Pozwól, że zacytuję to co napisałaś (dla mnie to najpiękniejsze zastosowanie
szachów w życiu dzieci z jakimi się stykałem; a dodam, że dawniej sporo
czytałem na ten temat). Powinno to być złotymi literami wyryte
w każdej klasie (szkole) w której nauczyciele chcą szachami rozwijać dzieci:

Rolą nauczyciela właśnie jest takie pokierowanie kształceniem,
żeby zaszczepić bakcyla i sprowokować jak najwięcej uczniów do rywalizacji
na 64 polach. Spowodować u nich rozwój zdrowej ciekawości i chęci
samodzielnego pogłębiania wiedzy, odkrywania nowych aspektów
poznawanego przedmiotu (np. zwiedzanie świata),
pokazania nieskończoności kombinacji i możliwości drewnianego wojska.

Jednocześnie należy to robić bardzo przystępnymi, prostymi narzędziami,
oraz posługiwać się zrozumiałymi i różnorodnymi środkami przekazu.
Dlatego praca tylko z chętnymi nie daje tyle satysfakcji jak praca z całą
klasą, gdzie dzięki szachom uczeń równocześnie uczy się poznawania siebie,
odkrywa głęboko dotychczas ukryte swoje oczekiwania od życia,
co może kształtować jego przyszłość, wybór drogi życiowej, zawodu itp.



Naprawdę piękne i wartościowe słowa (treści),
więc tym bardziej dziękuję za podzielenie się nimi! :*
==


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pią 12:59, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin