Forum SZACHY Strona Główna SZACHY
Szachy, zadania szachowe i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Edukacja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Nie 12:26, 07 Sty 2018    Temat postu:

- [link widoczny dla zalogowanych]

4 - P1321738
Autor - Pal Benko - USA
---
1_2
diagram - 1
Mat w 3 posunięciach - #3 ---- ---- 1. Kf3! - Kxf6 - 2. Sf5
teraz po - Kg5 - 3.Gh4# --- a po - Ke5 - 3. Gd4 - szach - mat

---
3_4
diagram - 3
Mat w 3 posunięciach --- #3 --- --- 1. Wf6+ Kxg4 - 2. Gg5 - Kh5 - 3. Gf3 - mat


--
5_6
diagram - 5
Mat w 3 posunięciach - #3 -- -- 1. Wc6! tempo - Kd4 - 2. Se6+ - Kd5 - 3. Ge4 - mat

Solution: 1. Rc6! -- waiting
1. ... Kd4 - 2. Se6+
2. ... Kd5 - 3. Be4 - mat -- diagram - 6

Ciekawe trojaczki - symbolem litery - S

GM Pal Benko - jako propagator i nauczyciel szachów!

[link widoczny dla zalogowanych]
----


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 15:20, 12 Sty 2018    Temat postu:

--
Czterochodówka -- 4 rozwiązania - plus geografia Polski - i tabliczka mnożenia

Autor - Władek z Połańca
--
1_2
diagram -- 1
Mat w 4 posunieciach - #4 --- 1. Wb5 - Ke4 - 2. Sd3 - Kd4 - 3. Sc5 - Kd5 - 4.Wd3#

Skoczek - Sa5 -- Słubice --- 5 razy 1 = 5
Wieża - Wf5 - Warszawa --6 razy 5 = 30 ----Wieża -Wb5 - Świebodzin -- 5 razy 2 =10
Pionek -- h5 --- Brześć --- 5 razy 8 = 40
Skoczek - b4 -- Głogów --- 4 razy 2 = 8 ----- Skoczek - Sc5 -- Poznań -- 5 razy 3 = 15

Król --- Kd4 --- KALISZ --- 4 razy 4 = 16 ---- Król --- Kd5 ---- Konin --- 5 razy 4 = 20
Pionek -- f4 --- RADOM --- 4 razy 6 = 24
Wieża - Wh4 - Zamość -- 3 razy 8 = 24 ---- Wieża --- Wd3 -- OPOLE -- 3 razy 4 = 12
Król --- Kh2 --- SANOK --- 1 razy 8 = 8
-
4 solutions
Rozwiązanie: - 1. Wb5! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. Sd3 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Sc5 -- [4. Wd3#]
3. ... Kd5 -- 4. Wd3# --- diagram - 2

Rozwiązanie: - 1. Sbc6!+
1. ... Ke4 -- 2. Se7 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Wb5 - tempo
3. ... Ke4 -- 4. Wb4 - mat -- diagram -- 4

Rozwiązanie: 1. Sc2!+
1. ... Ke4 -- 2. Wf6 - tempo
2. ... Kd5 - 3. We3 - [4. We5#]
3. ... Kc5 -- 4. We5 - mat -- diagram - 3

Rozwiązanie: 1. Kg2! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. We5+
2. ... Kxf4 - 3. We3 - [4. W3e4#]
3. ... Kg4 --> 4. W3e4 - mat -- diagram - 5

--
3_4
diagram -- 3

--

diagram -- 5

Ustawiając pionka - h5 - zrezygnowałem z 5 rozwiązania --> 1. Wh5
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Sob 0:21, 13 Sty 2018    Temat postu:

12.01.2018
piątek

Germaniści niepotrzebni
Dariusz Chętkowski

Po rusycystach, filologach klasycznych i romanistach przyszła kolej na
germanistów. Młodzież nie chce uczyć się niemieckiego. Wybiera ten
język nieliczna grupa pasjonatów. Reszta chce czegoś innego.

Już od paru lat widać, że niemiecki wypadł z łask. Dyrekcja musiała stawać
na głowie, aby zapełnić germanistom etaty. Tworzyła klasy, gdzie ten język
był obowiązkowy. Kiedy jednak uczniowie zaczęli szukać szkół, gdzie można
naprawdę wybrać drugi język obcy (po obowiązkowym angielskim),
wtedy trzeba było postawić na większe dobro niż nauczycielskie etaty.

Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Szkoła średnia przetrwa, jeśli będzie
zaspokajać potrzeby uczniów. W liceum ogólnokształcącym – takim na ok.
400 uczniów – jest miejsce na czterech-pięciu anglistów, jednego
romanistę (najlepiej pół od francuskiego i pół od włoskiego),
trzy czwarte germanisty, ćwierć rusycysty, skrawek filologa klasycznego
(na koło zainteresowań) oraz jednego pełnego nauczyciela hiszpańskiego.

To dzisiaj. Trendy są takie, że za kilka lat może być w szkołach tylko
angielski i hiszpański, a inne języki obce albo jako koła zainteresowań,
albo dla grup międzyszkolnych. Gorzej niż rusycysta, germanista,
romanista i filolog klasyczny ma tylko nauczyciel filozofii.

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 1:19, 17 Sty 2018    Temat postu:

--
Edukator treści patriotycznych

Dariusz Chętkowski

Krew mnie zalała, gdy kolega pochwalił się, że niedługo awansuje w szkole
na edukatora treści patriotycznych. Czeka tylko na odpowiednie papiery.
Znowu spóźniłem ze zdobyciem niezbędnych kwalifikacji.
Jako nauczyciel przedmiotu maturalnego w obecnym systemie
oświaty jestem nikim. Liczy się bowiem Bóg, honor, ojczyzna.

Nie wiem nawet, do jakiej instytucji należało się zapisać na przeszkolenie.
Może do IPN? A może to rządząca partia przygotowuje swoich i poleconych
do nowych zadań? Nie słyszałem, aby na uczelniach powstał kierunek
patriotyzm. Chociaż pewnie powinien.

Kolega, który zapowiedział swój awans, wyjaśnił, na czym będzie polegać
jego praca. Zażartował – chociaż może to było na serio – że jako edukator
treści patriotycznych będzie prostować ludziom kręgosłupy. Nauczycielom
przede wszystkim. Podobno ciało pedagogiczne jest tak pokręcone,
że w każdej szkole znajdzie się robota dla dziesięciu takich specjalistów.

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 18:15, 01 Lut 2018    Temat postu:

--
Wiadomosci

"Polacy mordowali swoich Żydowskich sąsiadów".
Dziennikarka zszokowała swoim wpisem
Dziennikarka Eliza Michalik zamieściła ostry wpis, odnoszący się
do konfliktu Polski z Izraelem. Stwierdziła, że
"Polacy mordowali swoich Żydowskich sąsiadów w sposób zorganizowany".


Cały czas trwa zaciekła dyskusja na temat rzekomej współodpowiedzialności
Polaków za Holokaust. Głos w tej sprawie zabrała znana
z kontrowersyjnych opinii dziennikarka Superstacji.

"Polacy mordowali swoich Żydowskich sąsiadów w sposób zorganizowany,
bez przymusu ze strony nazistów, z własnej woli, chciwości i podłości.
Nie tylko w Goniądzu i Jedwabnem, ale wielu innych polskich
miejscowościach. Taka jest prawda, a nie taka, jak chcielibyśmy,
żeby była" - napisała Michalik na Twitterze.


Eliza Michalik
@EMichalik

Polacy mordowali swoich Żydowskich sąsiadów w sposób zorganizowany,
bez przymusu ze strony nazistów, z własnej woli, chciwości i podłości.
Nie tylko w Goniądzu i Jedwabnem, ale wielu innych polskich
miejscowościach. Taka jest prawda, a nie taka, jak chcielibyśmy, żeby była.

09:40 - 30.01.2018
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 23:32, 09 Lut 2018    Temat postu:

9.02.2018 -- piątek


Nauczyciele z upadłych szkół
Dariusz Chętkowski

Licea wiele sobie obiecują po podwójnym naborze, jaki będzie miał miejsce w roku szkolnym 2019/2020. Spotkają się wtedy absolwenci gimnazjów i 8-letnich podstawówek. Warto jednak pamiętać, że nie tylko uczniowie zaleją szkoły, ale także nauczyciele ze zlikwidowanych gimnazjów.

Już teraz władze powiatu ustalają, ile dane liceum będzie mogło przyjąć klas pierwszych. Powiedzmy, że zwykle przyjmuje cztery klasy. Dyrekcja myśli więc – całkiem słusznie – że weźmie cztery klasy po gimnazjum oraz dodatkowo cztery klasy po podstawówce (razem osiem). Nie może wziąć mniej po podstawówce, bo jak raz weźmie mniej, np. dwie, to może już nigdy nie dostać więcej. Licea – poza rokiem podwójnego naboru – walczą o przyznanie przez organ prowadzący jak największej liczby klas. Oczywiście, poza tymi placówkami, do których nie ma chętnych.

Powiedzmy, że liceum weźmie podwójną liczbę klas, czyli cztery po gimnazjum i cztery po podstawówce. Niech się jednak pracownicy nie cieszą, nie będzie żadnych nadgodzin. Nadwyżkę godzin dostaną nauczyciele ze zlikwidowanych szkół. W Łodzi kilkanaście lat temu, może nawet już ze dwadzieścia, likwidowano masowo szkoły zawodowe. Z tych szkół nauczyciele przeszli do innych placówek. Także w moim liceum jest parę osób z tego naboru.

Są to, niczego nie ujmując innym, najlepsi pracownicy. Weszli do naszego zespołu ze świadomością bycia pracownikiem z upadłej szkoły. Starali się więc, jak mogli, aby pokazać, iż sami są świetni. Zrobili nam, trochę już gnuśniejącym pracownikom, niezłą konkurencję. Teraz będzie podobnie. Przyjdą bezrobotni nauczyciele, zaczną tak dobrze uczyć, że dyrekcja będzie w rozterce, kogo zostawić. Czy nowych, którym się chce, czy starych, którzy może nie wszystko, ale – co naturalne po kilkunastu latach pracy w tym samym miejscu – część roboty mają w d…pie?

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 19:15, 16 Lut 2018    Temat postu:

15.02.2018
czwartek

Fonoholizm nauczycielski
Dariusz Chętkowski

Za kilka dni w mojej szkole młodzież będzie debatować na temat uzależnienia od telefonu, tzw. fonoholizmu. Obawiam się, że dyskusja potoczy się w niewłaściwym kierunku i okaże się, iż pomocy potrzebują nauczyciele, a nie uczniowie.

Nie zostałem zaproszony na debatę, więc albo moje uzależnienie nie rzuca się jeszcze w oczy, albo będzie to spotkanie zdrowych, którzy zastanowią się, jak pomóc chorym. Uczniowie zastanowią się, co zrobić z nauczycielami, którzy nie mogą wytrzymać godziny lekcyjnej bez telefonu.

Uzależnionym nauczycielom jest łatwiej niż uczniom. Kiedy mnie bierze ochota na ulżenie swojemu cierpieniu, to zadaję klasie pracę do wykonania, a sam spłukuję gardło haustem smartfonowego trunku. Nic mi za to nie grozi. Uczniowie pracują, a ja gmeram w telefonie, od czasu do czasu zerkając na klasę i sprawdzając, czy ktoś nie próbuje brać ze mnie przykładu. Co wolno wojewodzie, to nie tobie… Gdyby ktoś mnie zapytał, czy mam problem z telefonem, odpowiedziałbym jak typowy nałogowiec, czyli że „chyba ty”.

Na pewno uczniowie też są uzależnieni, chociaż – moim zdaniem – wcale nie bardziej od nauczycieli. Podczas tegorocznej wigilii szkolnej zauważyłem, jak jeden z nauczycieli nie potrafił oderwać się od swojego telefonu podczas śpiewania kolęd. Zreflektował się gdzieś dopiero w połowie modlitwy. Czy jest uzależniony? Może tak, a może takim zachowaniem chciał coś zademonstrować? Kiedy uczniowie korzystają podczas lekcji z telefonów, to może to wynikać albo z uzależnienia, albo z czegoś, o czym zapewne nie będziemy debatować, bo nie wypada.

---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pią 1:32, 23 Lut 2018    Temat postu:

--- --

Idealna dwuchodówka - #2 -- na nauki matowania na diagramach. -
Tylko 4 siatki matowe - 10 bierek - idealna konstrukcja szachowa. -
Pokazując maty na diagramach -- uczymy się pamięci obrazowej -
Pamięć jest podstawą - zrozumienia mechanizmów/ motywów szachowych.

--

Nauka szachów dla początkujących -- poznaj jak wygląda mat na obrazku.
-- --
1_2
diagram - 1
Mat -- w 2 posunieciach -- #2 --- --- 1. Ge6 - tempo - Kxe6 - 2. Hc6 - szach - mat

---
3_4
diagram - 3
1. Ge6 - tempo - fxe6 - 2. Wf3 - szach - mat --- 1. Ge6 - Sxe3 - 2.Hxe5 - szach - mat

Rozwiązanie: 1. Ge6! tempo
1. ... fxe6 -- 2. Wf3#
1. ... Kxe6 - 2. Hc6#
1. ... Hd4 -- 2. Wf5#
1. ... Sxe3 - 2. Hxe5#


diagram - 5
1. Ge6 tempo - Hxc3 - 2. Wf5 - szach - mat

[link widoczny dla zalogowanych]

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 16:50, 06 Mar 2018    Temat postu:

--
5.03.2018 -- poniedziałek

Jakoś to nie będzie
Dariusz Chętkowski

Rodzice obecnych siódmo-klasistów bardzo się boją podwójnego naboru.
Będzie miał miejsce za rok. Jako nauczyciel liceum, mimo że sam nic nie
wiem, robię za eksperta.
Wszystko przez to, że w podstawówkach wiedzą jeszcze mniej.

Zamiast rzetelnie poinformować dzieci i rodziców, podstawówki straszą i wymagają. To skutek braku wiedzy. Im mniej informacji, tym większe obawy. W takiej sytuacji najlepiej siać przerażenie. Siódmoklasistom dokłada się zajęć, organizuje próbne egzaminy, w ogóle orze się w nich na potęgę. Wszystko po to, aby uwierzyli, że szkoła niczego nie zaniedbała.

Jako nauczyciel liceum nie wiem nic, bo nic mi nie mówi dyrekcja. Pewnie też nic nie wie. Rzetelnego informowania nie ma, za to są plotki. Tak straszne, że współczuję pechowcom, którzy mają dziecko w siódmej klasie. Gorzej trafić nie mogli. Jezu, co się będzie działo, gdy do liceów trafi równocześnie ostatni rocznik gimnazjalistów i pierwszy rocznik absolwentów ośmioletniej podstawówki. Będzie płacz i zgrzytanie zębów – tylko najlepsi, najbardziej pracowici, najmądrzejsi ocaleją – resztę czeka piekło.

Straszę, ponieważ nic nie wiem. Na miejscu rodziców zażądałbym konkretnych informacji od dyrekcji, kuratorium, MEN. Przede wszystkim, ile klas pierwszych w liceach będzie dla każdej grupy uczniów. Mniej niż zwykle, tyle samo czy może więcej? Rodzice powinni wiedzieć już teraz. Jak będzie wyglądał nabór? Wszystkie szczegóły. Niech się władza oświatowa weźmie za rzetelne informowanie społeczeństwa, bo to milczenie wcale nie jest złotem, lecz najgorszym syfem.

===


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Śro 0:35, 07 Mar 2018    Temat postu:

-- --
Czterochodówka -- 4 rozwiązania - plus geografia Polski - i tabliczka mnożenia

Autor - Władek z Połańca
--
1_2
diagram -- 1
Mat - w 4 posunieciach - #4 --- 1. Wb5 - Ke4 - 2. Sd3 - Kd4 - 3. Sc5 - Kd5 - 4.Wd3#

Skoczek - Sa5 -- Słubice -- 5 razy 1 = 5
Wieża - Wf5 - Warszawa --6 razy 5 = 30 ----Wieża -Wb5 - Świebodzin -- 5 razy 2 =10
Pionek -- h5 -- Brześć --- 5 razy 8 = 40
Skoczek - b4 -- Głogów --- 4 razy 2 = 8 ----- Skoczek - Sc5 -- Poznań -- 5 razy 3 = 15

Król --- Kd4 --- KALISZ --- 4 razy 4 = 16 ---- Król --- Kd5 ---- Konin --- 5 razy 4 = 20
Pionek -- f4 --- RADOM --- 4 razy 6 = 24
Wieża - Wh4 - Zamość -- 3 razy 8 = 24 ---- Wieża --- Wd3 -- OPOLE -- 3 razy 4 = 12
Król --- Kh2 --- SANOK --- 1 razy 8 = 8
-
4 solutions
Rozwiązanie: - 1. Wb5! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. Sd3 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Sc5 -- [4. Wd3#]
3. ... Kd5 -- 4. Wd3# --- diagram - 2

Rozwiązanie: - 1. Sbc6!+
1. ... Ke4 -- 2. Se7 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Wb5 - tempo
3. ... Ke4 -- 4. Wb4 - mat -- diagram -- 4

Rozwiązanie: 1. Sc2!+
1. ... Ke4 -- 2. Wf6 - tempo
2. ... Kd5 - 3. We3 - [4. We5#]
3. ... Kc5 -- 4. We5 - mat -- diagram - 3

Rozwiązanie: 1. Kg2! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. We5+
2. ... Kxf4 - 3. We3 - [4. W3e4#]
3. ... Kg4 --> 4. W3e4 - mat -- diagram - 5

--
3_4
diagram -- 3

--

diagram -- 5

Ustawiając pionka - h5 - zrezygnowałem z 5 rozwiązania --> 1. Wh5
--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Śro 0:37, 07 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 21:55, 12 Mar 2018    Temat postu:

12.03.2018 -- poniedziałek

Pedagogika ślepoty i głuchoty
Dariusz Chętkowski

ZNP od miesiąca apeluje, aby nie używać pojęcia „pedagogika wstydu”.
Taki termin bowiem w pedagogice nie istnieje. Związek zachęca
jednocześnie nauczycieli, aby uczyli dzieci „krytycznego myślenia”.
Obawiam się, że ani jedno, ani drugie w polskiej szkole nie przejdzie.

W szkole nie ma tradycji nauki krytycznego myślenia. Jednostki zapewne
uczą, ale większość nauczycieli albo trzyma się od treści wychowawczych
z daleka, albo wdraża wychowanków do określonej, jedynie słusznej postawy.
Aż strach pytać dziecko, co było na lekcjach – szczególnie historii czy
języku polskim – ponieważ można stracić resztki szacunku do własnej
grupy zawodowej. Chociaż z drugiej strony może właśnie powinno się pytać,
a potem interweniować.
Tylko u kogo, skoro najgorszy przykład indoktrynacji daje władza.

Niedawno byłem mimowolnym świadkiem, jak młodzi ludzie dyskutowali o
tym, że Żydzi nie mieli żadnego dobrego wpływu na język polski, tylko zły.
Weźmy chociażby słowo „judzić”… Słuchałem i nie mogłem uwierzyć
własnym uszom. Po pierwsze, sami na to wpadli, czy był taki temat na lekcji?
Po drugie, w ramach jakiej pedagogiki zareagować: pedagogiki wstydu,
dumy, krytycznego myślenia czy udawania głuchego?

--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 22:59, 12 Mar 2018    Temat postu:

--

---
1_2[/b]
Diagram - 1
Opis matowania --- ale diagram jest prawidłowy -- Kielce matuja w Radomiu
-- 4 razy 6 = 24 --- -- 1. f3 - Kf5 - 2. Hb5 - szach - mat

--


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wladek dnia Pon 23:57, 12 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Wto 15:25, 13 Mar 2018    Temat postu:

---
1_2
---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Pon 1:25, 19 Mar 2018    Temat postu:

-- --
Czterochodówka -- 4 rozwiązania - plus geografia Polski - i tabliczka mnożenia

Autor - Władek z Połańca
--
1_2
diagram -- 1
Mat w 4 posunieciach - #4 --- 1. Wb5 - Ke4 - 2. Sd3 - Kd4 - 3. Sc5 - Kd5 - 4.Wd3#

Skoczek - Sa5 -- Słubice --- 5 razy 1 = 5
Wieża - Wf5 - Warszawa --6 razy 5 = 30 ----Wieża -Wb5 - Świebodzin -- 5 razy 2 =10
Pionek -- h5 --- Brześć --- 5 razy 8 = 40
Skoczek - b4 -- Głogów --- 4 razy 2 = 8 ----- Skoczek - Sc5 -- Poznań -- 5 razy 3 = 15

Król --- Kd4 --- KALISZ --- 4 razy 4 = 16 ---- Król --- Kd5 ---- Konin --- 5 razy 4 = 20
Pionek -- f4 --- RADOM --- 4 razy 6 = 24
Wieża - Wh4 - Zamość -- 3 razy 8 = 24 ---- Wieża --- Wd3 -- OPOLE -- 3 razy 4 = 12
Król --- Kh2 --- SANOK --- 1 razy 8 = 8
-
4 solutions
Rozwiązanie: - 1. Wb5! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. Sd3 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Sc5 -- [4. Wd3#]
3. ... Kd5 -- 4. Wd3# --- diagram - 2

Rozwiązanie: - 1. Sbc6!+
1. ... Ke4 -- 2. Se7 - tempo
2. ... Kd4 - 3. Wb5 - tempo
3. ... Ke4 -- 4. Wb4 - mat -- diagram -- 4

Rozwiązanie: 1. Sc2!+
1. ... Ke4 -- 2. Wf6 - tempo
2. ... Kd5 - 3. We3 - [4. We5#]
3. ... Kc5 -- 4. We5 - mat -- diagram - 3

Rozwiązanie: 1. Kg2! -- tempo
1. ... Ke4 -- 2. We5+
2. ... Kxf4 - 3. We3 - [4. W3e4#]
3. ... Kg4 --> 4. W3e4 - mat -- diagram - 5

--
3_4
diagram -- 3

--

diagram -- 5

Ustawiając pionka - h5 - zrezygnowałem z 5 rozwiązania --> 1. Wh5
-- ---


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wladek




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 49118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polaniec

PostWysłany: Czw 9:23, 22 Mar 2018    Temat postu:

-
21.03.2018 - środa

Wagarować czy nie wagarować?
Dariusz Chętkowski

Za chwilę udam się do szkoły, aby prowadzić lekcje. Chociaż nie wiem,
czy ma to sens, przecież dzisiaj Dzień Wagarowicza. Może od razu
powinienem pójść na Piotrkowską i zobaczyć, czy są tam moi uczniowie.

A nawet jeśli tam są, to co mi do tego? Większość z nich ma przy sobie
kartkę od rodziców, że proszą o zwolnienie, usprawiedliwienie nieobecności
i biorą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo syna czy córki. Powód?
Ważne sprawy rodzinne. Nieliczni rodzice chcą, aby dziecko – jeśli zerwie się
ze szkoły – poniosło odpowiedzialność za wagary i otrzymało od wychowawcy
naganę.

Część uczniów czuje, że wagary za zgodą rodziców to jednak nie wagary.
Poza tym pogoda niefajna. No i na Piotrkowskiej można dostać w mordę
od mniej kulturalnej młodzieży. Oczywiście, do szkoły przyjść tego dnia
też nie wypada. Najlepiej zostać w domu i wagarowania doświadczyć przez
internet. Na pewno ktoś wrzuci fajny filmik i będzie można się pośmiać.

A ja idę do roboty – dla tego jednego ucznia, który zapomniał,
jaki dzisiaj mamy dzień, albo po prostu nie wagaruje.
--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SZACHY Strona Główna -> O Szachach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następny
Strona 27 z 30

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin